ریل کشو کابینت

۳ ویژگی کابینت مدرن که در ظاهر آشپزخانه معجزه میکند!

کابینت مدرن

شکی در این موضوع وجود ندارد که کابینت‌ها، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر آشپزخانه‌ای هستند. مهم‌ترین ویژگی آشپزخانه مدرن در زمان حال، داشتن کابینت‌هایی با فضای زیاد و در عین حال ساده است که ظاهری شیک به آشپزخانه خواهند بخشید. با متن امروز همراه شوید تا با فهمیدن ۵ ویژگی کابینت مدرن، به آشپزخانه‌ خود ظاهری جدید و زیبا ببخشید.

 

کابینت‌های مدرن چه خصوصیاتی دارند؟

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از کابینت‌های مدرن، جزو مهم‌ترین ویژگی‌های یک آشپزخانه‌ی شیک است. پس بهتر است به تعریف این مقوله بپردازیم که چه خصوصیاتی جزو ویژگی کابینت مدرن محسوب می‌شوند.

 

۱ ـ شکل دستگیره‌ها ساده است یا از دستگیرهی مخفی استفاده می‌کنند.

انتخاب این که کدام مدل دستگیره را ترجیح می‌دهید، به خودتان بستگی دارد. با این وجود، بیشتر مدل‌های کابینت‌های مدرن از دستگیره مخفی یا دستگیره ال و یو استفاده می‌کنند. دستگیره‌های ال و یو جزو رایج‌ترین انواع دستگیره‌ی مخفی است که به جای این که مثل مدل‌های کلاسیک بر روی در کابینت وصل شوند، در میان فضای کابینت‌ها نصب می‌شوند.

 

دستگیره‌های مدل یو، مخصوص کمدها و کابینت‌هایی هستند که از دو طرف توسط در محاصره شده اند. دستگیره‌های مدل ال نیز فقط برای قسمت‌های بالایی کابینت‌های روی زمین به کار می‌رود. به کار گرفتن این دستگیره‌ها، جزو چند ویژگی آشپزخانه مدرن است و یکی از مهم‌ترین مزایای آن، دور شدن از کثیفی و ماندن رد انگشت بر روی دستگیره‌ها و کابینت‌ها است.

 

در کل، استفاده از دستگیره مخفی برای کابینت‌های آشپزخانه، به ظاهر کلی این فضا، حس و حالی دلنشین می‌دهد و از نظر طول عمر نیز، به صرفه‌تر از استفاده از دستگیره‌های فلزی یا پلاستیکی است.

 

۲ ـ کابینت‌ها به شکل یکدست قرار گرفته‌اند

اگر ظاهر کابینت‌های کلاسیک را به خاطر داشته باشید، می‌دانید که در مدل‌های قدیمی‌تر، بین کابینت‌ها فاصله‌های مجزا و متفاوتی وجود داشت و ممکن بود فضاهای خالی زیادی در بین آن‌ها به چشم بخورد. در مدل‌های جدیدتر، این فواصل تا حد ممکن از بین رفته اند و در عوض، یک سطح یکدست و یکپارچه به وجود آمده است.

چنین دیزاینی به شما اجازه می‌دهد تا علاوه بر استفاده‌ی بیشتر از فضای درون کابینت، ظاهر شیک‌تری نیز به آشپزخانه‌ی خود ببخشید. در حالت عادی، پوشیده شدن دیوارها توسط کابینت‌ها آن هم به صورت کامل، جزو این ۵ مورد ویژگی کابینت مدرن محسوب می‌شود.

البته، موضوع دیگری که در این موضوع دخیل است، ظهور موثر لوازم برقی توکار و پیشرفته‌تر است. در گذشته، هنگام ساخت کابینت‌ها باید فضاهای جدایی در نظر گرفته می‌شد تا صاحب آینده‌ی خانه بتواند در آن‌ها لوازم برقی خود را نصب کند. امروزه بیشتر خانواده‌ها به دلیل استفاده از لوازم خانگی توکار یا اقلامی همچون اجاق رومیزی، دیگر نیازی به چنین فضایی ندارند.

تصویری از کابینت مدرن

۳ ـ باز و بسته کردن درهای کابینت آسان‌تر و روان‌تر است.

باز و بسته کردن کابینت‌های قدیمی، از مشکلات خاص خودش برخوردار است. برخی مدل‌ها سر و صدای زیادی تولید می‌کنند و برخی از اجزای آن‌ها پس از مدتی از کار می‌افتد و کارایی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل، در چند سال اخیر، استفاده از ریل تاچ ساچمه ای و ریل تاندم باکس افزایش پیدا کرده است.

ریل تاندم، به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به دستگیره، کشوهای آشپزخانه را باز و بسته کنید و برای آشپزخانه‌هایی با اندازه‌ی متوسط مناسب است که وزن وسایل بیش از حد نباشد. نسل جدیدتر این نمونه، یعنی ریل تاندم باکس، علاوه بر ریل، شامل یک جعبه‌ی محافظ نیز می‌شود که برای نگهداری لوازم و مواد غذایی گوناگون کاربرد دارد.

در صورتی که اندازه‌ی آشپزخانه بزرگ‌تر باشد و نیاز به ریل‌های قوی‌تری برای نگهداری وسایل داشته باشید می‌توانید از ریل تاچ ساچمه ای استفاده کنید که کارکردی مشابه به مدل‌های دیگر دارد، اما قدرت و توانایی آن بیشتر است.

