ریل کشو کابینت

آموزش نحوه جا انداختن کشو ریلی کابینت

نحوه جا انداختن کشو ریلی

از مشکلات پرتکرار در اکثر خانه‌ها، نصب درست ابزارهای چوبی و کشودار و همچنین جا انداختن کشو ریلی کابینت است. امروزه در ساخت دراورها، کمدها و حتی تخت خواب‌ها از ریل‌های جدیدی استفاده می‌شود که به طور معمول از جنس ریل کشو ساچمه ای هستند. در حالت کلی، نحوه جا انداختن کشوی ریلی ساچمه ای خیلی ساده‌تر از مدل‌های قدیمی ریل کشوها است.

در این مطلب نحوه جا انداختن کشو ریلی و درآوردن کشو ریلی، کمد و کابینت را آموزش می‌دهیم تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید ریل کشو سه تیکه کابینت‌های خود را از جایشان خارج کرده یا نصب کنید.

 

نحوه جا انداختن کشو ریلی کابینت

نحوه جا انداختن و درآوردن کشوی ریلی ساچمه ای

گاهی ممکن است به دلایلی مانند اسباب کشی یا جا به جایی مجبور به باز کردن کشوهای کابینت‌های خود باشید. درآوردن کشو ریلی از روی کابینت‌ها موجب سبک‌تر شدن آن‌ها می‌شود. از سوی دیگر، ریل ساچمه ای جز ریل‌هایی است که خود افراد هم می‌توانند به راحتی آن را روی کابینت یا کمد نصب کرده و در صورت نیاز کشو را روی آن سوار کنند. در مقالات قبلی به طور مفصل نصب ریل کشو ساچمه‌ای را آموزش داده‌ایم.

برای باز کردن کشوی ریلی دراور آن را تا انتها بکشید. در دو طرف کشو گیره‌هایی در سمت چپ و راست وجود دارند که باید گیره سمت راست را با دست راست گرفته و به سمت پایین بکشید. گیره سمت چپ را هم با دست چپ گرفته و آن را به سمت بالا نگه دارید. در این شرایط کشو به راحتی از روی ریل خارج شده و بیرون می‌آید.

 

How to install a rail drawer

 

حال برای جا انداختن کشو ریلی باید آن را در جای مشخص شده قرار دهید، به علامت چپ و راست آن که روی ریل مشخص می‌شوند، توجه کنید و کشو را در جهت درست متصل کنید. پیش از شروع، زبانه ریل را در جای خود قرار دهید. دقت کنید که دقیقا در جلوی ریل قرار بگیرند. به این معنی که قسمت ساچمه‌ای را در ابتدای ریل قرار دهید. حال می‌توانید کشو را جا بیندازید.

نحوه جا انداختن کشو ریلی

پس از تعمیر ریل کشویی و محکم کردن پیچ‌ها، زبانه ریل را در جای خود قرار دهید. زبانه‌ها باید کاملا در جلوی ریل قرار گرفته باشند. حالا وقت جا زدن کشو است. قطعه‌ی متصل به کشو دارای دو لبه فلزی است. این لبه‌ها باید کاملا درون واشرهای ریل قرار بگیرند. کشو را با دو دست نگه دارید و کشو را کاملا صاف و در یک راستا داخل ریل ببرید. سپس یک فشار ضربه‌ای وارد کنید تا کشو جا رود.

برای آن‌که مطمئن باشید نحوه بستن کشو ریلی ساچمه ای را به‌درستی اجرا کرده اید، باید لبه‌های کشو را بررسی کنید که کاملا مماس با جایگاه خود باشند. همچنین حین حرکت رفت و برگشتی دیگر نباید احساس تغییر سطح و مانع در مسیر داشته باشید.

 

نحوه بستن کشو ریلی

تعمیر ریل کشویی ساچمه ای در کوتاه ترین زمان

رایج‌ترین مشکلاتی که سبب می‌شود نیازمند تعمیر ریل کشو سه تیکه باشیم، این موارد هستند:

حرکت رفت و برگشتی با تغییر سطح: این حرکت کاملا احساس می‌شود. زمانی که کشو را بیرون می‌کشید یا به داخل هل می‌دهید، احساس می‌کنید دست‌اندازی در حرکت وجود دارد یا حرکت در یک خط انجام نمی‌شود.

بسته نشدن کامل کشور تا انتها: اگر کشو را تا جای ممکن می‌بندید و باز هم بین لبه کشو و جایگاه آن فاصله‌ای وجود دارد، یعنی باید به فکر تعمیر ریل کشو ساچمه ای باشید.

باز شدن خود به خود کشو: معمولا علت باز شدن خود به خود کشو ریلی نصب اشتباه است. برای بررسی بیشتر این مسئله می‌توانید مقاله “علت اصلی باز شدن خودبخود کشو کابینت چیست؟” را مطالعه کنید.

این موارد معمولا در اثر قرار دادن بار سنگین بیش از توان کشو رخ می‌دهد. برای این کار لازم است برای نحوه رگلاژ کشو کابینت، کشو بیرون آورده شود و ریل نصب شده در دو طرف محفظه کشو بررسی شود. زبانه‌ی ریل و پیچ‌ها در آن قابل مشاهده است. پیچ‌ها بررسی می شود و در صورتی که از حالت استاندارد خارج شده باشد، اصلاح یا تعویض می‌گردد.

 

 

 

نکته مهم این است که گاهی ریل‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند یا بر اثر استفاده نادرست خراب می‌شوند. در این صورت دیگر نمی‌توان کشو را روی آن‌ها سوار کرد. در این موارد راه‌کارهایی مانند رگلاژ، روان کاری و تعمیر ریل کشو ساچمه‌ای نمی‌تواند کارایی آن‌ها را بهبود دهد و باید حتما تعویض شوند. هنگام تعویض و انتخاب ریل جدید به وزن کشو و وزن اقلامی که می‌خواهید درون کشو قرار دهید، توجه کنید و بسته به نیازتان ریلی مناسب را انتخاب نمایید.

استفاده می‌کند. پس از تعمیر ریل کشویی حتما نکات نگهداری را رعایت کنید تا کشو مجددا دچار مشکل نشود.

با مطالعه این مطلب می‌توانید در شرایط ضروری بدون نیاز به حضور متخصصین این حوزه، کشوهای کابینت خود را باز کرده و بعدا آن‌ها را روی ریل کشو ساچمه ای جا بیندازید. اگر شما هم تجربه‌ای درباره  نحوه جا انداختن کشو ریلی کابینت دارید، آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.