لولا درب کابینت

چگونه نصب لولا گازور شیشه را انجام دهیم؟

نصب لولا گازور شیشه بسیار راحت است.

لولاها یراق‌آلاتی هستند که برای درب ساختمان و درب کابینت به‌طور جداگانه‌ای طراحی می‌شوند. لولای مخصوص کابینت، لولا گازور نام دارد که درب‌های چوبی و شیشه‌ای کابینت‌ها را به چارچوب آن‌ها وصل می‌کند. دسته‌ای از این لولاهای گازور، مختص به درهایی از جنس شیشه‌ هستند که از حساسیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به نحوه نصب لولا گازور شیشه بپردازیم.

 

آشنایی با لولا گازور شیشه‌ای

لولا گازور بسته به زاویه‌ای که باز و بسته می‌شود و کاربردهایی که دارد، دارای دو نوع استاندارد و زاویه‌دار هستند. مدل‌های استاندارد با زاویه ۹۰ درجه و مدل‌های زاویه‌دار در زوایای ۳۰، ۴۵ و ۱۸۰ باز می‌شوند. از مهم‌ترین انواع لولا گازور استاندارد، می‌توان به لولای درب شیشه ای کابینت اشاره کرد. برخی از کابینت‌ها، ویترین‌ها و بوفه‌ها دارای درب شیشه‌ای هستند. این دسته از لوازم، به لولایی نیاز دارند که متناسب با جنس و نوع آن‌ها باشد.

 

 لولای درب شیشه ای کابینت برعکس دیگر لولاها با چسب نصب میشود

 

در مدل‌های قدیم‌تر لولا گازور شیشه، ابتدا باید در درب شیشه‌ای کابینت سوراخ‌هایی را برای نصب لولا ایجاد می‌کردید اما اکنون از راه ساده‌تری می‌توان کمک گرفت.

در این روش، برای نصب لولا گازور شیشه تنها کافی است از چسب یو وی و اشعه فرابنفش آن استفاده کرد، بدون آنکه به ظاهر درب صدمه‌ای وارد شود. البته در کنار این مدل‌ها، لولاهایی نیز هستند که برای نصب بر روی درب شیشه‌ای، نیاز به پیچ‌های کشویی دارند.

 

انواع لولا گازور شیشه‌

به‌طور کلی لولای درب شیشه ای کابینت در نوع ساده و آرام‌بند وجود دارند. مدل ساده لولا گازور تفاوتی با سایر لولاها ندارد و از طریق چسب یو وی به‌راحتی بر روی درب کابینت یا ویترین نصب می‌شوند. در کنار این نوع، بعضی از لولاهای گازور از نوعی پمپ آرام‌بند برخوردار هستند. این قابلیت به آن‌ها کمک می‌کند تا سرعت باز و بسته شدن در کنترل شود و درب باشتاب به چارچوب کابینت یا ویترین برخورد نکند.

 

انواع لولا گازور شیشه در عکس مشخص است

چگونه لولا گازور شیشه را نصب کنیم؟

صدمه زدن به زیبایی کابینت‌های شیشه‌ای از طریق سوراخ کردن آن‌ها چنان آزاردهنده بود که طراحان برای نصب لولا درب کابینت گازور شیشه تصمیم گرفتند از چسب یو وی کمک بگیرند. این چسب از چسبندگی زیاد و مقاومت بسیاری برخوردار است؛ به همین دلیل نگرانی بابت جدا شدن لولا از شیشه وجود ندارد. از طرفی این چسب برای اتصالات فلز به شیشه از سایر چسب‌های صنعتی مطمئن‌تر به حساب می‌آید.

 

چگونه لولا گازور شیشه را نصب کنیم؟

لولای گازور دارای دو بخش است؛ یک بخش پایه که بر روی بدنه متصل می‌شود و بخش دیگر، قسمت دایره‌ای است که روی درب شیشه‌ای قرار می‌گیرد. هنگام نصب لولا گازور مخصوص درب‌های شیشه‌ای، باید ابتدا سطح شیشه‌ را از هر گونه آلودگی پاک کنید تا مشکلی بابت اتصال لولا به سطح به وجود نیاید.

در مرحله بعدی می‌توانید از چسب یو وی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید لولا گازور شیشه‌ای را به سطح بچسبانید. از قابلیت‌های مهم چسب یو وی می‌توان به این اشاره کرد که در کمترین زمان خشک خواهد شد و نیازی به مراقبت‌های چندانی ندارد.

 

نکته مهم درباره چسب یو وی و نصب لولا گازور شیشه‌ای

از نکات مهمی که می‌توان درباره نصب لولا گازور شیشه با استفاده از چسب یو وی به آن پرداخت، اشعه فرابنفشی است که باید هنگام اتصال لولا به چسب در معرض آن قرار بگیرد. در واقع، پس از چسباندن به سطح شیشه‌ای آغشته به چسب باید از قلم مخصوصی استفاده کنید و چند ثانیه، اشعه را به سمت لولا و درب کابینت بگیرید تا چسب خشک شود و دو سطح به‌هم اتصال یابند.

 

نصب لولا گازور شیشه روی درب شیشه ای حمام

سخن پایانی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، لولای درب شیشه ای کابینت از انواع لولاها است. این مدل برای درهای شیشه ای، درب کابینت یا ویترین که از جنس شیشه هستند، به کار می‌رود. نصب لولا گازور شیشه بدون نیاز به ایجاد سوراخ بر روی درب کابینت انجام می‌شود؛ زیرا اتصال آن‌ها اغلب از طریق چسب قوی یو وی صورت می‌گیرد. از طریق این روش، درب شیشه‌ای نیز دچار صدمه نخواهد شد و زیبایی خود را از دست نمی‌دهد.