ریل کشو کابینت

آموزش کامل نصب سطل زباله توکار در کابینت

آموزش کامل نصب سطل زباله توکار در کابینت

روش نصب سطل زباله توکار به نوع و مدل سطل بستگی دارد. در این مقاله ابتدا با نکاتی آشنا می‌شوید که باید پیش از خرید و نصب سطل زباله توکار بدانید. سپس طریقه نصب سطل زباله در کابینت را، شرح می‌دهیم و در پایان شما را با مزایای سطل زباله توکار آشنا می‌کنیم.

 

چرا نصب سطل زباله توکار؟

سطل زباله از ضروریات هر خانه و آشپزخانه‌ای است. در محیط منزل مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها سطل زباله آشپزخانه است زیرا معمولا پسماند تر در آن ریخته می‌شود. می‌دانیم که این پسماند تر است که شیرآبه و بوی نامطبوع ایجاد می‌کند؛ بنابراین ویژگی‌های سطل زباله آشپزخانه و محل قرارگیری آن مهم است.

 

طریقه نصب سطل زباله در کابینت

 

از سوی دیگر، کمبود فضا در خانه‌های آپارتمانی و آشپزخانه‌هایی که شاید مساحتشان به ده متر هم نرسد، دغدغه مهم دیگری است که ما را به چالش می‌کشد. ما نیاز داریم سطل زباله آشپرخانه در جایی باشد که هم مزاحم رفت و آمد ما نشود و هم در دسترس باشد. همچنین لازم است استفاده از آن به آسان‌ترین شکل ممکن باشد و بهداشت محیط نیز رعایت شود.

طراحان موفق کابینت و سایر وسایل و لوازم منزل آنانی هستند که پیوسته این دغدغه‌ها را در نظر داشته باشند و برای حل مسائل در سبک زندگی جدید، ایده‌هایی ارائه دهند. نصب سطل زباله توکار یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ایده‌هایی است که با این هدف ارائه شده است.

 

دانستنی‌های ضروری پیش از نصب سطل زباله توکار

ابتدا با ماهیت این سطل زباله آشنا شوید. همان‌طور که نامش نشان می‌دهد، این سطل زباله داخل محفظه کابینت قرار می‌گیرد و دیده نمی‌شود. این نکته خصوصا در طراحی دکوراسیون و چیدمان به سبک امروزی مزیت می‌شود.

جنس

جنس سطل زباله توکار معمولا از پلاستیک فشرده یا استیل است. این دو جنس در برابر رطوبت مقاوم هستند و آسیب نمی‌بینند و این ویژگی ضروری برای سطل زباله خصوصا در آشپزخانه است. مزیت سطل زباله از جنس پلاستیک فشرده، مقاومت در برابر رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها است. جنس استیل دوام بالاتری نسبت به پلاستیک دارد و از این جهت که برای سال‌های بیشتری کارایی دارد، می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

 

انواع

نکته دیگری که لازم است پیش از نصب سطل زباله توکار بدانید، این است که این محصولات انواع و مدل‌هایی دارند. رایج‌ترین مدل‌های سطل زباله توکار این‌ها هستند:

 

سطل زباله آویزی کابینت

  • سطل زباله توکار آویزی: سطل‌های کوچکی که از داخل به لبه در کابینت نصب می‌شوند. البته امکان نصب آن‌ها در بیرون نیز وجود دارد.
  • سطل زباله توکار ریلی: که خود به دو نوع ریلی از کف و ریلی از بغل تقسیم می‌شود.

 

ریل تاندم و ریل ساچمه ای در نصب سطل زباله توکار

در نصب سطل زباله کابینتی ریلی ممکن است از ریل تاندم یا ریل کشو ساچمه‌ای استفاده شود. ببینیم تفاوت این دو در چیست؟ اگر سطل زباله توکار دارای ریل تاندم باشد، مزیتی که دارد این است که می‌تواند وزن نسبتا بالایی را تحمل کند.

 

طریقه نصب سطل زباله در کابینت به کمک ریل تاندم باکس

 

بنابراین برای سطل‌های زباله که بزرگ، یا به منظور تفکیک پسماندها، دوقلو و چندقلو هستند، مناسب‌تر است. ریل تاندم به آرام‌بند مجهز است. ویژگی‌ای که باز و بسته شدن راحت و روان را فراهم می‌کند و در حال حاضر در تمام طراحی‌های اصولی و مدرن کابینت رعایت می‌شود.

ریل کشو ساچمه ای برای نصب سطل زباله توکار این مزیت را دارد که خیلی راحت تعویض می‌شود. یعنی اگر دچار آسیب و شکستگی شود، می‌توانید به راحتی آن را عوض کنید. همچنین ویژگی آرام‌بند در این مدل نیز اجرا می‌شود.

 

نصب سطل زباله توکار توسط ریل تاچ ساچمه ای

 

اگر از ریل تاچ ساچمه ای استفاده شود، این ویژگی را دارد که با لمس باز می‌شود و نیازی به دستگیره نخواهد داشت. البته بهتر است این مدل در شرایطی استفاده شود که سایر کابینت‌ها نیز به صورت تاچ طراحی شده‌اند و باهم هارمونی دارند. حال ببینیم طریقه نصب سطل زباله در کابینت به کمک انواع ریل کابینت چگونه است.

