مقالات آموزشی ساروگلوبال

چیدمان کابینت زیر گاز

نحوه چیدمان کابینت زیر گاز

چیدمان کابینت و نظم بخشیدن به لوازم درون کابینت یکی از مهم‌ترین اصول در استفاده بهینه از فضای درون کابینت‌ها است. هر چه چیدمان کابینت‌ها نظم بیشتری داشته باشد فضای آشپزخانه نیز سازمان یافته و منظم‌تر خواهد بود. البته هر کابینت در هر قسمت از آشپزخانه کاربری بخصوصی دارد. در این مطلب به چند نکته اساسی در رابطه با چیدمان کابینت زیر گاز و معرفی چند مدل کشو زیر گاز خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چیدمان کابینت زیر گاز

چیدمان کابینت زیر گاز

چیدمان داخل کابینت با وجود اینکه درب‌ها مانع دیده شدن درون کابینت می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص برای آشپزخانه‌های کوچک‌تر که کابینت‌هایی با فضای کمتر دارند این امر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چیدمان کشوها و اتاقک‌های زیر گاز صفحه‌ای بهتر است به گونه‌ای انجام شود که دسترسی ساده به لوازم و مواد مورد نیاز هنگام آشپزی را فراهم کند.
از طرفی همه لوازم و ظروف برای امور روزمره استفاده نمی‌شود. بنابراین بهتر است لوازمی که استفاده کمتری دارند در انتهای کشو و لوازم پراستفاده در دسترس قرار داده شود. همچنین در چیدمان کشو زیر گاز برای ظروف بهتر است ظروف بزرگتر در ابتدا و سپس ظروف کوچکتر روی آن‌ها جای داده شوند.

نحوه چیدمان کابینت زیر گاز

نکته‌ای دیگر در چیدمان کابینت زیر گاز توجه به نوع لوازم است. به این صورت که می‌توانید به کمک جداکننده‌ها هر کشو را تفکیک کرده و به لوازمی خاص اختصاص دهید. همچنین می‌توانید هر کشو را به لوازم یا موادی خاص اختصاص دهید. برای مثال کشو بالایی را صرفا به چیدن انواع ادویه و کشو دومی را به انواع قاشق و چاقوی آشپزی اختصاص دهید.
اگر کشوهای کابینت زیر گاز به صورت پلکانی بزرگتر می‌شوند بهتر است در کشوهای بالایی که ارتفاع کمتری داشته و کوچکتر هستند لوازمی مانند ادویه جات، قاشق و چاقو یا هر گونه وسیله‌ای که فضای کمتری اشغال می‌کند، قرار بدهید. در کشوهای پایین‌تر که عمق بیشتری داشته و بزرگتر هستند لوازمی بزرگتر مانند انواع قابلمه و آبکش و… که فضای بیشتری اشغال می‌کنند قرار داده شود.

نحوه چیدمان کشو زیر گاز

برای انجام هر چه بهتر چیدمان کابینت زیر گاز و نظم دهی بیشتر به درون کشوها و کابینت‌ها می‌توانید از انواع اکسسوری کابینت مانند جداکننده‌ها و قفسه‌های مناسب استفاده کنید. جداکننده‌ها به راحتی می‌توانند نظمی دوچندان به لوازم داده و دسترسی ساده‌تر فراهم کنند. قفسه‌های ریلی به صورت کشویی به کمک ریل‌هایی مانند ریل کشو ساچمه ای، ریل تاچ ساچمه ای یا ریل تاندم باکس درون کابینت حرکت کرده و امر جابجایی و چیدمان لوازم را ساده‌تر می‌کنند. برای این کار می‌توانید از یک کابینت ساز بخواهید چنین قفسه‌هایی درون کابینت نصب کند.

چیدمان کشو زیر گاز
گاهی مشاهده شده است که حبوبات و سیب زمینی و پیاز هم در چیدمان کشو زیر گاز وجود دارد. اگر شما هم چنین قصدی دارید توصیه می‌کنیم با استفاده از جداکننده‌های مناسب برای هر کدام از آن‌ها محفظه‌ای ویژه در کشویی با عمق مناسب اختصاص دهید. برای جای دادن حبوبات و سیب زمینی و پیاز در چیدمان کابینت زیر گاز بهتر است از دورترین کشو به گاز استفاده کنید. چرا که گرمای حاصل از گاز می‌تواند منجر به خراب شدن آن‌ها شود.

چیدمان کابینت کنار گاز صفحه ای

کابینت‌های کنار گاز بر خلاف کابینت‌های زیر گاز که به صورت کشویی ساخته می‌شود، معمولا به صورت ساده طراحی می‌شوند. لذا برای استفاده بهینه از فضای موجود در کابینت بهتر است از قفسه‌ها و جداکننده‌های مناسب کمک بگیرید. برای این کار می‌توانید سبدها یا باکس‌های فلزی و همچنین جداکننده‌های چوبی در اندازه مناسب خرید کنید.

اموزش چیدمان کابینت زیر گاز

به علاوه در کابینت‌های کنار گاز معمولا لوازمی مانند قابلمه‌ ماهیتابه‌های پراستفاده قرار داده می‌شود تا هنگام آشپزی دسترسی سریع و ساده به آن‌ها داشت. همچنین کابینت کنار گاز جایگاه مناسبی برای چیدن حبوبات و کنسروها به شمار می‌آید. برای اینکار می‌توانید حبوبات را در ظروف پلاستیکی ریخته و درون کابینت بچینید. به کمک چیدمان صحیح در کابینت‌های کنار گاز چیدمان کابینت زیر گاز منظم‌تر بوده و کشوهای کابینت زیر گاز وزن زیادی متحمل نخواهند شد.

