ریل کشو کابینت

راهنمای خرید سطل زباله کابینتی و نکات مهم پیش از خرید

راهنمای خرید سطل زباله کابینتی و نکات مهم پیش از خرید

این روزها از نصب سطل زباله کابینتی استقبال فراوان می‌شود. مزایای استفاده از سطل زباله کابینتی بسیار قابل توجه است. در این مطلب تلاش کرده‌ایم راهنمای خرید سطل زباله کابینتی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا ضمن آشنایی با انواع، کاربردها و مزایای این وسیله بتوانید انتخاب مناسبی در خرید داشته باشید.

 

مزایای استفاده از سطل زباله کابینتی

پیش از آنکه راهنمای خرید سطل زباله کابینتی را ارائه دهیم، بهتر است ببینیم طراحی این وسیله چگونه است و چه مزایایی دارد. سطل زباله کابینتی یا توکار به مخزن مخصوص زباله‌ای گفته می‌شود که قابلیت نصب در داخل کابینت را دارد؛ به شیوه‌ای که با باز شدن در کابینت بیرون بیاید و با بستن آن از دید پنهان بماند.

مقاله پیشنهادی سارو گلوبال: نصب سطل زباله توکار در کابینت

این نوع سطل زباله در مواقعی که به آن نیاز نداریم کاملا مخفی است. هرچند با این تعریف مزایای استفاده از سطل زباله کابینتی قابل حدس است، آن‌ها را به تفکیک شرح می‌دهیم.

 

نظم بیشتر در محیط

در آشپزخانه یا هر فضای دیگری که یکی از انواع سطل زباله کابینتی به کار رود، نظم بیشتری حاکم می‌شود. سطل زباله وسیله‌ای است که هم باید در دسترس باشد و هم نباید مزاحم رفت و آمد باشد. سطل زباله کابینتی این تناقض را برای ما حل می‌کند.

 

نهایت بهداشت و سلامت

در سطل زباله انواع پسماندها جمع‌آوری می‌شود. این مخزن محل مناسبی برای تجمع آلودگی‌ها، میکروب‌ها و بوی نامطبوع است. هرچه کمتر در تماس با سطل زباله باشیم، بهداشت و سلامت ما بیشتر تضمین می‌شود. سطل زباله کابینتی در تماس با زمین نیست و در محفظه خود قرار دارد. درنتیجه از انتشار بوی نامطبوع نیز جلوگیری می‌شود.

 

کاربرد آسان

یکی از مشکلاتی که با سطل‌های زباله داریم، برداشتن و گذاشتن درهای آن‌هاست. در طرح‌هایی مانند سطل پدالی تلاش شده است که این دسترسی آسان‌تر شود اما هیچ راه حلی بهتر از سطل زباله کابینتی نیست. به بیان دیگر از مهم‌ترین مزایایی که در راهنمای خرید سطل زباله کابینتی مطرح می‌شود این است که بدون نیاز به تماس با سطل زباله به آن دسترسی خواهیم داشت.

 

انواع سطل زباله کابینتی

از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در راهنمای خرید سطل زباله کابینتی به آن بپردازیم، این است که این وسیله چه انواعی دارد. انواع سطل زباله کابینتی بر اساس معیارهای گوناگونی دسته بندی می‌شوند که آن‌ها را شرح می‌دهیم.

  1. جنس: جنس سطل زباله کابینتی از فلز یا پلاستیک فشرده است. انواع فلزی معمولا از جنس استیل هستند.
  2. نوع ریل: نوع ریل در سطل‌های زباله کابینتی می‌تواند آن‌ها را در دسته‌های گوناگون قرار دهد. سطل‌ها می‌توانند دارای ریل ساده غلتکی، ریل ساده ساچمه ای، ریل تاچ ساچمه ای آرامبند و یا ریل آرامبند تاندم باشند.
  3. تعداد مخرن: سطل زباله کابینتی می‌تواند مخرن‌های متعدد یا تنها یک مخزن داشته باشد. به این ترتیب سطل تک مخزنه، دو مخزنه و چند مخزنه در بازار عرضه می‌شود که متناسب با نیاز خود می‌توانید نوع مناسبی را تهیه کنید.
  4. رنگ: شاید فکر کنید رنگ سطل زباله موضوعی سلیقه‌ای است. این درست است اما در ساخت سطل زباله به رنگ آن نه فقط از نظر ظاهری که از نظر بهداشتی نیز توجه می‌شود. رنگ‌های انواع سطل که در راهنمای خرید سطل زباله کابینتی بیشتر به شرح آن خواهیم پرداخت به دو دسته چکشی و کوره‌ای تقسیم می‌شوند.
  5. نحوه باز شدن: برخی از انواع سطل زباله کابینتی بر ریل کف سوار می‌شوند و به صورت کشویی بیرون می‍‌‌آیند و به داخل می‌روند. برخی دیگر از انواع آن در باز شو هستند. یعنی با باز شدن در کابینت در دسترس قرار می‌گیرند.

