لولا درب کابینت

آموزش نصب لولا آرام بند کابینت

آموزش نصب لولا آرام بند کابینت

لولا آرام‌بند درب کابینت، یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع لولاهای کابینت هستند. علت محبوبیت این مدل آسانی نصب، سهولت استفاده و کیفیت مناسب آن است. لولاهای آرام‌بند با گرفتن ضرب درب‌های کابینت و جلوگیری از به‌هم‌خوردن محکم درها از استهلاک بیش از حد کابینت، تاب برداشتن درها و شکستن قاب کابینت جلوگیری می‌کنند. ضمن این که بدون صدا هستند و سروصدای آزاردهنده بسته شدن درب کابینت‌ها را از بین می‌برند.

با وجود این ‌که طریقه نصب لولای کابینت بسیار آسان است اما نکات مهمی در نصب آن وجود دارد تا کار به بهترین نحوه انجام شود. در این مطلب نحوه نصب لولا گازور کابینت را شرح خواهیم داد.

آموزش نصب لولا آرام بند کابینت

 

انتخاب مناسب‌ترین لولا کابینت

بعد از نصب کابینت‌ها، مرحله بعدی آموزش نصب لولا آرام بند کابینت است. با توجه به انواع لولا کابینت، انتخاب لولای مناسب بسیار اهمیت دارد. لولاهای آرام‌بند از جمله پرفروش‌ترین نوع لولای کابینت هستند که برای انواع و اقسام درب‌ها مناسبند. لولاهای آرام‌بند گازور، خرچنگی، اتوبوسی نیز از جمله برکاربرترین نوع لولاهای آرام‌بند هستند.

در انتخاب لولای مناسب لازم است به نکاتی از قبیل زاویه درب کابینت با باکس، قاب داشتن یا نداشتن، انواع مدل باز شدن درب و فضای در دسترس برای باز شدن درب کابینت، توجه شود.

 

تعیین دقیق محل قرارگیری لولا کابینت

اولین مرحله در طریقه نصب لولای کابینت، با توجه به نوع و تعداد پیچ‌های لولا برای نصب در کابینت است. هر لولا از دو بخش تشکیل شده که یک بخش به درب کابینت و بخش دیگر به بدنه متصل می‌شود. معمولاً برای هر کابینت لازم است یک لولا در بالا و یک لولا در پایین درب نصب شود. برای شروع کار بخش‌های مختلف لولا در کابینت و در آن را در محل مناسب خود گذاشته و با مداد دور آن خط بکشید.

 

نصب لولا آرام بند کابینت

 

نصب لولا روی در کابینت

در دومین مرحله از نحوه نصب لولا گازور کابینت پس از مشخص‌شدن محل پیچ‌ها و قوس لولا بر روی درب، لازم است تا این نقاط به‌وسیله دریل و ابزار سوراخ لولا گازور بر روی درب کابینت سوراخ شود. در مرحله بعدی از نحوه نصب لولای آرام‌بند کابینت، باید یک پیچ‌گوشتی مناسب انتخاب کرده و قسمت خارجی لولا را به‌وسیله پیج بر روی درب کابینت محکم کنیم.

دقت کنید که قوس لولا دقیقاً در سوراخ ایجاد شده جای گرفته و پیچ‌ها کاملاً بسته شود. هر دو لولای بالا و پایین را به همین روش متصل نموده و درب را آماده اتصال به بدنه می‌کنیم.

 

نصب لولا روی بدنه کابینت

آخرین مرحله از طریقه نصب لولای کابینت، نصب لولا گازور به بدنه کابینت است. این مرحله بسیار مهم بوده و عدم رعایت دقت، می‌تواند منجر به ناهماهنگ شدن درب و باکس کابینت شود. بهتر است برای این مرحله از یک همراه کمک گرفته و از وی بخواهید تا درب کابینت را در محل مناسب خود جوری نگه دارد که محل بستن پیچ‌ها با سوراخ‌های ایجاد شده بر روی بدنه تطابق داشته باشد.

در هنگام نصب لولا گازور کابینت دقت نمایید که برخی مدل‌ها دارای ۲ سوراخ و برخی دارای ۴ سوراخ هستند. در مدل ۴ سوراخه، سوراخ‌های بیضی‌شکل برای تنظیم بهتر لولا تعبیه شده و شما می‌توانید در صورت وجود ناهماهنگی در درب و باکس با این سوراخ‌ها مشکل را برطرف نمایید.

پس از بستن نسبی پیچ‌ها، درب را چندین بار کنترل کنید تا به‌خوبی و با تراز کامل باز و بسته شود، سپس پیچ‌های تنظیم‌کننده را بسته و سایر پیچ‌ها را نیز ببندید. حال شما کاملاً طریقه نصب لولای کابینت را به طور کامل آموخته‌اید.

نصب لولا آرام بند روی بدنه

 

طریقه نصب لولای خرچنگی کابینت

لولای خرچنگی، به درب کابینت این امکان را می‌دهد که بین ۱۶۵ تا ۱۷۵ درجه باز شود. به همین دلیل به آن لولای ۱۸۰ درجه نیز می‌گویند. از اتصال لولا خرچنگی علاوه بر درب کابینت در درب‌های کمد دیواری نیز استفاده می‌شود زیراکه فضای زیادی به درب داده و دیدن داخل کمد را راحت‌تر می‌کند.

باز شدن ۱۸۰ درجه در کمدها به فضای اتاق نیز بستگی دارد و برای درب‌هایی که نزدیک دیوار هستند نمی‌توان از لولای خرچنگی استفاده کرد. نحوه نصب لولا خرچنگی کابینت مشابه طریقه نصب لولای کابینت شرح داده شده بوده و با اتصال لولا به درب و سپس بدنه کامل می‌شود.

در این مطلب به بررسی آموزش نصب لولا آرام بند کابینت پرداخته و نکات و روش‌های صحیح نصب لولای آرام‌بند را توضیح دادیم. لولاهای آرام‌اند بسیار پرطرف‌دار بوده و نصب آسانی دارند. بهتر است در حین نصب نکات گفته شده را رعایت کرده و حتماً از یک همراه برای کمک در نصب و رعایت صحیح فواصل کمک بگیرید.

حتماً پس از نصب درب‌ها را چندین بار امتحان کنید تا از باز و بسته شدن صحیح درب و همچنین صاف بودن آن اطمینان حاصل نمایید. درصورتی‌که نکته‌ای در طریقه نصب لولای کابینت به نظر شما رسید که در متن گفته نشده، خوشحال می‌شویم تا نظرات شما را مطالعه نماییم.