مقالات آموزشی ساروگلوبال

پاخور کابینت چیست؟ اندازه استاندارد پاخور کابینت چقدر است؟

کابینت‌ یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون یک آشپزخانه است. لذا طرح و رنگ آن نقشی اساسی در زیباسازی آشپزخانه خواهد داشت. برخی از متخصصان معتقدند قسمت پاخور کابینت بخش زیادی از یکپارچگی و زیبایی آن را از بین می‌برد. به همین دلیل نصب پاخور مناسب می‌تواند دکوراسیون کابینت و در نتیجه آشپزخانه را بهبود ببخشد. اما پاخور کابینت چیست و چه کاربردی دارد؟ همچنین در این مطلب خواهیم گفت اندازه استاندارد پاخور کابینت چقدر است. با ما همراه باشید.

اندازه پاخور کابینت چقدر است؟

پاخور کابینت چیست

برای پاسخ به اینکه پاخور کابینت چیست باید گفت این بخش یکی از مهم‌ترین تجهیزات هر کابینتی است. پاخور کابینت در واقع قسمت پایین هر کابینتی است که در تماس با پای انسان قرار می‌گیرد. در گذشته این قسمت از کابینت را خالی می‌گذاشتند تا پای انسان که همواره جلوتر از بدن قرار دارد، در این قسمت قرار گرفته و استفاده از کابینت ساده‌تر باشد.
اما امروزه اندازه استاندارد پاخور کابینت برای هر کابینتی مشخص شده و پاخور مناسبی برای آن ساخته می‌شود. نحوه نصب پاخور کابینت به گونه‌ای است که قسمت خالی پای کابینت را پر می‌کند. در این حالت پای انسان به راحتی روی آن قرار گرفته و افراد می‌توانند به سادگی به انجام امور خود در مقابل کابینت بپردازند. همچنین یکپارچگی و زیبایی کابینت نیز تا حدود زیادی حفظ می‌شود.
پاخور کابینت معمولا از جنس‌های مختلفی مانند آلومینیم، چوب یا ام دی اف و پی وی سی (PVC) طراحی و ساخته می‌شود. انتخاب پاخور مناسب به پروفیل کابینت هم تا حدودی بستگی دارد. در واقع انواع مختلف پاخورهای موجود هر کدام برای کابینت‌های خاصی مناسب هستند. اما در حالت کلی پاخورهای آلومینیمی به دلیل قیمت مناسب و طول عمر بیشتر، طرفداران بیشتری در بازار دارند.

ارتفاع پاخور کابینت چقدر است

اندازه استاندارد پاخور کابینت

گفتیم که پاخور کابینت چیست و چه کاربردی دارد. حال باید گفت اندازه استاندارد پاخور کابینت چقدر می‌تواند باشد. در واقع این اندازه تا حدودی نسبی است. برخی طراحان ممکن است برای زیبایی بیشتر در طراحی‌های مدرن و کلاسیک اقدام به حذف پاخور کابینت کنند. اما در نهایت آشپزخانه صرفا زیباست و استفاده از کابینت‌ها دشوارتر می‌شود. چرا که جایی برای پا در قسمت پایین کابینت‌ها در نظر گرفته نشده و فرد نمی‌تواند بدن خود را صاف نگه داشته و برای انجام هر کاری دچار مشکل می‌‌شود. این موضوع حتی می‌تواند در طولانی مدت مشکلاتی مانند کمردرد، پادرد و… را به دنبال داشته باشد.
بنابراین در جواب پرسش اندازه استاندارد پاخور کابینت چیست باید گفت اندازه جهانی آن ۵/۷ در ۵/۷ سانتی متر است. اما در ایران از ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر متغیر است. همانطور که گفتیم این اندازه نسبی بوده و به درخواست فرد می‌تواند از ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر متغیر باشد.
در نهایت گفتنی است شاید پاخور کابینت یکی از اجزای غیرمهم کابینت به نظر بیاید، اما حذف یا نبود آن در طولانی مدت می‌تواند مشکلات بسیاری به همراه داشته باشد. لذا توصیه می‌کنیم به هیچ وجه صرفا برای زیبایی این قسمت از کابینت را حذف نکنید. همانطور که در این مطلب هم گفتیم پاخور کابینت چیست و چه نقش مهمی در بهبود کاربرد کابینت‌ها دارد.

اندازه استاندارد پاخور کابینت چیست؟