 

راهنمای خرید سطل زباله کابینتی

پس از آشنایی با مزایای استفاده سطل زباله کابینتی و انواع آن باید بررسی کنیم که کدام نوع برای ما مناسب است. در ادامه نکاتی را که لازم است پیش یا هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید، بررسی می‌کنیم.

توجه به اندازه سطل زباله

تقریبا اولین نکته‌ای که خرید هرنوع سطل زباله مورد توجه قرار می‌گیرد، اندازه آن است. در راهنمای خرید سطل زباله کابینتی نیز شما را به توجه به این موضوع دعوت می‌کنیم. به اندازه سطل زباله از دو منظر باید توجه شود:

  • اندازه مناسب سطل بر مبنای فضای در اختیار: سطل زباله کابینتی در داخل یک محفظه یا یونیت نصب می‌شود. اندازه این سطل باید با محفظه تناسب داشته باشد.
  • اندازه مناسب سطل بر اساس مدت زمان پر شدن: سطل‌های زباله بر اساس گنجایشی که دارند به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند. اگر میزان زباله روزانه شما زیاد نیست، بهتر است از خرید یک نوع بزرگ خودداری کنید زیرا زمان پر شدن آن طولانی می‌شود و از نظر بهداشتی انتخاب خوبی نیست. اما برای خانه‌های پرجمعیت، یا مکان‌های عمومی می‌توان از سطل‌های بزرگ استفاده کرد.

 

توجه به جنس و رنگ سطل زباله

نکته دیگری که در راهنمای خرید سطل زباله کابینتی باید به آن بپردازیم، جنس سطل زباله است. بهترین جنس برای سطل زباله استیل است اما اگر تمایل ندارید بودجه زیادی صرف آن کنید، می‌توانید جنس پلاستیک فشرده را انتخاب کنید.

 

رنگ‌های سطل زباله چنان که گفتیم به دو نوع کوره‌ای و چکشی تقسیم می‌شوند. انواع کوره‌ای رنگ‌های براقی دارند و انواع چکشی مات هستند. معمولا از رنگ طوسی برای سطل زباله کابینتی استفاده می‌شود تا آلودگی را کمتر نشان دهد.

 

نوع ریل

ریل‌های ساده غلتکی تا حدی ضعیف هستند و بهتر است از آن‌ها استفاده نشود. اما ریل ساچمه ای کارایی خوبی دارند. خصوصا ریل تاچ ساچمه ای که دارای ویژگی آرامبند است و بدون نیاز به دستگیره باز می‌شود. با استفاده از این نوع ریل، از وارد شدن ضربه زیاد به یونیت پیشگیری به عمل می‌آید و صدای چندانی نیز تولید نمی‌شود.

نوع دیگر ریل‌هایی که برای سطل زباله کابینتی کاربرد دارد، ریل تاندم است. ریل تاندم نیز از ویژگی آرامبند بهره‌مند است. ضمن آن که نسبت به ریل ساچمه‌ای کیفیت بهتری دارد و وزن بیشتری را تحمل می‌کند. در نحوه نصب سطل زباله کابینتی به ویژگی‌های سطل و نوع ریل و تناسب آن‌ها باهم توجه می‌شود.

 

تعداد مخرن‌ها

از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید سطل کابینتی، تعداد مخرن‌هاست. در مکان‌هایی که زباله‌های متنوعی ندارد، می‌توان از سطل تک مخزنه استفاده کرد. اما استفاده از سطل‌های دومخزنه و چندمخزنه بیشتر توصیه می‌شوند. این سطل‌ها در راستای حفاظت از محیط زیست تولید می‌شوند. با استفاده از سطل‌های دو مخرنه دست‌کم می‌توانید پسماند تر و خشک را از هم جدا کنید.

با استفاده از سطل‌های چند مخزنه می‌توانید تفکیک دقیق‌تر و بهتری انجام دهید. مثلا جنس‌های گوناگون پسماند خشک شامل شیشه، پلاستیک، کاغذ و… را نیز از هم جدا کنید.

 

سخن پایانی

با اصلی‌ترین نکات در راهنمای خرید سطل زیاله کابینتی آشنا شدید. مزایای استفاده از سطل زباله کابینتی فراوان است. این طراحی تناسب بیشتری با سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال پرطرفدار این روزها دارد و شکل و شمایل خانه‌هاو آشپزخانه‌ها هماهنگ‌تر است.