اکسس کنترل

راهنمای نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی

نحوه کار با اکسس کنترل اثرانگشتی ساروگلوبال

در هر مجموعه یا شرکتی، یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه‌های مدیران مجموعه‌ها، ثبت دقیق و اتوماتیک میزان حضور و ساعات ورود و خروج افراد آن مجموعه است. با پیشرفت علم و تکنولوژی نحوۀ ثبت حضوروغیاب از حالت دستی و دفتری به حالت اتوماتیک و کامپیوتری تغییر کرده است. اکسس کنترل‌های حضور و غیاب پیشرفته انواع متنوعی از جمله انگشتی، کارتی، رمزدار و اسکن چهره دارند.

اما یکی از بهترین و پرمصرف‎‌ترین مدل‌های این دستگاه‌ها، دستگاه حضور و غیاب انگشتی است. این روزها کمتر شرکت یا مجموعۀ معتبری را پیدا خواهید کرد که از دستگاه‌های پیشرفته و اتوماتیک برای این منظور استفاده نکنند. در واقع هر مجموعه‌ای که تعداد کارکنانش بالای ۱۰ نفر باشد حتماً از سیستم‌های هوشمند برای کنترل تردد کارکنان خود استفاده می‌کند.

اگر شما به عنوان مدیر یا مسئول اجرایی در شرکتی مشغول به کار هستید، باید از آخرین تکنولوژی‌های روز که برای افزایش میزان بهره‌وری و سوددهی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اطلاعات دقیقی داشته باشید تا بتوانید برای رفع نیاز مجموعه‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

 

نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی

 

یکی از این تکنولوژی‌های مورد نیاز برای افزایش بهره‌وری شرکت‌تان، انتخاب دستگاهی مناسب برای ثبت حضور افراد است. حتی اگر شما کارمند یک شرکت هم هستید، باید اطلاعات دقیقی از نحوه کارکردن با دستگاه‌های حضور و غیاب داشته باشید و بتوانید به درستی از آن‌ها استفاده نمایید.

اگر می‌خواهید بهترین مدل دستگاه‌های حضور و غیاب را بشناسید و با تنظیمات دستگاه حضور و غیاب آشناتر باشید توصیه می‌کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

از آن‌جایی که از دستگاه حضو رو غیاب اثر انگشتی بیشتر از سایر مدل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ادامه این مقاله سعی کردیم تا تمام نکات و همچنین نحوه کار با دستگاه حضوروغیاب انگشتی را برای شما شرح دهیم تا بیشتر با این دستگاه کاربردی آشنا شوید.

 

 

نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی سارو

یکی از ایمن‌ترین و کم‌خطاترین دستگاه‌های کنترل حضوروغیاب، مدل انگشتی است. چراکه تنظیمات دستگاه حضور و غیاب انگشتی به صورتی طراحی شده که اثرانگشت تمامی کارکنان در حافظۀ آن ذخیره می‌شود. برای ثبت اولیه اثرانگشت باید هر فردی به صورت جداگانه اثرانگشتش را بر روی حسگر دستگاه ثبت کند.

تنظیمات دستگاه حضوروغیاب انگشتی، اثرانگشت ثبت شده را به صورت یک الگوی صفر و یک درآورده و در حافظه‌اش ثبت می‌کند. پس از ثبت اولیه، افراد برای ورود و خروج‌شان باید به دستگاه مراجعه کنند تا زمان ترددشان توسط دستگاه ثبت شود.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

از مزیت دستگاه حضور و غیاب، ثبت اطلاعات به صورت ایمن و رمزگذاری شده است. اطلاعات به صورت مطمئن حفظ می‌شوند و در اختیار فردی که برنامۀ اولیه و رمز را برای آن تعریف کرده است، قرار می‌گیرند. در واقع با این مدل از تنظیمات دستگاه حضوروغیاب، شما می‌توانید اطمینان بیشتری از حضور کارمندان خود در محل کار داشته باشید.

البته ایمنی بالایی که تنظیمات حضوروغیاب انگشتی دارد، باعث نمی‌شود که هیچ راهی برای دور زدن آن وجود نداشته باشد. بلکه فقط امکان دور زدن آن نسبت به سایر دستگاه‌ها کمتر است.

برای آشنایی کامل‌تر شما با نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی، برخی از راه‌های تقلب و دور زدن تنظیمات دستگاه حضور و غیاب را برای شما شرح خواهیم داد.

