قفل برقی

نحوه نصب قفل سکوریت چگونه است؟

آموزش کامل نصب قفل سکوریت

شیشه سکوریت نوعی شیشه مقاوم برای ساخت درب و پنجره است. برای افزایش امنیت درب‌هایی از جنس این شیشه باید از قفل‌های ایمنی استفاده کرد تا درصد اطمینان به آن‌ها افزایش پیدا کند. قفل شیشه سکوریت در انواع و طرح‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شود. برخی از این سیستم‌ها هر کدام نیازمند مراحل نصب مخصوص به خود هستند. در این یادداشت بهانه‌ای یافتیم تا درباره کاربرد و نحوه نصب قفل سکوریت مطالب حائزاهمیتی را بیان کنیم.

 

از قفل سکوریت چه استفاده‌هایی می‌شود؟

درب‌های شیشه‌ای نمونه زینت‌بخشی به یک محیط هستند. یک فروشگاه یا مجتمع تجاری بزرگ را بدون در‌های شیشه‌ای نمی‌توان تصور کرد. همانقدر که شیشه به محیط تمایز می‌بخشد، به همان اندازه نیاز دارد تا توسط قفل‌های مطمئنی ایمن شود. از آنجایی که اکثر درب‌های شیشه‌ای از جنس شیشه سکوریت هستند، بسته به میزان حساسیت و کاربرد، قفل‌های متنوعی برای آن‌ها طراحی شده‌اند.

نحوه نصب قفل سکوریت به این بستگی دارد که برای درب شیشه‌ای از چه نوع قفلی استفاده می‌کنید. برخی از قفل‌ها در داخل شیشه جاساز می‌شوند و برخی دیگر در ساختار بیرونی درب قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر، برخی از این سیستم‌های امنیتی در پایین درب، بعضی در بالای دستگیره و گروهی دیگر در بخش بالایی نصب می‌شوند. استفاده از این قفل‌ها مشروط به آن است که در چه محیطی و با چه میزان حساسیت امنیتی به کار می‌روند.

 

 

از مزایای این قفل‌ها می‌توان به این اشاره کرد که با نصب قفل درب شیشه‌ای امنیت ساختمان افزایش خواهد یافت، فرصت عبور و مرور آسان و راحت فراهم می‌شود و از استیل ضدزنگ و با استحکام زیادی به تولید می‌رسند. از سوی دیگر اگر قفل سکوریت به‌صورت دیجیتال یا برقی باشد، کارکردن با آن‌ها هیچ‌گونه دشواری ندارد و تنها نیازمند آشنایی با ساختار آن هستید.

 

انواعی از قفل درب شیشه‌ای سکوریت

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، نحوه نصب قفل سکوریت بسته به این عامل است که از چه نوع قفلی استفاده می‌کنید. قفل سکوریت از انواع مختلفی برخوردار است. برخی از گونه‌های این قفل مانند نوع کمری، پرکاربردتر و بعضی مانند نمونه‌های دیجیتالی، پیشرفته‌تر و ایمن‌تر هستند. آشنایی با این نمونه‌ها، به شما در نحوه نصب قفل درب شیشه ای کمک خواهد کرد.

از انواع قفل درب سکوریت می‌توان به قفل کمری، فرودگاهی، پارتیشن هوپه، قفل ۱۰۵ و ۱۱۵، قفل دیجیتالی و قفل برقی اشاره کرد. قفل‌های کمری هم قابلیت جاسازی دارند و هم قابلیت غیرجاساز. این قفل‌ها بسیار پرکاربرد و پراستفاده هستند و امنیت را به نحو احسن ایجاد می‌کنند.

در مقابل قفل کمری، نوع فرودگاهی وجود دارد که به‌صورت جاساز در درب به کار می‌روند. قفل‌های فرودگاهی برای شیشه‌هایی با قطر ۱۰ الی ۱۲ میلی‌متر مناسب هستند و به‌خوبی در حفظ امنیت موفق و اطمینان‌بخش عمل می‌کنند.

 

نحوه نصب قفل سکوریت چگونه

 

در نمونه‌های دیجیتالی با خصوصیات متعدد و پیشرفته‌تری روبه‌رو هستیم؛ به همین علت در نحوه نصب قفل سکوریت از نوع دیجیتال نیز باید دقت فراوانی خرج کرد. این دسته از قفل‌ها بسیار مقاوم، ضداحتراق با سیستم هوشمند هستند و بازوبسته کردن درب را به‌طور کاملا اتوماتیک انجام می‌دهند

از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده قفل سکوریت دیجیتال می‌توان قابلیت اتصال آن به آیفون و بلوتوث را نام برد.

