قفل برقی

قفل دیجیتال شیشه چیست؟ چرا باید از قفل سکوریت استفاده کنیم؟

درباره مزایا و معایب قفل دیجیتال شیشه بیشتر بدانید.

اگر به محیط‌های تجاری یا فروشگاه‌ها رفت و‌ آمد کرده باشید، متوجه شده‌اید که درب این مجتمع‌ها از شیشه ساخته شده است. در شیشه‌ای نمای بسیار متمایز و منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند اما احتمالا مسئله امنیت‌ آن‌ها حساس‌تر از سایر درب‌ها است. امکان دارد از خود این سوال را پرسیده باشید که متریال این درب‌ها از چه نوع شیشه‌ای است؟ امنیت آن‌ها با چه نوع قفل‌هایی فراهم می‌شود؟ قفل دیجیتال شیشه چیست؟ ما در اینجا هستیم که به این پرسش‌ها پاسخ بدهیم و در این راه، به همراهی شما نیاز داریم.

 

قفل دیجیتال شیشه چیست؟

درب‌های شیشه‌ای اغلب از شیشه سکوریت ساخته می‌شوند. این شیشه بسیار مقاوم است و در برابر ضربه‌های محکم استحکام زیادی دارد. مکان‌هایی که از شیشه سکوریت برای ساخت درب استفاده می‌کنند، قطعا به فکر سیستم امنیتی مطمئنی نیز خواهند بود‌.

برای این نوع متریال قفل‌های متنوعی همچون قفل برقی، قفل فرودگاهی، قفل ۱۰۵، قفل ۱۱۵ و کمری وجود دارد اما هیچ‌کدام نمی‌توانند همچون قفل دیجیتال منحصربه‌فرد عمل کنند و درصد ایمنی محیط را چندین برابر افزایش دهند.

حال به این مرحله رسیده‌ایم تا پاسخ آن پرسش مهم قفل دیجیتال شیشه چیست را بدهیم. قفل‌های هوشمند از مکانیزم‌های قدیمی کاملا به دور هستند. این سیستم‌های امنیتی هنگامی که بر روی درب شیشه‌ای نصب می‌شوند، از چهار طریق قابلیت بازوبسته شدن دارند: به‌شیوه کارتی و با ID Card، اثر انگشت، رمز عبور و یک قفل فیزیکی.

 

قفل دیجیتال شیشه چیست؟

این روش‌های مختلف برخلاف قفل‌های قدیمی که تنها از یک راه باز می‌شوند، به کاربر اجازه می‌دهند دسترسی سریع و آسانی به ساختمان داشته باشند. قفل دیجیتال باعث کنترل ورود و خروج افراد می‌شود؛ به عبارتی صاحبان ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها از طریق این سیستم‌ها می‌توانند به افراد اجازه رفت‌و‌آمد دهند. این قفل‌ها ضدشوک هستند و در برابر آتش‌سوزی و ضربه آلارم هشدار خود را فعال می‌کنند.

همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های سیستم امنیتی هوشمند، امکان دسترسی از راه دور است. قفل‌های دیجیتال می‌توانند به بلوتوث و وای فای اتصال یابند و توسط کاربر و از راه دور مورد کنترل قرار بگیرند. این شیوه باعث خواهد شد تا در مسافتی امکان اطلاع از وضعیت محیط مدنظرتان وجود داشته باشد.

 

مزایای قفل شیشه سکوریت

زمانی که از خود می‌پرسید قفل شیشه سکوریت چیست، احتمالا انتظار دارید با وسیله‌ای عجیب با کارکردی دشوار روبه‌رو شوید؛ در حالی که به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست. لوازم دیجیتال شاید در نگاه اول ترسناک به نظر برسند اما با خواندن راهنمای آن‌ها پی می‌برید که تا چه اندازه کار کردن با آن‌ها آسان است و استفاده از این لوازم تا چه میزانی زندگی را راحت‌تر می‌کند.

قفل‌ دیجیتال درب شیشه سکوریت نیز دقیقا همین‌گونه است. نصب انواع قفل شیشه سکوریت بر روی درب شیشه‌ای نه‌تنها دشواری ندارد، بلکه بر سطح رفاه شما نیز می‌افزاید.

با این قفل‌ها امکان باز کردن درب به چند شیوه را دارید و نیازی نیست نگران جا گذاشتن کلید یا گم کردن آن باشید. مزایای این سیستم‌ها بسیار هستند و ما در ادامه، به معرفی مهم‌ترین این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم.

