جک کابینت

راهنمای کامل نصب جک کابینت HK

نصب جک کابینت HK

بلوم، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع جک‌های کابینت و آرام‌بند برای مصارف مختلف است. جک بلوم HK یکی از محصولات جدید و به روز این شرکت اتریشی است که با نام کامل AVENTOS HK شناخته می‌شود. این جک دارای یک سیستم بالابر قائم بوده که از آن برای کابینت‌های درب از بالا مانند آب‌چکان و کابینت‌های بالایی آشپزخانه استفاده می‌شود.

این جک با داشتن آرام ‌بند داخلی، درب کابینت را به آرامی و بدون صدا باز می‌کند. نصب جک کابینت HK بسیار آسان و در عین حال دارای نکات مهم است.

قطعات این جک بدون اشغال کردن فضای زیاد دست طراحان کابینت را باز گذاشته و مزیت خوبی برای سازندگان نیز به شمار می‌آید. با ما باشید با راهنمای قدم‌ به ‌قدم نصب جک بلوم hk.

 

نصب جک کابینت HK

 

ویژگی های جک HK

جک بلوم HK با داشتن طراحی ظریف و فشرده، آرام ‌بند داخلی و فنر‌های قوی بسیار محبوب و درعین حال با کیفیت است. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم این جک را برخواهیم شمرد:

  • با داشتن آرام بند داخلی و سیستم بلوموشن، جک بلوم HK امکان باز و بسته شدن نرم و بی‌صدای درب را فراهم کرده است.
  • به دلیل داشتن طراحی فشرده و درعین ‌حال بادوام، این مدل برای استفاده در انواع درب‌های کابینت تا عرض ۱۸۰ سانتی‌متر نیز مناسب است.
  • فنرهای قوی جک بلوم HK امکان باز نگه داشتن درب در زاویه دلخواه را داشته و دسترسی فرد به کل کابینت را فراهم می‌کنند.
  • این مدل از جک بلوم برای استفاده در انواع درب‌های چوبی، فریم‌های آلومینیومی پهن و باریک درب‌های شیشه‌ای مناسب است.
  • جک بلوم hk برای انواع کابینت‌های با تاج بلند و محل‌های دارای گچ بری مناسب است. به‌علاوه، امکان نصب استوپر در این مدل برای جلوگیری از باز شدن کامل درب و ایجاد محدودیت در زاویه بازشو وجود دارد.
  • طراحی فشرده، کار نصب جک کابینت HK و رگلاژ آن را بسیار راحت کرده است.

 

طریقه نصب جک کابینت HK

راهنمای جز به جز طریقه نصب جک HK

همان‌طور که اشاره شد، جک HK برای کابینت‌های دیواری با ابعاد متوسط مناسب بوده و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. این جک برای استفاده در کابینت‌های آب‌چکان، کابینت‌های بالای یخچال و فریزر و کنج بسیار مناسب است.

مراحل نصب جک کابینت HK در دفترچه راهنما بدین صورت شرح داده شده است. بهتر است قبل از نصب تجهیزات موردنیاز مانند دریل، مته، مداد و خط کش را آماده نمایید.

  1. برای نصب بخش اصلی جک به داخل جعبه کابینت، ابتدا لازم است تا محل پیچ‌ها را مشخص کنید. تصویر زیر محل سوراخ‌ها و فواصل آن‌ها را مشخص کرده است. طبق تصویر این نقاط را مشخص و با دریل سوراخ نمایید.
    نصب جک کابینت HK
  2. بدنه اصلی را در بخش‌های مشخص شده فیکس کنید.
    آموزش نصب جک کابینت HK
  3. پیچ‌های جک را ببندید.
    نصب جک بلوم
  4. حال می‌توانید برچسب زرد رنگ پایین جک را جدا کرده و بازوها را آزاد کنید.
    آموزش نصب جک بلوم
  5. پس از نصب جک بلوم hk بر روی بدنه، نوبت نصب بازوها بر روی درب است. برای این کار با رعایت واصل زیر سو‌راخ‌هایی بر روی درب در دو طرف ایجاد نمایید.
    نحوه نصب جک کابینت HK
  6. قطعات مربوط به درب را در محل مناسب خود پیچ کنید.
    نصب جک کابینت HK
  7. بازوهای جک را خارج کرده و درب را از بالا به آن نزدیک کنید. درب را به قسمت بالایی کابینت نزدیک کرده و به داخل بازو بکشید. قسمت بالایی بازو با قطعه روی درب همخوانی دارد. بعد از اطمینان از قرارگرفتن قطعات بر روی هم بخش شماره ۲ را فشار دهید تا بازو و درب در هم قفل شوند.
    نصب جک کابینت HK
  8. پس از نهایی شدن نصب جک کابینت HK، آن را برای توازن کامل و سرعت مناسب باز و بسته شدن چک کنید. درصورتی که مشکلی در این مورد وجود دارد به راحتی می‌توانید با رگلاژ جک بلوم HK مشکل آن را برطرف کنید.
    نحوه نصب جک کابینت HK
  9. یکی دیگر از ویژگی‌های جک HK، امکان رگلاژ و تنظیم فاصله درب از کابینت است. درصورتی که در زمان باز و بسته شدن احساس کردید که درب فاصله زیادی از کابینت دارد و یا به آن چسبیده و گیر می‌کند؛ با استفاده از پیچ‌های تنظیم داخل بازو، می‌توانید فاصله درب از کابینت را تنظیم نمایید.
    چگونه جک بلوم را نصب کنیم

جک بلوم HK یکی از محصولات به ‌روز و بادوام این شرکت برای استفاده در انواع درب‌های کابینت از بالا بازشو است. مکانیسم پیشرفته و روان، فنرهای قوی و مستحکم، عمر طولانی قطعات و نصب آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول هستند.

در این مطلب راهنمای نصب جک کابینت HK مرحله به مرحله شرح داده شد. در صورت داشتن هرگونه مشکل و سؤال در هنگام نصب، می‌توانید آن را با کارشناسان ما در بخش نظرات در میان بگذارید.