مقالات آموزشی ساروگلوبال

آموزش قدم به قدم نصب مگنت کابینت

آموزش نصب مگنت کابینت فشاری

دیزاین و ساخت متنوع کابینت آشپزخانه یکی از دغدغه‌های اصلی طراحان این حوزه است، زیرا آن‌ها همواره به ترکیب مدرنیته و خلاقیت بسیار اهمیت می‌دهند. یکی از برترین طراحی‌های سال‌های اخیر، استفاده از مگنت‌های فشاری و توکار به‌جای دستگیره‌های روکار و برجسته است.

دستگیره‌هایی که درب را به‌طور فشاری بازوبسته می‌کنند و ظاهری مدرن و بی‌نظیر به کابینت‌ها می‌بخشند. در این مقاله، قصد داریم با ویژگی‌ها، نحوه کارکرد، مزایا و طریقه نصب مگنت کابینت بیشتر آشنا شویم؛ با ما همراه باشید.

 

آشنایی با مگنت کابینت و ویژگی‌های آن

زمانی دستگیره‌های روکار و طرح‌های متنوع آن‌ها تنها انتخاب افراد برای بازوبسته کردن کابینت‌ها بود اما امروز دیگر این‌گونه نیست. دستگیره‌های مخفی و توکار به عرصه آمدند و نظر طراحان و افراد مدرن‌پسند را به خود جلب کردند.

برخلاف دستگیره‌های روکار که بر قسمت بیرونی کابینت قرار می‌گیرند، نصب مگنت فشاری کابینت توکار و مخفی در بخش داخلی درب کابینت انجام می‌شود. در واقع، این سیستم مغناطیسی بر روی درب دیده نمی‌شود و در مقابل، در بخش داخلی درب، جایی نزدیک به لبه کابینت نصب خواهد شد.

 

آموزش نصب مگنت کابینت فشاری

 

ویزگی مگنت کابینت چیست؟ یکی از ویژگی های مگنت کابینت طراحی برای باز شدن درب‌های کابینت بدون دستگیره است. در این مدل درب ها تنها باید فشاری کوچک به قسمت مغناطیسی وارد کرد و برای بسته شدن آن نیز، درب را به داخل فشار دهید تا به مگنت خود متصل شود. به همین علت می‌توان گفت به همان اندازه که طریقه نصب مگنت کابینت آسان است، راحت نیز می‌توان آن را باز کرد یا بست.

 

نحوه کار با مگنت کابینت

همانطور که اشاره کردیم، کار با مگنت کابینت آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. هنگامی که مگنت بر روی درب کشو یا کابینت نصب می‌شود، تنها کافی است به آن فشار وارد کنید. پس از این، با جلو آمدن زبانه مگنت، فاصله‌ای حدود ۲ الی ۳ سانتی‌متر میان درب و بدنه ایجاد خواهد شد. این فضای به وجود آمده به شما اجازه می‌دهد تا درب کابینت را بگیرید و به سمت خودتان باز کنید.

هنگام نصب مگنت توکار باید توجه داشته باشید که در قسمت نزدیک به لبه درب آن را قرار دهید. از سویی، این مگنت‌ها اغلب به شکل مداد و استوانه هستند و برخی دیگر، شکل کشویی و مستطیلی دارند. اگر با طریقه نصب مگنت کابینت آشنایی داشته باشید، می‌دانید که این یراق‌آلات پس از نصب دیده نمی‌شوند و همچون دستگیره‌ای مخفی عمل می‌کنند؛ به همین علت است که کار با آن‌ها آسان‌تر از سایر دستگیره‌ها انجام می‌شود.

 

بارزترین خصوصیات مگنت‌های فشاری کابینت

مگنت‌های کابینت یا آهن‌ربایی هستند، یا فشاری. از مهم‌ترین ویژگی‌های هر کدام از این مگنت‌ها می‌توان به این اشاره کرد که امکان بازوبسته کردن درب را بدون نیاز به دستگیره فراهم می‌کنند. به‌طور متوسط طول مگنت فشاری حدود ۵ سانتی‌متر است و استفاده از آن‌ها، باعث ایجاد کابینت‌هایی با چشم‌اندازی یکدست، فاقد یراق‌آلات اضافی مانند دستگیره و شکل‌گیری نوعی هارمونی مدرن می‌شود.

از سوی دیگر، یکی از اصلی‌ترین مولفه این مگنت‌های فشاری آن است که طریقه نصب مگنت کابینت نسبت به سایر دستگیره‌ها راحت‌تر انجام می‌گیرد. همچنین این مگنت‌ها هیچ‌گاه تکراری یا از مدافتاده محسوب نمی‌شوند؛ زیرا ظاهر مینیمالیستی برای کابینت به وجود می‌آورند و در هر زمان، جذابیت آشپزخانه را حفظ می‌کنند.