 

۴ ـ طرح کابینت‌ها ساده و در عین حال شیک است

پیچیدگی طرح‌های کابینت‌ها، مخصوص دیزاین‌های قدیمی‌تر و کلاسیک است. سادگی و شیک بودن ساختار و طرح نیز مورد دیگری از چند ویژگی کابینت مدرن به شمار می‌آید. این موضوع، هم در خصوص طرح و هم در خصوص جنس چوب کابینت صدق می‌کند.

 

۵ ـ قد کابینت‌های مدرن، بلندتر از قد کابینت‌های کلاسیک است

با تمام این توصیفات، دیگر می‌توانید تصور کنید که آشپزخانه‌ای که از کابینت مدرن استفاده کرده است چه ظاهری دارد. طرح ساده، چوب‌های بدون نقش و نگار و استفاده از دستگیره‌های مخفی، همه و همه به این موضوع ختم می‌شوند که ردیف کابینت‌ها در یک آشپزخانه‌ی مدرن، دقیقا به شکل و شمایل دیوارها نزدیک باشند.

همچنین، بلند بودن کابینت‌ها باعث می‌شوند تا ارتفاع آن‌ها تا سقف برود و برعکس نمونه‌های قدیمی و کلاسیک، در نگاه اول اصلا به چشم نیایند.

 

کابینت مدرن

۳ ویژگی آشپزخانه مدرن

نکات فراوانی وجود دارند که آشپزخانه‌های امروزی را، از دکوراسیون رایج در قدیم متفاوت می‌کنند. یکی از این موارد، انقلابی است که طراحی مینیمالیست در چیدمان و ساختار آشپزخانه‌ها ایجاد کرده است. اکنون که با ۵ ویژگی کابینت مدرن آشنا شده ایم، بهتر است به سایر نکاتی که در خصوص چیدمان یک آشپزخانه مدرن وجود دارد نیز توجه کنیم.

این سبک جدید، از نورپردازی گرفته تا چینش کابینت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است؛ به همین دلیل لازم است به بررسی فاکتورهای کلیدی، یعنی همان ۳ ویژگی آشپزخانه مدرن، بپردازیم.

 

۱ ـ نورپردازی در زاویه‌های خاص

ملاک اصلی نورپردازی در یک آشپزخانه‌ی مدرن، فراهم کردن یک فضای آرامش بخش در کنار استفاده‌ی مناسب از نور است. نور در چنین آشپزخانه‌ای، پیرو اهمیت و کاربرد وسایل است. به طوری که وسایل پرکاربردتر، طبیعتا نور بیشتری دریافت خواهند کرد.

مقوله‌ی دیگر که در خصوص نورپردازی سبک آشپزخانه‌های مدرن بسیار جذاب است، استفاده‌ی فراوان اما دقیق از نورهای زیرکابینت و یا به اصطلاح، نورهای مخفی است. مخفی کردن منشا نور از آزار دیدن چشم جلوگیری می‌کند و علاوه بر کم کردن شدت آن، یک فضای روشن و در عین حال دلنشین را ایجاد خواهد کرد.

 

۲ ـ کمک گرفتن از تکنولوژی‌های به روز

تلاش علم برای بالا بردن جریان زندگی، باعث ایجاد تغییرات بسیاری در لوازم برقی یا آشپزخانه شده است. یک آشپزخانه‌ی مدرن به شما میدان می‌دهد تا از تمام ظرفیت لوازم و وسایل پیشرفته استفاده کنید و هرگز نگران کمبود فضا یا مسائل دیگر نباشید. در بسیاری از نمونه‌های آشپزخانه‌های امروزی، سنسورهایی وجود دارند که به شما در خصوص پخت غذا، شستشوی ظرف‌ها و بسیاری از موارد دیگر کمک می‌کنند.

 

۳ ـ چیدمان متفاوت کابینت‌ها

مهم‌ترین المان‌هایی که باعث می‌شوند ساختار و چینش کابینت‌های یک آشپزخانه‌ی مدرن از آشپزخانه‌های کلاسیک و قدیمی‌تر متفاوت شود چیست؟ درست است. پاسخ این سوال را در قسمت قبل بررسی کرده ایم.

طراحی ساده، کابینت‌های بدون دستگیره یا با دستگیره مخفی و باز شدن درها به صورت ریلی، جزو ۳ ویژگی کابینت مدرن هستند که هم از نظر ظاهر و هم از نظر راحت بودن استفاده، سبک کلاسیک را از سبک مدرن جدا می‌کنند. از آن جایی که در خصوص این بخش، به طور مفصل در ابتدای مقاله صحبت کرده ایم، دیگر نیازی به بسط مطالب نداریم.

 

در این مقاله پنج ویژگی کابینت مدرن را برای شما برشمردیم که مهم‌ترین ویژگی‌ها محسوب می‌شوند. با رعایت نکاتی که گفتیم می‌توانید مطمئن باشید که ظاهر آشپزخانه‌ شما، به حالتی شیک و مدرن تبدیل می‌شود. علاوه بر آن، کارایی و فضای کابینت‌ها نیز، به خاطر استفاده از این ۵ ویژگی کابینت مدرن، به طرز فوق العاده‌ای بهبود پیدا خواهد کرد.