مقالات آموزشی ساروگلوبال

مگنت کابینت چیست و چه تأثیری در ظاهر آشپزخانه دارد؟

مگنت کابینت چیست و تأثیری در ظاهر آشپزخانه دارد؟

سبک دکوراسیون مینیمالیستی و مدرن روز‌به‌روز ما را به سمت سادگی و پرهیز از شلوغی می‌برد. یکی از عناصر در این سبک دکوراسیون برای آشپزخانه، می‌تواند کابینت بدون دستگیره باشد. در این مقاله از ساروگلوبال به شما خواهیم گفت مگنت کابینت چیست و کارکرد کابیت مگنتی چگونه است.

 

مگنت چیست؟

مگنت (Magnet) معادل انگلیسی آهن‌ربا است که کاربردهای فراوانی دارد. در این مطلب ما می‌خواهیم بدانیم مگنت کابینت چیست؟ این قطعه در دسته ابزار و یراق‌آلات کاربردی برای ساخت کابینت و کشو قرار می‌گیرد و نام دیگر آن مگنت فشاری کابینت است.

مگنت کابینت بسیار کاربردی است و با نصب آن بر روی در کابینت‌ها می‌توان از آن‌ها به‌راحتی استفاده کرد. با نصب مگنت فشاری برای باز کردن کابینت نیازی به دستگیره نیست.

 

مگنت فشاری چیست؟

ویژگی‌های مگنت کابینت چیست؟

این قطعه، استوانه‌ای شکل است و تقریبا ۵ سانتی‌متر طول دارد. قطر آن به ۵/۱ سانتی‌متر می‌رسد. قطعه داخلی و متحرک آن که زبانه نام دارد نیز در حدود ۷/۱ سانتی‌متر از استوانه بیرونی خارج می‌شود.

جنس مگنت کابینت از پلاستیک فشرده و با دوام است. این قطعه پس از نصب کاملا مخفی است و دیده نمی‌شود. علاقه‌مندان به کابینت دستگیره مخفی در صورتی که بدانند مگنت کابینت چیست و چه سازوکاری دارد، می‌توانند این گزینه را نیز در نظر داشته باشند.

 

کارکرد مگنت کابینت چگونه است؟

مگنت کابینت در قسمت داخلی درِ کابینت نصب می‌شود. این قطعه در محل تقریبی دستگیره قرار می‌گیرد و درحایی نزدیک به لبه در با پیچ و مهره محکم می‌شود. نحوه کار آن به این صورت است که برای باز کردن کابینت در محلی که این قطعه نصب شده، از بیرون فشار وارد کنیم.

در اثر این فشار، زبانه مگنت حرکت می‌کند و به جلو می‌آید. در نتیجه به اندازه طول آن که گفتیم ۷/۱ سانتی‌متر است، میان در و بدنه کابینت فاصله ایجاد می‌شود. با استفاده از این فضای خالی که توسط مگنت کابینت ایجاد می‌شود، می‌توانید آن را باز کنید.

برای بستن کابینت کافی است در را فشار دهید تا همراه آن، زبانه مگنت کابینت نیز به جای اصلی خود بازگردد. به دلیل همین سازوکار خاص است که کابینت مگنتی با نام کابینت لمسی نیز شناخته می‌شود.

 

مزیت استفاده از مگنت کابینت چیست؟

هر محصول دارای مزایایی است که سبب می‌شود افراد آن را انتخاب کنند. برخی از این مزایا با سایر محصولات متفاوت است و آن را تبدیل به کالایی منحصر به فرد می‌کند. از مزایای کابینت مگنتی نیز می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

 

مزیت استفاده از مگنت کابینت چیست؟

  • داشتن کابینت بدون دستگیره: با نصب این قطعه نیازی به خرید یراق‌آلات جداگانه نخواهید داشت.
  • ظاهر شیک و هماهنگ با سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال: سادگی این سبک بسیار طرفدار دارد و مدرن محسوب می‌شود.
  • استفاده راحت و آسان: کارکرد مگنت کابینت بسیار آسان است. همچنین به دلیل تفاوتی که در نحوه کارکرد دارد، جذاب می‌نماید.
  • ایجاد تنوع: معمولا چشم‌ها عادت دارند درها را با دستگیره ببینند. کابینت مگنتی نوعی ایجاد تنوع و ساختارشکنی به همراه دارد.
  • قیمت مناسب: از نظر هزینه تفاوت چندانی با خرید و نصب دستگیره نخواهد داشت.

معایب مگنت کابینت چیست؟

مهم‌ترین عیب مگنت کابینت این است که عمر دوام کم‌تری نسبت به سایر یراق‌آلات است. دست‌کم محصولاتی که تاکنون وارد بازار شده‌اند، این دوام کمتر را نشان داده‌اند.

 

مزایا و معایب مگنت کابینت چیست؟

مشکل دیگری که ممکن است با مگنت کابینت داشته باشید، مربوط به ویژگی کابینت بدون دستگیره است. به این معنا که جای دست روی این کابینت‌ها بیشتر ایجاد می‌شود. اگر جنس کابینت براق باشد، یا رنگ روشنی داشته باشد، کثیفی و لکه‌های ایجاد شده از تماس مداوم انگشتان می‌تواند ظاهری ناخوشایند ایجاد کند.

بنابراین ناچارید دائم در حال تمیزکاری این قسمت‌ها باشید. البته آلودگی در کابینت‌های دارای دستگیره نیز ایجاد می‌شود و اجتناب‌ناپذیر است. اما در کابینت مگنتی بسیار بیشتر خواهد بود.

 

نکاتی درباره کابینت مگنتی

  1. زبانه مگنت کابینت ممکن است بلندتر باشد و حدود دو تا سه سانتی‌متر فاصله ایجاد کند.
  2. گاهی برای اجرای کابینت بدون دستگیره به جای مگنت از روشی دیگر استفاده می‌شود. لبه درِ کابینت قدری بلند‌تر از کابینت گرفته می‌شود (برای کابینت‌های هوایی در لبه پایین و برای کابینت‌های زمینی در لبه بالا). بنابراین دستگیره‌ای ایجاد می‌شود و نیاز به نصب مگنت نیست.
  3. در خرید مگنت دقت کنید که محصول باکیفیتی را خریداری کنید. برای این منظور بهتر است برای خرید به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید.
  4. مگنت می‌تواند در کشوهای ریلی نیز استفاده شود. کارکرد آن فشاری و همانند مگنت کابینتی است و همان مزایا را دارد. بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که تمام کابینت‌ها و کشوهای آشپزخانه ظاهری یکدست پیدا می‌کنند.

 

سخن پایانی

دانستیم مگنت کابینت چیست و با کارکرد آن آشنا شدیم. استفاده از این قطعه از یراق آلات در کابینت و کشو زیبایی و سادگی خاصی به فضای آشپزخانه می‌دهد. همچنین کارکری ساده دارد. نظر یا تجربه شما در استفاده از مگنت کابینت چیست؟ برای ما در قسمت دیدگاه‌ها بنویسید.