 

معرفی اثر انگشت مدیر

در دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی سارو شما می‌توانید ۵ اثر انگشت یا ۵ کارت را به عنوان مدیر به دستگاه معرفی کنید. شخصی که به عنوان مدیر برای دستگاه مشخص می‌کنید تنها فردی است که برای برنامه‌ریزی، تنظیمات و اضافه کردن افراد به اطلاعات دستگاه دسترسی دارد. به خاطر بسپارید کارت و اثر انگشت تنها برای ورود به حالت برنامه‌ریزی کاربرد دارد و باز کردن قفل درب با آن امکان پذیر نیست.

برای ثبت مدیر تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

معرفی اثر انگشت مدیر

 

معرفی اثرانگشت کاربر

برای هر کاربر یک شماره شناسه کاربری منحصر به فردی را مشخص کنید. با این کار امکان رهگیری کاربرد و حذف او از لیست کاربران مجاز، خواهید بود. در هنگام ثبت شناسه کاربری، هیچگاه رقم اول را صفر قرار ندهید. شناسه کاربری افراد را در جایی ذخیره و ثبت کنید زیرا تنها با در اختیار داشتن این شناسه‌ها، امکان تغییر یا حذف کاربر وجود دارد.

برای معرفی کاربران می‌توانید از مراحل زیر اقدام کنید:

 

معرفی اثرانگشت کاربر

راه‌های دور زدن تنظیمات دستگاه حضوروغیاب انگشتی

حقیقت این است که برای دور زدن تنظیمات دستگاه‌ حضوروغیاب انگشتی راه سختی را پیش‌رو دارید. یعنی باید کاملاً نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی را بلد باشید و الگوریتم‌های اثرانگشت را هم به‌خوبی بشناسید. با همه این‌ها چندین راه برای دور زدن این دستگاه وجود دارد که ممکن است با استفاده از آن‌ها امکان به اشتباه انداختن دستگاه وجود داشته باشد.

 

جعل کردن اثرانگشت

همان‌طور که بالاتر گفته شد، تنظیمات اکسس کنترل حضور و غیاب انگشتی بر پایه اثرانگشت افراد مبتنی است. پس برای دور زدن این دستگاه، شما نیاز به مدلی از اثرانگشت خود دارید.
برای این کار می‌توانید از قالب‌های سیلیکونی و ژله‌ای برای ساختن نمونه‌ای از اثرانشگت‌تان استفاده نمایید اما برای این کار باید یک نکته را هم مدنظر داشته باشید. تنظیمات دستگاه حضوروغیاب انگشتی جدید به صورتی هستند که فقط اثرانگشت زنده را تشخیص می‌دهند و با قالب‌های مصنوعی چیزی را ثبت نمی‌کنند.

 

نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی

تعریف اثرانگشت فرد دیگر

راه دیگری که برای دور زدن تنظیمات دستگاه حضور و غیاب انگشتی وجود دارد، این است که شما اثرانگشت یکی از انگشتان خود را برای خودتان و یک انگشت دیگرتان را برای فرد دیگر تعریف کنید. البته امکان انجام چنین کاری برای ثبت اولیه بعید به‌نظر می‌رسد اما اگر به رمز دستگاه دسترسی داشته باشید، شاید بتوانید اثرانگشت‌تان را تغییر دهید.

در کل نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی کار ساده و راحتی است اما برای ایجاد تغییر در تنظیمات دستگاه حضور و غیاب، فرایند سخت و پیچیده‌ای را باید طی کنید. ضمن این‌که هیچ‌کدام از راه‌های ذکر شده کاملاً قابل اجرا نیستند و احتمال این‌که نتوانید از هیچ راهی این دستگاه را به اشتباه بیندازید بسیار زیاد است.

 

کلام پایانی

شرکت‌های سازندۀ دستگاه‌های حضوروغیاب به‌ ویژه دستگاه حضور و غیاب انگشتی تمام تلاش خود را می‌کنند تا از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها برای ساخت محصولات خود بهره ببرند تا دستگاهی مطمئن را برای شما بسازند. نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی بسیار ساده است و این سادگی در کنار ایمنی بالایی که دارد، باعث شده که این دستگاه همچنان از پرفروش‌ترین مدل‌های دستگاه‌ حضور و غیاب به‌شمار برود. بنابراین شما می‌توانید با خیالی آسوده، کنترل تردد کارمندان شرکت خود را به این دستگاه بسپارید و از مزایای این دستگاه بهره‌مند شوید.