مقالات آموزشی ساروگلوبال

بهترین راه برای چیدمان زیر سینک ظرف شویی

مرتب کردن زیر سینک ظرفشویی

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

امروزه زندگی آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضای داخلی خانه ها، طراحان داخلی را بر آن داشته است تا از تمام فضای داخلی خانه به نحوه احسنت بهره برداری کنند. یکی از فضاهای مهم هر خانه ای قطعاً آشپزخانه است. داشتن فضای کافی در آشپزخانه و دسترسی سریع و آسان به لوازم و تجهیزات آشپزخانه یکی از دغدغه های طراحان داخلی و کاربران است.

به لطف طراحی های رایانه ای و به بازار آمدن انواع اکسسوری کابینت، آشپزخانه های مدرن امروزی از فضای بیشتری برخوردار هستند. از بهینه و کارآمدتر شدن آشپزخانه و کابینت ها که بگذریم زیبایی و شیک بودن آشپزخانه های مدرن نیز نکته قابل تأملی است. استفاده از تجهیزات توکار و اکسسوری کابینت باعث شده است تا فضای آشپزخانه مینیمال، خلوت و آرامش بخش باشد.

 

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

 

کابینت های آشپزخانه فضای اصلی برای جا دادن وسایل و تجهیزات داخل کابینت هستند یکی از کابینت های آشپزخانه کابینت زیر سینک ظرفشویی است که در اکثر مواقع استفاده درست و بهینه ای از آن نمی شود. اگر چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی درست و بهینه انجام شود می تواند فضای بیشتری را در اختیار ما قرار دهد.

یکی از روش های درست و کاربردی برای چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی استفاده از اکسسوری های مناسب است. شاید این سوال برای شما مطرح شود که اکسسوری کابینت چیست؟

در پاسخ باید گفت اکسسوری ها تجهیزات کمکی هستند که به استفاده آسان و بهینه از فضای داخل کابینت کمک می کنند. اکسسوری کابینت انواع مختلفی دارد و هر کدام کابردهای ویژه خود را دارند. اکسسوری ها می توانند به صورت ریلی، چرخشی، تاشو، تقسیم کننده و ویترینی تقسیم می شود.

 

نحوه درست و بهینه چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

کابینت زیر سینک ظرفشویی به دلیل وجود تجهیزات مربوط به لوله کشی آب و فرورفتگی سینک ظرفشویی عموماً پرت تلقی می شوند اما با استفاده از اکسسوری های جدید می توان از این فضا به صورت بهینه استفاده کرد. نکته مهم در استفاده از کابینت زیر سینک و چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی آن توجه به عایق بندی درست لوله ها و جلوگیری از نفوذ آب است. در صورتی که عایق بندی درستی انجام شود با استفاده از انواع مناسب و کاربردی اکسسوری می توان از این فضا استفاده بیشتر و مفیدتری داشت.

یکی از اکسسوری های محبوب استفاده از کشوی U شکل است. کشو U شکل در واقع یک کشو است که به اندازه فرورفتگی سینک بریده شده و از فضای جانبی آن استفاده می شود. از این فضا می توان برای قرار دادن اسکاچ، سیم ظرفشویی، دستکش آشپزخانه، فرچه و برس و قرار دادن وسایل شستشو استفاده کرد.

 

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

 

یکی دیگر از اکسسوری های کاربردی برای چیدمان سینک زیر ظرفشویی استفاده از استندهای ریلی است که از آن می توان برای چیدن و قرار دادن بطری ها و ظروف بلند شوینده ها استفاده کرد. سینی های چرخشی نیز برای چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی بسیار کاربردی هستند.

تعبیه سطل زباله مکانیزه و توکار یکی دیگر از روش های استفاده بهینه از کابینت زیر سینک و چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی است که می توان برای استفاده بهینه از فضای زیر سینک از آن بهره برد. استفاده از سطل زباله کابینتی علاوه بر شکل ظاهری مناسب برای تفکیک زباله ها نیز مناسب هستند. برای خرید بهترین سطل می‌توانید مقاله “راهنمای خرید سطل زباله کابینتی” را مطالعه کنید.

 

اکسسوری ریلی کابینت

پرکاربردترین نوع اکسسوری کابینت نوع ریلی آن است که رایج ترین شکل آن کشو است. کشوها در ابعاد و طرح های مختلف وجود دارند. اکسسوری های ریلی همانطور که از نامشان پیداست با حرکت روی یک ریل متحرک می باشند.

 

ریل

 

استفاده از اکسسوری های ریلی پرکاربرد است اما چالش بزرگ در استفاده از این اکسسوری ها بهره گیری از یراق آلات مناسب است. گاهی در استفاده از کشوها و سبدهای سوپرمارکتی ریلی متوجه می شویم که کشو یا سبد از ریل خارج شده است و یا ریل به صورت روان و بهینه حرکت نمی کند

یکی از یراق الات و تجهیزات مناسب و باکیفیت برای طراحی و استفاده از اکسسوری های ریلی، ریل تاچ ساچمه ای است. استفاده از اکسسوری های ریلی یکی از بهترین گزینه ها برای چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی است.

 

ریل تاچ ساچمه ای

از ریل تاچ ساچمه ای به عنوان ریل تلسکوپی هم نام برده می شود. پیش از ظهور ریل کشو ساچمه ای، از ریل های غلتکی استفاده می شد. ریل های ساچمه ای در مقایسه با ریل های غلتکی مستحکم تر هستند، حرکت روان تری دارند و تنوع خوبی در سایزبندی دارند. ریل  تاچ ساچمه ای با توجه کارایی بالای آن دارای قیمت مناسبی هست. ریل تاچ ساچمه ای یکی از مدرن ترین و به روزترین یراق آلات محسوب می شود. این ریل مگنتی است و از استحکام بالایی برخودار است. ریل تاچ ساچمه ای قابلیت تحمل وزن بالایی دارد.

مکانیزم ریل تاچ ساچمه ای باعث می شود کشو تا انتها از یونیت خارج شود، این قابلیت دسترسی به وسایل و مواد ته کشو را مقدور می سازد.

 

اکسسوری کابینت

شاید این دغدغه در ذهن مصرف کننده ایجاد شود که ممکن است کشو از یونیت خارج شود اما این نوع ریل دارای دو ضامن نگهدارنده هست که از خارج شدن و سقوط کشو ممانعت می کند. این محصول پرفروش از جنس فولاد است و عموماً آبکاری کروم دارند.

استفاده از ورق های فولاد ضخیم در طراحی و ساخت این ریل ها باعث شده است تا این ریل ها تحمل وزن بالا را داشته باشند و از استحکام بالایی برخوردار باشند. نکته دیگر که استفاده از ریل تاچ ساچمه ای را برای استفاده زیر سینک مطلوب کرده است آبکاری کروم این ریل است که ضدآب است و دچار پوسیدگی نمی شود؛ از اینرو برای استفاده زیر سینک که در مجاورت پاشش آب و نفوذ رطوبت است بسیار مناسب می باشد.

نصب این ریل ساده است و با توجه به کاربرد و قیمت مناسب آن یکی از پرطرفدارترین یراق آلات در بین طراحان کابینت است.

با استفاده از این اکسسوری ها به خصوص اکسسوریزهای ریلی که در آن ها از ریل تاچ ساچمه ای استفاده شده است؛ می توان چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی را منظم تر کرد و از فضای زیر سینک ظرفشویی استفاده بهینه تری نمود.