مقالات آموزشی ساروگلوبال

نحوه نصب پاخور کابینت چگونه است؟ انواع پاخور کابینت

کاربرد پاخور کابینت چیست؟

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین یراق آلات و تجهیزات کابینت‌های ام دی اف و چوبی پاخور کابینت است. پاخور کابینت معمولا قسمت زیرین کابینت‌هایی که در هنگام نصب روی پایه سوار می‌شوند را پوشانده و فضای خالی آن‌ها را پر می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا به سوال پاخور کابینت چیست؟ پاسخ دهیم و نحوه نصب پاخور کابینت را تشریح کنیم. با کاربردهای آن آشنا شویم و لزوم نصب آن در کابینت‌ها را بررسی کنیم.

پاخور کابینت چیست؟

همان طور که اشاره شد، یکی از راهکارهای زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه نصب پاخور کابینت در فضاهای خالی قسمت‌های پایینی کابینت‌ها است. دلیل نام گذاری این تجهیزات این است که در هنگام ایستادن مقابل کابینت‌ها پاهای فرد به این قسمت‌ها برخورد می‌کند. پاخور کابینت معمولا در انواع مختلف جنس‌های آلومینیومی، چوبی یا MDF و PVC است. در ادامه به کاربردهای هر کدام اشاره می‌کنیم.

 

پاخور MDF یا ام دی اف

این نوع از پاخورها معمولا در کابینت سازی‌ها تولید و متناسب با سلیقه مشتریان تولید می‌شوند. در واقع، مشتریان می‌توانند برای کابینت‌های ام دی اف خود پاخوری از جنس همان کابینت سفارش داده و در کابینت‌های آشپاپزخانه‌شان از آن استفاده کنند. به طور معمول، از این پاخورها در کابینت‌های کلاسیک، نئو کلاسیک و ممبران استفاده می‌شود.

 

پاخور آلومینیومی

این نوع پاخورها از جنس آلومینیوم هستند و در رنگ بندی‌های متنوعی تولید می‌شوند. به همین دلیل مشتریان برای تنوع بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه، متناسب با رنگ پروفیل کابینت و برای زیبا سازی نمای کابینت‌هایشان می‌توانند از این نوع پاخور کابینت استفاده کنند. پاخورهای آلومینیومی برای استفاده در کابینت‌های مدرن و هایگلس مناسب هستند

 

بهترین پاخور کابینت سارو

پاخور کابینت PVC یا پی وی سی

این نوع پاخور نیز از جنس پی وی سی و با روکش استیل تولید می‌شود. از این رو، رنگ بندی پاخورهای پی وی سی تنها به رنگ نقره‌ای محدود می‌شوند. پاخور کابینت پی وی سی نیز همانند آلومینیومی برای استفاده در کابینت‌های مدرن و هایگلس انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، انواع پاخورهای کابینت در ابعاد استانداردی تولید می‌شوند. به طور معمول، ارتفاع این پاخورها ۱۴ سانتی متر بوده و در شاخه‌های بلند ۴/۲۰ متری طراحی و تولید می‌شوند.

نکته مهم در رابطه با ابعاد پاخور کابینت این است که پاخور کابینت ام دی اف، هنگام سفارش مشتری، در شرکت کابینت سازی و متناسب با نیاز کابینت ساخته می‌شود؛ با این حال پاخور کابینت آلومینیومی و پی وی سی در بازار به صورت آماده موجود می‌باشد.

 

نحوه نصب پاخور کابینت

نصب پاخور کابینت ملزم به استفاده از کلیپس پاخور کابینت است؛ به این معنی که با استفاده از کلیپس پاخور کابینت می‌توان آن را نصب کرد. نحوه نصب نیز به این صورت است که ابتدا کلیپس را باید به پایه کابینت وصل کنید، سپس لازم است که پاخور را با استفاده از پیچ‌ به کلیپس ببندید و بعد از بستن پیچ‌ها در نهایت فرآیند نصب پاخور کابینت به پایان می‌رسد و از این پس می‌توانید از پاخور کابینت خود استفاده کنید.

 

معرفی پاخور کابینت

لازم به ذکر است که در برخی شرایط خاص، متناسب با ظاهر کابینت‌ها به خصوص کابینت‌های کلاسیک و برای زیباتر شدن نمای دکوراسیون کابینت در آشپزخانه پاخور کابینت را حذف می‌کنند.

با توجه به آن چه تاکنون مطرح کردیم، می‌توان گفت که پاخور کابینت از جنس پی وی سی و آلومینیومی گزینه‌های بهتری برای نصب روی کابینت به شمار می‌آیند؛ چرا که با وجود هماهنگی پاخور کابینت ام دی اف با رنگ کابینت‌ها و درب آن‌ها، هنگام شستشو و نظافت آشپزخانه ممکن است این پاخورها خیس شده و به مرور زمان ورم کنند.

از این رو پاخور ام دی اف به تدریج ممکن است پوسیده شده و تأثیری برعکس روی زیبایی نمای ظاهری آشپزخانه داشته باشد.

 

جمع بندی

در این مطلب فهمیدیم پاخور کابینت چیست؟ و به تشریح کاربرد پاخور کابینت و انواع آن پرداختیم و همچنین با نحوه نصب پاخور کابینت نیز آشنا شدیم. همچنین گفتیم که هر یک از انواع پاخورها متناسب با جنس و طراحی‌شان برای استفاده در چه نوع کابینت‌هایی مناسب هستند. اگر شما نیز تجربه مشابهی در استفاده از پاخور کابینت دارید یا نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید، می‌توانید آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.