 

نحوه نصب سطل زباله توکار

روش صحیح نصب یک وسیله نقش مهمی در کارایی و دوام آن دارد. در مقابل اگر اصول رعایت نشود، ممکن است وسیله خیلی زود خراب شود یا دست‌کم، بهره مورد نظر را از آن نگیرید. این مراحل را باید برای نصب سطل زباله توکار انجام دهید:

 

۱. اندازه‌گیری یونیت یا محفظه

اولین کاری که برای نصب سطل زباله توکار انجام می‌دهیم. اندازه‌گیری یونیت است. در واقع اندازه یونیتی که قرار است سطل زباله در آن قرار گیرد پیش از انتخاب سطل باید مشخص شده باشد. روش صحیح اندازه‌گیری به این صورت است:

 

نصب سطل زباله توکار با ریل ساچمه ای

  • برای قرار دادن سطل زباله، محفظه باید فضایی به اندازه ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر بیشتر جا داشته باشد تا نصب و خارج‌ کردن سطل امکان پذیر باشد. پس ابعاد سطل زباله را به اندازه این مقدار کوچک‌تر در نظر بگیرید.
  • برای اندازه‌گیری ارتفاع، باید از کف تا نخستین چیزی که مانع حرکت محفظه می‌شود، در نظر بگیرید.
  • اندازه‌گیری عمق را نیز باید با توجه به موانع احتمالی از جمله لوله‌کشی در سمت دیوار و دیگر یراق آلات داخلی کابینت انجام دهید.
  • عرض یونیت را با توجه به اندازه کابینت دقیق اندازه‌گیری کنید.

 

۲. اتصال پیچ و مهره‌ها به سطل

مرحله دوم نصب پیچ و مهره‌ها و اتصالات یونیت به سطل است. برای این‌کار اگر سطل را از محفظه خارج کنید، فرایند با سهولت بیشتری انجام می‌شود. بعد از آن‌که اتصالات را به دقت نصب کردید، می‌توانید سطل را در محل خود قرار داده و فیکس کنید.

 

۳. اتصال بدنه سطل به کابینت

مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله نصب سطل زباله کابینتی این است که بدنه سطل را به کابینت اتصال دهید. روش نصب به مدل و نوع سطل بستگی دارد. معمولا بروشوری نیز به عنوان راهنمای نصب سطل زباله توکار همراه آن داده می‌شود که شما را در نحوه نصب خاص آن یاری می‌دهد.

سطل زباله دارای فریمی است که باید به بدنه کابینت نصب شود. اگر سطل دوقلو باشد، سطل‌ها را از فریم خارج می‌کنیم. فریم را با کمک دریل به کف کابینت پیچ می‌کنیم و سطل‌ها و در را در جای خود قرار می‌دهیم. اگر سطل تک مخزنه باشد، معمولا فریم آن از پشت سطل به دیواره متصل می‌شود.

 

مزایای نصب سطل زباله توکار

پیش‌تر شرح دادیم که مهم‌ترین دلایلی که ما را بر آن می‌دارد از سطل‌های توکار استفاده کنیم چه‌ها هستند. بر همین اساس بر مزایای سطل توکار تأکید می‌کنیم:

  1. نظم بیشتر: تازه‌ترین سبک‌های چیدمان در این راستا است که تا حد ممکن ظاهری خلوت ایجاد کند. به این ترتیب فضای کوچک آشپزخانه با اکسسوری‌های متعدد شلوغ نمی‌شود. نصب سطل توکار از بهترین ایده‌ها برای نظم‌دهی ظاهری فضای آشپزخانه است.
  2. بهداشت بیشتر: بوی نامطبوع زباله‌ها وقتی سطل داخل محفظه‌ای دیگر قرار گیرد کمتر آزاردهنده است. همچنین این محفظه جداگانه است و سایر چیزها در تماس با آن نیستند.
  3. عدم مزاحمت سطل: سطل حتی دیده نمی‌شود چه رسد به این‌که به خواهد سر راهمان باشد و در کارهایمان خلل ایجاد کند.
  4. دسترسی آسان: محفظه سطل خیلی راحت بیرون می‌آید و در دسترس قرار می‌گیرد و دوباره سر جای خود بازگردانده می‌شود.
    از مزایای نصب سطل زباله توکار در کابینت، انجام راحت تفکیک زباله است.
  5. تفکیک زباله: این یک ضرورت محیط زیستی است. کمتر کسی امروز پسماند تر و خشک را تفکیک نشده از منزل خارج می‌کند. سطل‌های دوقلو و چندقلو کار تفکیک زباله را آسان‌تر می‌کنند.

سخن پایانی

با نحوه نصب سطل زباله توکار و مدل‌های گوناگون آن آشنا شدیم. مزایای این سطل چنان که شرح دادیم در زندگی امروز بسیار کاربردی و ضروری است. پیروی از ایده‌های تازه خیلی وقت‌ها به ما کمک می‌کند آسان‌تر و با کیفیت بهتر زندگی کنیم. شما چه پیشنهاداتی در خصوص مدیریت پسماند خانه و آشپزخانه دارید؟ در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.