لولا درب کابینت

لولا گازور چیست؟ معرفی ویژگی و مزایای لولاهای گازور

ویژگی لولا گازور چیست؟

یکی از رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین لولاها، لولا گازور است. این مدل لولا‌ها اغلب بر روی کابینت و کمد نصب خواهند شد و درب و بدنه را به‌هم متصل می‌کنند. به دلیل کاربرد این نوع از یراق‌آلات برای درب کابینت‌ها، به آن‌ها لولا کابینت نیز گفته می‌شود. در این یادداشت قصد داریم بدانیم لولا گازور چیست و چه کاربردهای متنوعی دارد. با ما همراه باشید.

 

آشنایی با لولا گازور

در گذشته، لولاها عموما از جنس آهن ساخته می‌شدند. آهن به دلیل مجاورت با هوا در مدت زمان کمی دچار زنگ‌زدگی می‌شد. این مسئله نه‌تنها کارایی لولا را مختل می‌کرد، بلکه جلوه نامناسبی را برای کابینت یا کمد به وجود می‌آورد. در نتیجه، امروزه تلاش بر این است تا لولاها با برترین متریال و در نهایت کارایی به تولید برسند.

لولا گازور از جمله همین یراق‌آلات است. شاید بپرسید لولا گازور چیست، بنابراین به معرفی کامل آن می‌پردازیم. این مدل لولا اغلب از جنس استیل ضدزنگ طراحی و ساخته می‌شود. به همین علت، نما و رنگ آن در معرض زنگ‌زدگی یا آسیب و ضربه قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر، این لولاها برای انواع کمد، کابینت، ویترین، کشو و بوفه به کار می‌روند.

 

مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های لولا گازور

مهم‌ترین مزیت استفاده از لولا گازور کنترل سرعت درب و جلوگیری از بسته شدن آن با صدای گوش‌خراش است. سرعت زیاد درب کابینت و کمد از طرفی به بدنه آسیب می‌رساند و از طرف دیگر صدای ناخوشایندی را تولید می‌کند. انواع لولا گازور طراحی می‌شوند تا از این مسئله جلوگیری کنند.

 

مزایا و معایب لولا گازور چیست؟

اغلب این دسته از لولاها از قطعات محکمی در کنار یکدیگر تشکیل می‌شوند، بنابراین از استحکام فراوانی برخوردار هستند. این لولاها می‌توانند در درجه‌های مختلفی باز و بسته شوند اما در اکثر مواقع با زاویه ۹۰ درجه هستند.

مواد به‌کاررفته در ساخت لولا گازور سبب می‌شود تا در برابر رطوبت مقاوم باشند و در مقابل ضربات به‌راحتی آسیب نبینند.

علاوه‌بر زوایای مختلفی که این لولاها دارند، آن‌ها می‌توانند در سه حالت طول و عرض و ارتفاع نیز تنظیم شوند. پیچ رگلاژ بلندپایه و قطعه‌های آبکاری شده باعث می‌شوند تا به مرور زمان، بخش‌های مختلف لولا لق یا از هم جدا نشوند. به همین علت است که در پاسخ به لولا گازور چیست، می‌گوییم با یکی از بهترین انواع لولاها برای درب کمد و کابینت طرف هستیم.

 

انواع لولا گازور

وقتی می‌پرسید لولا گازور چیست، در مرحله بعد باید بگوییم لولاهای گازور دارای مدل‌های متنوعی هستند. هر کدام از این مدل‌ها، خصوصیات خاص خود را دارند. انواع لولا گازور عبارت‌اند از:

 

  • لولا گازور ساده:

لولا گازور ساده را می‌توان پراستفاده‌ترین نوع لولا دانست. این مدل که اغلب بر روی درب کابینت نصب می‌شود، دارای پیچ رگلاژ پایه بلند و مقاومت بسیاری است. لولا ساده بسته شدن درب سرعت می‌دهد و به آن لولا فنری نیز می‌گویند.

 

  • لولا گازور آرام‌بند:

لولا گازور آرام‌بند یکی از بهترین انواع این مدل لولا است. این نوع از لولاها دارای پمپی آرام‌بند هستند که سرعت بازوبسته شدن درب را کنترل می‌کند. استفاده از لولا آرام‌بند از ضربه درب به بدنه جلوگیری خواهد کرد و رگلاژ آن‌ها نیز به‌آسانی صورت می‌گیرد.

 

  • لولا گازور شیشه:

در پاسخ به لولا گازور چیست، باید به یکی دیگر از انواع این لولا اشاره کنیم. لولا گازور شیشه برای کابینت‌ها و کمدهایی مناسب است که از درب شیشه‌ای برخوردار هستند. به همین علت، اغلب برای ویرترین‌ها به کار می‌روند.

 

لولا گازور شیشه چیست و چه امکاناتی دارد

این مدل لولا‌ها از دو بخش تشکیل می‌شوند که نصب لولا گازور شیشه، نیازی به ایجاد سوراخ ندارد؛ زیرا سوراخ شیشه نمای ناپسندی را ایجاد می‌کند.

 

  • لولا گازور درجه‌دار:

یکی دیگر از انواع لولا گازور، لولا گازور درجه‌دار است. این مدل لولاها در درجه‌های مختلفی تنظیم می‌شوند و محدودیتی برای زاویه بازوبسته بسته شدن ندارد. از طرف دیگر، این دسته از یراق‌آلات می‌توانند در سه حالت طول، عرض و ارتفاع نیز تنظیم شوند. به همین علت است که از مقاوم‌ترین مدل‌های لولا گازور به شمار می‌روند.

 

جمع‌بندی پایانی

لولا گازور یکی از انواع لولاهای درب کابینت، کمد و انواع ویترین است که در مدل‌های متنوعی طراحی می‌شود. این نوع لولا سرعت بازوبسته شدن درب را کنترل می‌کند و به همین علت، طول عمر کابینت را دوچندان خواهد کرد. بنابراین اگر بخواهیم بگوییم لولا گازور چیست، می‌توانیم این نوع لولا را یراق‌آلاتی کاربردی برای کابینت‌ها و کمدها معرفی کنیم که از استیل ضدزنگ ساخته می‌شود و بدنه‌ای مقاوم و کاربردی متنوع دارد.