 

کنترل رفت و‌ آمد

اگر دقیقا بخواهیم بگوییم قفل دیجیتال شیشه چیست، باید به اولین مزیت آن یعنی کنترل تردد اشاره کنیم. قفل‌های هوشمند می‌توانند توسط یک ریموت کنترل شوند و فرد از طریق آن نسبت به بازوبسته کردن درب اقدام کند. از سوی دیگر، این سیستم‌ها از راه دور نیز در دسترس هستند. قفل هوشمند به اپلیکیشن تلفن همراه اتصال می‌یابد و از این طریق، شخص خواهد توانست از مسافت دورتری اجازه عبور و مرور را صادر کند.

 

هر انچه باید درباره قفل دیجیتال شیشه چیست بدانید

این قفل‌ها همچنین به چهار شیوه سنسور اثر انگشت، کارت، کلید فیزیکی و رمز عبور باز می‌شوند. در نتیجه، نه‌تنها کنترل رفت‌و‌آمد با آن‌ها بسیار آسان است، بلکه با مشکلاتی چون فراموشی رمز عبور یا جا گذاشتن کلید نیز برخورد نخواهید کرد. می‌پرسید چرا؟ زیرا رمز را می‌توانید بازیابی کنید و در صورت جا گذاشتن کارت یا کلید، از طریق سیستم سنسور وارد شوید.

 

ظاهر زیبای قفل‌های دیجیتال

از دیگر مزایای سیستم‌های هوشمند امنیتی برای درب سکوریت می‌توان به ظاهر متالیک، مینیمال و مدرن آن‌ها اشاره کرد. لوازم دیجیتال به نوعی نمادی از طراحی ساده و مینیمال هستند و به همین علت، بر روی انواع درب جلوه‌ای بی‌نظیر ایجاد می‌کنند.

حال دری شیشه‌ای را تصور کنید که به‌خودی خود نمای ساختمان را بسیار چشم‌نواز کرده است و اکنون بر روی آن قفل هوشمند و مدرنی قرار دهید. این بهترین هارمونی و دیزاین برای مبهوت کردن چشم مهمانان و مراجعان است.

صفحه این سری قفل‌ها متالیک است و بدنه‌ آن‌ها می‌تواند رنگ‌بندی‌هایی چون طلایی، طوسی و مشکی داشته باشد. از طرفی، طراحی این قفل‌ها در قالب‌های مستطیلی بوده و به‌راحتی با ساختار شیشه‌ای درب‌های سکوریت هماهنگی پیدا می‌کند.

 

سیستم هشدار

طراحی و کنترل رفت‌وآمد تنها مزیت‌های قفل دیجیتال نیستند، این سیستم‌های هوشمند به مکانیزم هشدار نیز مجهز هستند. منظور از مکانیزم هشدار شامل آلارم ضدسرقت، آلارم ضدحریق و ضدضربه و شوک است. در مواقعی که ساختمان دچار آتش‌سوزی شود یا به قفل هوشمند ضربه برسد، سیستم هشدار آن فعال می‌شود و به کاربر خود خبر میدهد چه اتفاقی می‌افتد.

 

مقاومت و ضدضربه بودن

یکی دیگر از پاسخ‌ها در رابطه با پرسش قفل دیجیتال شیشه چیست، این است که سیستم‌های هوشمند و ایمنی از متریال‌های ضدزنگ ساخته می‌شوند. این باعث مقاوم بودن و استحکام قفل‌ خواهد شد و به همین علت، در طولانی‌مدت ماندگار است.

هر نوع ضربه‌ای سبب صدمه به این سیستم‌ها نمی‌شود و بر روی صفحه آن‌ها خش ایجاد نمی‌کند. از سوی دیگر در صورتی که شدت ضربه وارد شده زیاد باشد، سیستم هشدار فعال خواهد شد.

 

مناسب با هر نوع آب‌و‌هوا

از دیگر مشخصه‌های بارز قفل هوشمند درب سکوریت می‌توان تطابق آن با هر نوع آب‌و‌هوا را نام برد. قفل‌های دیجیتال نه‌تنها در برابر آتش‌سوزی و ضربه مقاوم هستند، با شرایط اقلیمی نیز به‌خوبی کنار می‌آیند. چه در مناطق مرطوب و معتدل باشند و چه در نواحی خشک، این سیستم‌های حفاظتی وظیفه خود را به بهترین وجه انجام می‌دهند و اجازه دخالت هر خللی را در کارکرد خود نخواهند داد.