مدل کشو زیر گاز صفحه ای

امروزه با همه گیر شده استفاه از گازهای صفحه‌ای فضای زیر گاز بسیار مناسب طراحی کابینت و کشو شده است. مدل‌های مختلفی از کشوها و کابینت‌های کاربردی برای فضای زیر کابینت وجود دارد که به راحتی می‌توانید با توجه به نیاز و دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید. از انواع مختلف اکسسوری کابینت نیز می‌توانید برای چیدمان کشو زیر گاز و دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

اموزش چیدمان کشو زیر گاز
در صورتی که مایلید گاز و کابینت زیر آن به صورت جداگانه در قسمتی دیگر از آشپزخانه قرار داشته باشد بهتر است از کابینت‌هایی استفاده کنید که از نظر رنگ و طرح هم‌خوانی کافی با محیط داشته باشد. البته ضرورتی نیست که حتما رنگ و طرح این نوع کابینت با سایر کابینت‌های آشپزخانه یکسان باشد. برای مثال اگر گاز و کابینت آن در کنار یخچال قرار دارد می‌توانید از رنگ و طرح‌هایی کمک بگیرید که هارمونی کابینت را با یخچال هماهنگ کند.

چیدکان کابینت زیر گاز چگونه است
اما اگر گاز و کابینت زیر آن به همراه سایر کابینت‌های آشپزخانه قرار دارد بهتر است رنگ و طرح و همچنین چیدمان کابینت زیر گاز صفحه‌ای با سایر کابینت‌ها همخوانی و مطابقت داشته باشد. به خصوص اگر کابینت‌های زیر گاز به صورت ساده طراحی شده باشند همخوانی رنگ و طرح کابینت جلوه زیبایی خواهد داشت.
گفتنی است اغلب مواقع کابینت‌های زیر گاز به صورت کشویی ساخته می‌شوند. چرا که دسترسی ساده‌تری داشته و کاربردی‌تر هستند. البته طرح‌های ترکیبی هم وجود دارد. به صورتی که بخشی از فضای زیر گاز به صورت کشویی و بخشی به صورت ساده ساخته می‌شوند. در این حالت چیدمان کابینت زیر گاز باید مناسب با فضای طراحی شده و نیاز کاربر باشد. در این بخش چند نمونه مدل کشو زیر گاز صفحه‌ای آورده‌ایم.

عکس چیدمان کشو زیر گاز

چیدمان زیر سینک ظرفشویی

چیدمان زیر سینک ظرفشویی مانند چیدمان کابینت زیر گاز دقت زیادی می‌طلبد. چرا که باید لوازمی در کابینت زیر سینک ظرفشویی قرار داده شود که هنگام کار در ظرفشویی نیاز است. در کابینت زیر سینک ظرفشویی معمولا لوازمی مانند انواع شوینده‌ها و تمیزکننده‌ها یا سطل زباله قرار داده می‌شود. به عنوان راهنمای خرید سطل زباله کابینتی توصیه می‌کنیم اگر کابینت زیر سینک ظرفشویی فضای کافی نداشته باشد می‌توانید از سطل‌هایی که به درب کابینت نصب می‌شوند استفاده کنید.

عکس چیدکان کابینت زیر گاز

کابینت زیر سینک ظرفشویی معمولا به صورت ساده ساخته می‌شود. بنابراین فضای کمتری نسبت به کابینت‌های کشویی در اختیار قرار می‌دهد. برای چیدمان هر چه بهتر لوازم در کابینت زیر سینک ظرفشویی همانند نکته‌ای که در چیدمان کابینت زیر گاز گفتیم، می‌توانید از جداکننده‌هایی مانند سبدها یا قفسه‌های فلزی یا پلاستیکی کمک بگیرید.

استفاده از سبدهای معمولی آشپزخانه نیز برای ساماندهی و چیدمان منظم لوازم در کابینت زیر سینک ظرفشویی رایج است. بهتر است از سبدهای یک اندازه و یک رنگ برای این کار استفاده کنید تا درون کابینت نظم بیشتری پیدا کند.

چیدمان کشو زیر گاز چگونه است
از طرفی مانند آنچه در چیدمان کابینت زیر گاز اشاره شد می‌توانید از قفسه‌ها و باکس‌های فلزی که روی ریل‌های مخصوص سوار شده‌اند کمک به بگیرید. استفاده از قفسه‌های ریلی بسیار ساده‌تر بوده و دسترسی راحت‌تری در اختیار کاربر می‌گذارند. علاوه بر قفسه‌های فلزی، باکس‌ها و قفسه‌های پلاستیکی نیز در بازار موجود است. جنس فلزی ممکن است به دلیل محیط مرطوب زیر سینک ظرفشویی به سرعت زنگ زده و غیر قابل استفاده شود. بنابراین بهتر است از باکس‌ها و قفسه‌هیا پلاستیکی استفاده کنید.

چیدمان کابینت زیر سینک

در این مطلب در رابطه با چیدمان کابینت زیر گاز و زیر سینک ظرفشویی صحبت کردیم. امیدواریم نکته‌های گفته شده برای چیدمان هر چه بهتر و منظم‌تر کابینت‌های زیر گاز و سینک ظرفشویی کمک کننده باشد. در آخر گفتنی است برای دسترسی ساده‌تر به لوازم آشپزخانه بهتر است لوازم را دسته بندی کرده و وسایل مشابه را در یک گروه قرار دهید. سپس هر گروه از لوازم را در جای مناسب و مرتبط بچینید تا هنگام کار در آشپزخانه در کمترین زمان و با کمترین دردسر به لوازم مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.