لولا درب کابینت

آموزش نحوه روغن کاری لولای کابینت

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه روغن کاری لولای کابینت و انتخاب بهترین نوع روغن آشنا کنیم. آشپزخانه قلب خانه است و یکی از پر مراجعه‌ترین قسمت‌های آن، کابینت‌ها هستند. در صورتی که لولا کابینت با صداهای ناخوشایند باز و بسته شود می‌تواند برای گوش بسیار آزاردهنده باشد. یکی از راه حل های این مشکل روغن کاری است.

 

علت جیرجیر کردن لولا کابینت

پیش از هرچیز باید دانست چرا لولا کابینت صدا می‌دهد؟ صدا دادن درهای کابینت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، برخی از این دلایل عبارتند از:

  • ساییده شدن چوب کابینت به لولا
  • کیفیت نامرغوب بدنه لولا
  • خوردگی لولا کابینت
  • بهم خوردن رگلاژ لولا کابینت
  • جرم گرفتن و کثیف شدن لولا

 

راه‌های رفع صدای آزاردهنده کابینت

برای رفع صدای لولا کابینت راه‌های بسیاری وجود دارد. در ادامه به برخی از راهگشاترین روش‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

روغن کاری لولا کابینت

یکی از موثرترین راه‌های رفع صدای غژغژ، روغن کاری است. با دانستن نحوه روغن کاری لولای کابینت به آسانی می‌توان از شر این صدای مزاحم خلاص شد.

 

استفاده از صابون

استفاده از صابون برای از بین بردن صدای در کابینت یک راه حل آسان و بدون هزینه اما موقت است. روش کار به این صورت است که ابتدا یک صابون کوچک را به طور کامل به قسمت های مختلف لولا کابینت بمالید و سپس چند بار درب کابینت را باز و بسته کنید تا صابون کامل پخش شود.

 

تنظیم لولاگازور

لولاگازور اصلی‌ترین یراق کابینت است که نصب اشتباه آن می‌تواند باعث ایجاد صدای جیرجیر در کابینت به هنگام استفاده شود. البته این امکان نیز وجود دارد که تنظیم لولاگازور به مرور زمان بهم خورده باشد که به آسانی با رگلاژ کردن لولاگازور می‌توان این مشکل را از بین برد.

 

زدودن زنگ زدگی لولا

در صورتی که کابینت در معرض آب و رطوبت باشد امکان زنگ زدن لولا کابینت بالا می‌رود که خود موجب ایجاد صداهای ناهنجار خواهد شد. در نتیجه با پاک کردن زنگ زدگی می‌توان این مشکل را حل کرد.

 

بهترین روغن برای لولا در و کابینت

با انتخاب هر کدام از روغن هایی که در ادامه معرفی می‌شوند و دانستن نحوه روغن کاری لولای کابینت می‌توان به آسانی صداهای مزاحم را حذف کرد.

  1. روغن گریس: این ماده یک روان کننده صنعتی است که به سبب وجود پرکننده یا filler در ساختارش، به قطعه چسبیده و در اثر فشار جدا نمی‌شود. گریس علاوه‌بر کاهش اصطکاک در پیشگیری از زنگ زدگی نیز موثر است.
  2. روغن نباتی: سبب رقیق بودن بعد از چند روز از سطح لولا پاک شده و لولا مجددا ایجاد صدا می‌کند؛ بنابراین کارایی آن موقت است.
  3. وازلین: نحوه روغن کاری لولای کابینت با وازلین به این صورت است که بعد از آغشته کردن لولا به این ماده چند بار باید در را باز و بسته کنید تا وازلین به خوبی پخش شود.
  4. روغن سیلیکونی: روغن سیلیکونی یک روان‌کننده صنعتی است که غالبا برای روان کردن چرخ دنده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه این روغن در کاهش اصطکاک و جلوگیری از زنگ‌زدگی نیز موثر است.

 

نحوه روغن کاری لولای کابینت

موثرترین نحوه روغن کاری لولای کابینت این است که تمامی منافذ لولا به خوبی به روغن آغشته شود و سپس در کابینت چندین بار باز و بسته شود تا روغن به خوبی پخش شود. در صورتی که روغن را اسپری می‌کنید نیز از همین مراحل را انجام دهید.

 

سخن پایانی

شما را با زیر و بم روغن کاری لولای کابینت آشنا کردیم. با آشنایی با روغن‌های مخصوص این کار و روش‌های اصولی آن می‌توانید لولای کابینت‌ها را به شیوه صحیح روغن کاری کنید. به این ترتیب کارکرد لولاها بهبود می‌یابد و دوام آن‌ها بیشتر می‌شود.