 

مزایای دیگر

شاید تصور کنید که با این مزیت‌هایی که نام بردیم، پاسخ سوال خود را من باب قفل شیشه سکوریت چیست دریافت کرده‌اید اما این تمام ماجرا نیست. سیستم‌های دیجیتال با داشتن فناوری‌های روز جهانی از قفل کودک، سنسور آی‌آر، تابع خیالی و شب‌بند برخوردار هستند. همچنین از دیگر قابلیت‌های این قفل‌ها می‌توان به قفل دوبل، امکان اتصال به وای‌ فای و بلوتوث، امکان متصل شدن به سیستم‌های هوشمندسازی و آیفون اشاره کرد.

 

روش‌ نصب قفل دیجیتال سکوریت

تا اینجا به شما نشان دادیم که قفل دیجیتال شیشه چیست و به‌طور دقیق چگونه کار می‌کند. حال در پی آن هستیم تا مراحل نصب آن را با هم جلو ببریم. نصب قفل دیجیتال درب سکوریت به‌هیچ عنوان دشوار نیست اما به علت ساختار متفاوت آن نیاز به نیروی متخصص و کارشناس مربوطه دارد. اگر بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این سیستم‌ها به شیوه‌ای صحیح نصب نشوند، قفل نمی‌تواند عملکرد مناسب خود را ایفا کند.

 

درباره قفل دیجیتال شیشه چه میدانید؟

نصب قفل هوشمند بر روی درب‌ شیشه سکوریت نیازمند جزئیاتی حائزاهمیت است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. فرایند متفاوتی که در ساخت درب از جنس شیشه سکوریت وجود دارد، سبب می‌شود برای نصب قفل بر روی آن‌ها به کارخانه اطلاع بدهید؛ زیرا پس از تولید کامل آن‌ها امکان سوراخ بر روی لایه‌های آن وجود نخواهد داشت. در نتیجه، قبل از اتمام طراحی و ساخت درب اندازه‌های قفل دیجیتال و نحوه نصب آن را با کارخانه در میان بگذارید.

البته اکثر قفلهای دیجیتال نیاز به سوراخ کردن شیشه ندارند. مثلاً قفلهای دیجیتال شیشه لومباردی، هر دو با چسب به شیشه متصل می شوند و بعد با پیچ سفت می شوند.

ممکن است این موضوع را فراموش کنید؛ پس می‌توانید با چسب قفل‌ هوشمند را بر روی درب شیشه‌ای بچسبانید. چسب‌کاری آن‌ها سخت نیست و شرط نهایی آن، محکم کردن قفل بر روی سطح شیشه‌ای درب است.

در مرحله ابتدایی نصب قفل هوشمند درب شیشه‌ای، محل قرارگیری و نصب آن را مشخص کنید. سپس بخش مغزی در قسمت کمره درب بگذارید، در حالی که جزء داخلی قفل را باید در بخشی که بر روی درب به‌عنوان جاساز مشخص شده، نصب کنید. در مرحله بعد قسمت صفحه نمایش و اسکرین را بر روی بدنه محکم کرده و مطمئن شوید تمام جزءهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قفل را نصب کرده‌اید.

از سوی دیگر، زمانی می‌توانیم بگوییم که قفل دیجیتال شیشه چیست که بدانیم این سیستم‌ها متصل به جریان الکتریکی هستند و از طریق اتصال به این جریان، راه‌اندازی می‌شوند. سیم‌هایی در قفل هوشمند وجود دارند که باید به قسمت سوکت پشت قفل اتصال یابند تا مغزی و اسکرین راه بیفتد.

متصل شدن سیم‌ها نشان از این دارد که تنها مرحله باقی مانده، دنبال کردن شیوه‌نامه مربوط به قفل است. مطابق مراحل گفته شده در راهنما پیش بروید و در نهایت، قفل هوشمند درب سکوریت را راه بیندازید.

 

با قفل هوشمند امنیت را به درب شیشه‌ای ببخشید!

ابتدای این یادداشت را با پرسشی متداول درباره اینکه قفل دیجیتال شیشه چیست، شروع کردیم. سیستم‌های امنیتی به یک محیط اعتبار و اطمینان می‌دهند. درب‌های شیشه‌ای نیاز دارند تا با قفل‌هایی ایمن مانند قفل دیجیتال امنیت پیدا کنند. قفل هوشمند نمونه‌ای از یک فناوری پیشرفته است که درب را به شیوه‌‌های کارتی، سنسور انگشتی و رمز عبور باز می‌کند. این سیستم‌ها در برابر آتش، شوک و ضربه مقاوم هستند و نمونه‌ای از یک همراه مطمئن برای درب سکوریت محسوب می‌شوند.