لولا درب کابینت

طریقه نصب لولا گازور ۱۸۰ درجه

طریقه نصب لولا گازور 180 درجه

یراق آلات یکی از مهم‌ترین ابزار در صنعت چوب و کابینت سازی است. به خصوص لولا که به مانند مفصل عمل کرده و درب را به بدنه کابینت یا چارچوب متصل می‌کند. لولا در طول سالیان گذشته در انواع مختلف طراحی و شاخته شده است که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی لولا گازور ۱۸۰ درجه خواهیم پرداخت. همچنین طریقه نصب لولا گازور ۱۸۰ درجه را شرح داده و انواع مختلف آن را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

لولا گازور ۱۸۰ درجه چیست

صنعت لولا طی سالیان متوالی به تبعیت از پیشرفت پرسرعت صنعت و فناوری دچار دگرگونی‌های بسیار شده است. در این سال‌ها انواع مختلف لولا کابینت و درب تولید شده و نیازهای روزافزون انسان را به خوبی رفع کرده است. برای مثال لولا گازور ۱۸۰ درجه که به نام لولای خرچنگی هم شناخته می‌شود. این نوع لولا در واقع ترکیبی از یک لولای چنگکی و یک لولای مکمل است. با توجه به طریقه نصب لولا گازور ۱۸۰ درجه می‌توان این موضوع را به خوبی درک کرد. لولای مکمل در لولا گازور به باز و بسته شدن ساده‌تر درب کابینت در منطقه کنج کابینت کمک بسیاری می‌کند. به عبارتی دیگر لولا گازور ۱۸۰ درجه یا لولای خرچنگی برای استفاده بهینه از فضای زاویه دار و کنج کابینت و دیوار طراحی و ساخته شده است. با نصب لولا گازور ۱۸۰ درجه درب کابینتی که در سه کنج قرار گرفته است، تا ۱۸۰ درجه قابلیت باز شدن پیدا می‌کند. به این ترتیب دسترسی بیشتر و ساده‌تری به بیشترین فضای موجود در کابینت خواهیم داشت.

روش نصب لولا گازور 180 درجهانواع لولا گازور ۱۸۰ درجه

لولا گازور ۱۸۰ درجه در دو نوع ساده و آرام بند طراحی و تولید شده است. تفاوت آن‌ها در ساختار لولا و نوع عملکرد آن است. با استفاده از لولا آرام بند باز و بسته شدن درب به نرمی انجام می‌گیرد. همچنین نیازی به بستن درب به طور کامل نیست. چرا که لولا آرام بند درب را به طور خودکار کاملا خواهد بست.
اما با نصب لولا ساده گازور روی درب، سرعت باز و بسته شدن درب چندان قابل کنترل نیست. در واقع درب با استفاده از لولای ساده با سرعت بیشتری بسته خواهد شد. همچنین قابلیت بسته شدن خودکار درب وجود ندارد.

طریقه نصب لولا گازور ۱۸۰ درجه

طریقه نصب لولا گازور خرچنگی به صورتی است که قابلیت باز و بسته شدن از ۱۶۵ تا ۱۷۵ درجه را به درب می‌دهد. این نوع لولا که در ایران به نام لولا گازور ۱۸۰ درجه هم شناخته می‌شود، روی درب کمد و کابینت قابل نصب است. این در حالی است که لولاهای معمولی تا حداکثر ۱۰۰ درجه قابلیت باز و بسته شدن دارند. درب با لولا گازور ۱۸۰ درجه را به راحتی می‌توانید در حالت روکار و نیمه روکار هم نصب کنید. برای این کار کافی است پیچ دوم را سفت کرده و درب کابینت را از حالت نیمه روکار به تمام روکار تبدیل کنید.

نصب لولا گازور 180 درجه
طریقه نصب لولا گازور ۱۸۰ درجه روی کابینت سه کنج به این صورت است که در ابتدا باید رگلاژ درب و بدنه تنظیم شود. سپس محل حفر سوراخ و محل نصب قطعات لولا به دقت اندازه گیری و مشخص شود. در مرحله بعد باید محل‌های مشخص شده توسط گردبری با قطر و عمق دهی مناسب سوراخ شود. سپس کاسه لولا را روی درب کابینت به کمک پیچ‌هایی با ابعاد مناسب نصب کنید. در نهایت پایه لولا را روی بدنه کابینت نصب و درب را روی آن قرار دهید.
در این مطلب طریقه نصب لولا گازور ۱۸۰ درجه را شرح داده و انواع آن را معرفی کردیم. همچنین گفتیم که هر کدام از انواع مختلف لولا به منظور خاصی ساخته شده و کاربرد دارند. مانند لولا گازور ۱۸۰ درجه که مخصوص درب‌های سه کنج و زاویه است. بنابراین برای دریافت کارایی هر چه بیشتر و بهتر توصیه می‌کنیم هدف و نیاز خود را به خوبی بسنجید.