قفل‌های برقی نیز مانند سری دیجیتال اتومات هستند و از طریق سیستم الکتریسیته کاربرد دارند. نحوه نصب قفل درب شیشه ای از نوع برقی باید مطابق شیوه‌نامه و اتصال برق به قفل باشد؛ به همین دلیل، برای نصب آن‌ها بهتر است از متخصص و کارشناس مربوطه کمک بگیرید. قفل برقی همانند مدل دیجیتال دارای ریموت و قابلیت تنظیم بازوبسته شدن درب است.

 

نصب قفل شیشه سکوریت

اکنون وقت آن رسیده است تا درباره نحوه نصب قفل سکوریت توضیح دهیم. پیش‌تر ذکر کردیم که نصب قفل درب شیشه‌ای بسته به نوعی که دارد، ممکن است در پایین درب، بالا یا قسمت میانی در محدوده دستگیره نصب شود. برای نصب قفل درب سکوریت باید به این مسئله توجه کنید که شیشه قرار است برش بخورد؛ پس این کار زمانی باید انجام شود که درب در کارخانه در حال ساخت است.

 

نحوه نصب قفل درب شیشه ای

 

هنگام ساخت درب در میانه یا هر جای دیگری که برای محل قفل تعبیه شده، قفل نصب می‌شود. توجه داشته باشید که نحوه نصب قفل درب شیشه ای به این صورت است که قفل و زبانه جدا از هم هستند؛ زبانه در بخش پایینی درب و در محل کوچکی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، قرار می‌گیرد.

این در حالی است که نصب قفل برقی و دیجیتالی با این موارد تفاوت دارد. به‌طور مثال، در مدل‌های برقی هر بخش براکت‌های خاص خود را دارد. نحوه نصب قفل سکوریت در این موارد باید به این‌گونه باشد که قسمت اصلی قفل برقی در بخش ثابت درب جای بگیرد، در حالی که جزء دیگر باید بر روی قسمت متحرک درب نصب شود.

 

چگونه قفل دیجیتال را بر روی درب شیشه‌ای نصب کنیم؟

قفل دیجیتال شیشه ساختاری هوشمند با داشتن فناوری‌های روز دارد. به دلیل ایمنی زیادی که این نوع قفل‌ها ایجاد می‌کنند، برای درب‌های ضدسرقت مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شوند. این قفل‌ها توسط کلید، اثر انگشت و ریموت قابل کنترل هستند و سنسورهای بسیار حساسی برای تشخیص دارند. نحوه نصب قفل سکوریت از نوع دیجیتال نیز تا حدودی مشابه سایر قفل‌ها است.

محل جایگیری این قفل‌ها باید در زمان ساخت درب مشخص شده و شیارهای مخصوص به آن‌ها بر روی درب ایجاد شود. پس از این، بخش مغزی را باید در کمره درب، بخش داخلی را باید در قسمت جاساز روی درب و بخش صفحه نمایش و سنسورها را بر روی بدنه درب نصب کنید.

این قفل‌ها دارای سیم‌های مربوط به قسمت مغزی و صفحه نمایش هستند که باید بدون هیچ‌گونه فشاری در بخش سوکت پشت قفل درب شیشه‌ای قرار بگیرند. پس از اتصال سیم‌ها و قرار دادن هر جزء در بخش مناسب، راه‌اندازی قفل دیجیتال درب سکوریت را از طریق دستورالعمل آن دنبال کنید.

 

نتیجه‌گیری

ما تلاش کردیم تا در این مقاله درباره نحوه نصب قفل سکوریت صحبت کنیم. شیشه‌های سکوریت نیازمند یک سیستم ایمنی مجهز هستند تا امنیت آن‌ها به خطر نیفتد. درب‌های سکوریت قفل‌های متعددی دارند. نحوه نصب قفل درب شیشه ای بستگی به نوع قفلی دارد که قرار است بر روی آن نصب شود. توجه داشته باشید که تنظیم شیارهای قفل سکوریت بر عهده کارخانه ساخت درب است. در گام بعدی، شما باید عملیات نصب قفل بر روی درب را آغاز کنید.