ممکن است طول عمر مگنت فشاری از دستگیره‌های روکار کمتر باشد یا آهن‌ربای آن‌ها به مرور از کار بیفتد که با تعویض آن‌ها می‌توان این مشکل را حل کرد. همچنین هرچه برند این مگنت‌ها معتبرتر باشد، به‌تبع در مدت طولانی‌تری می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

 

آموزش قدم به قدم نصب مگنت کابینت

زیبایی و نصب آسان تنها بخشی از مزیت‌های مگنت مدادی کابینت محسوب می‌شوند. امکان بازوبسته کردن آسان، امنیت بیشتر برای افراد به‌ویژه در مورد کودکان، فراهم کردن سیستمی روان برای استفاده از کابینت و عدم وجود ابزارهای اضافی بر روی درب کشوها و کمدها در کنار آسان بودن طریقه نصب مگنت کابینت از مهم‌ترین خصوصیات این مگنت‌ها به حساب می‌آیند.

 

آشنایی با اجزای مگنت کابینت

نصب مگنت توکار نیاز به آن دارد که ابتدا اجزای آن را بشناسید و سپس با مراحل جایگیری مگنت آشنا شوید. اول از همه بهتر است بدانید مگنت‌های فشاری برای درب‌های چوبی و کشوها قابل استفاده هستند و فقط به کابینت‌های مدرن محدود نمی‌شوند.

مگنت فشاری دارای اجزای زیر است:

  • یک ریباندر که به‌صورتی فنری عمل می‌کند،
  • صفحه ضربه‌‌گیر یا جاقفلی آهن‌ربایی،
  • مگنتی استوانه‌شکل به آن مدادی نیز می‌گویند

 

در این یراق‌آلات، ریباندر به مگنت مدادی متصل می‌شوند و سپس بر روی بدنه کابینت نصب خواهد شد. به‌طور کلی این ریباندرها دارای چهار بخش و قفل ضربه‌گیر دارای یک پیچ برای اتصال پیچ هستند که در بخش طریقه نصب مگنت کابینت آن را جزئی‌تر بیان می‌کنیم.

 

طریقه نصب مگنت مدادی

طریقه نصب مگنت کابینت را از طریق مراحل زیر می‌توانید انجام دهید:

درباره نصب مگنت کابینت چه میدانید؟

  • گام اول

ابتدا باید صفحه ریباندر را بر روی مگنت مدادی قرار دهید و این دو را به‌هم متصل کنید. در گام بعدی، این مگنت را باید در موقعیتی مناسب در قسمت داخلی و بدنه کابینت بگذارید و محل نصب آن را علامت بزنید.

  • گام دوم

سپس باید محل ضربه‌گیر را بر روی درب کابینت مشخص کنید و آن را هم‌تراز با موقعیت مگنت قرار دهید. اگر این دو بر روی هم منطبق نباشند، عملا کاربرد مگنت از بین می‌رود و درب کابینت بسته نخواهد شد.

  • گام سوم

در سومین مرحله از طریقه نصب مگنت کابینت، باید ریباندر را در موقعیت مشخص شده قرار دهید. پس از تعیین محل جایگذاری، از یک پیچ گوشتی برای مشخص و تراز کردن محل سوراخ‌های صفحه مگنت استفاده کنید. پیچ‌های مگنت را در جای خود بگذارید و آن‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت سفت کنید.

  • گام چهارم

در این مرحله از نحوه نصب مگنت توکار، مگنت استوانه‌ای به‌طور کامل بر روی بدنه نصب شده است و اکنون باید به ترازبندی ضربه‌گیر بپردازید. به همان روشی که مگنت را نصب کرده‌اید، ضربه‌گیر را بر روی درب کابینت قرار دهید. برخی از این ضربه‌گیرهای قفلی دارای یک پیچ در مرکز خود و برخی دیگر در دو طرف خود هستند که باید آن‌ها را با استفاده از پیچ گوشتی ببندید و سفت کنید.

مگنت فشاری قوی کابینت چگونه نصب می‌شود

  • گام پنجم

اکنون طریقه نصب مگنت کابینت را به‌طور کامل انجام داده‌ و به ایستگاه پایانی رسیده‌اید. در این بخش، تنها باید پیچ‌های نصب شده را چک کنید و از سفت بودن آن‌ها، مطمئن شوید. سپس درب یا کشوی کابینت را بازوبسته کنید و نحوه کارکرد مگنت را بسنجید. به اتصال کامل درب و بدنه دقت داشته باشید و از ترازبندی کامل ضربه‌گیر و مگنت مطمئن شوید.

 

با مگنت فشاری به کابینت خود ظاهری مدرن ببخشید!

مگنت فشاری وسیله‌ای یراقی است که بر روی درب کابینت، کمدها و کشوها وصل می‌شود. این وسیله برخلاف دستگیره‌های روکار که بر روی درب کابینت خودنمایی می‌کنند، در داخل و بدنه درونی کابینت متصل خواهند شد. استفاده از مگنت مدادی سبب می‌شود تا بازوبسته کردن درب بدون استفاده از دستگیره انجام گیرد. از خصوصیات متمایز آن‌ها می‌توان به ظاهر مینیمالیستی در کنار آسان بودن طریقه نصب مگنت کابینت اشاره کرد.