قفل برقی

معرفی انواع قفل سکوریت و کاربرد هرکدام

قفل دیجیتال شیشه لومباردی یکی از بهترین قفل های سکوریتی است

شاید تصور کنید که می‌توان برای تمام درب‌ها از یک نوع قفل استفاده کرد، اما این‌گونه نیست. به‌طور مثال برای آنکه از درهای شیشه‌ای محافظت کنید و امنیت بیشتری را از طریق آن‌ها فراهم سازید، بهتر است به تهیه قفل سکوریت شیشه بپردازید.

این نوع قفل تنها مخصوص درب‌های شیشه‌ای است و انواع مختلفی دارد. در این یادداشت، ما می‌خواهیم به بررسی و معرفی انواع قفل سکوریت بپردازیم و کاربرد هر کدام از آن‌ها را بیان کنیم.

 

قفل سکوریت چیست؟

قفل سکوریت یکی از انواع قفل‌های ایمن برای درب‌های شیشه‌ای ‌است. ساختمان‌ها و فروشگاه‌هایی که از در شیشه‌ای برخوردار هستند، به نوعی قفل مطمئن احتیاج دارند. قفل درب شیشه سکوریت اغلب از جنس استیل ضدزنگ و آلومینیوم طراحی و ساخته می‌شود و سیستمی ایمن بر روی درهایی از جنس شیشه ایجاد می‌کند‌.

 

درباره انواع قفل مخصوص شیشه بیشتر بدانید

 

این قفل‌ها می‌توانند ساختاری دوطرفه داشته باشند یا درون درب شیشه‌ای قرار بگیرند؛ در این صورت از هر دو طرف امکان بازوبسته شدن خواهند داشت. از آنجایی که درب‌های شیشه‌ای ممکن است آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به سایر درها داشته باشند، در ساخت انواع قفل شیشه سکوریت استحکام و دوام زیادی به کار می‌برند.

این دسته از قفل‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند و در مکان‌های مختلفی کاربرد دارند. در ادامه، به معرفی انواع قفل سکوریت خواهیم پرداخت.

 

انواع قفل سکوریت

با توجه به مدل‌های متنوعی که در ساخت قفل‌های شیشه‌ای کاربرد دارند، می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

 

قفل فرودگاهی

اگر بخواهیم نوعی از ایمن‌ترین قفل‌های شیشه سکوریت را نام ببریم، قطعا مدل فرودگاهی آن‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این دست از قفل‌ها هم برای درب خارجی و هم درب داخلی کاربرد دارند. یکی از دلایلی که قفل مدل فرودگاهی را اطمینان‌بخش می‌دانیم، ساخت قطعات داخلی آن از آلومینیوم و قطعات بیرونی از استیل غیرقابل زنگ است؛ به‌خاطر این خصوصیات ممتاز، در معرفی انواع قفل سکوریت از نوع فرودگاهی ابتدا یاد کردیم.

 

یکی از انواع قفل شیشه سکوریت قفل فرودگاهی است.

 

هنگامی که قفل فرودگاهی را در درون درب جاساز می‌کنیم، از بیرون توسط کلید و از داخل با شاسی قفل خواهد شد. از این مدل قفل‌ها اغلب برای شیشه‌هایی با قطر ۱۰-۱۲ میلی‌متر و همچنین پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند. نصب این نوع قفل‌ها آسان است و از قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز برخوردار هستند؛ به همین علت است که در کنار ایجاد امنیت زیاد، پرکاربرد نیز به شمار می‌آیند.

 

قفل دیجیتال

علاوه بر انواع پرکاربردی که تاکنون نام بردیم، به‌عنوان حسن ختام به برترین نوع از انواع قفل درب شیشه ای می‌پردازیم. قفل دیجیتال با داشتن سنسور‌های انگشتی و ریموت کنترل می‌شود، ضدحریق و ضدضربه است، قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد، برای افزایش امنیت آن به تعریف رمز و قفل دوبل برای آن می‌پردازند و کاربران می‌توانند این قفل‌ها را به آیفون نیز متصل کنند.

 

قفل دیجیتال شیشه لومباردی یکی از بهترین قفل های سکوریتی است

 

قفل دیجیتال شیشه به‌طور اتومات بازوبسته می‌شود و امنیت به‌کاررفته هنگام ساخت آن باعث شده تا این قفل ضدسرقت به شمار بیاید. در مکان‌هایی که از حساسیت بیشتری برخوردار هستند، استفاده از قفل دیجیتال نسبت به سایر قفل‌ها کاربردی‌تر است. با این مدل‌ از قفل‌ درب شیشه سکوریت می‌توان فرصت عبور و مرور آسانی را فراهم کرد و با خرید آن، نگرانی‌ بابت جاگذاشتن کلید یا بسته شدن درب را کنار گذاشت.

 

قفل پارتیشن هوپه

در معرفی انواع قفل سکوریت می‌توان از قفل پارتیشن هوپه با عنوان زیباترین نوع یاد کرد. درب‌های شیشه‌ای از ظرافتی به‌خصوص برخوردارند و وقتی قفلی با طراحی زیبا بر روی آن‌ها نصب می‌شود، به خودنمایی طرح چشم‌نواز خود می‌پردازند. قفل پارتیشن هوپه دقیقا همانی است که یک درب شیشه‌ای نیاز دارد تا با آن ظرافت خود را تکمیل کند‌.

 

از انواع قفل سکوریتی میتوان به قفل هوبه اشاره کرد

 

این مدل قفل‌ها در زمره قفل‌های فرودگاهی قرار می‌گیرند، امنیت زیادی دارند و در ساخت آن‌ها، از به‌روزترین تکنولوژی‌ها و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌شود. از دیگر خصوصیات متمایز قفل پارتیشن هوپه می‌توان به کیفیت آن‌ها، متریال ضدزنگ و مقاوم به‌کاررفته در آن‌ها و برخورداری از زبانه نرم اشاره کرد.

 

قفل ۱۰۵ و ۱۱۵ شیشه سکوریت

یکی دیگر از رایج‌ترین انواع قفل شیشه سکوریت می‌توان دو نوع ۱۰۵ و ۱۱۵ را نام برد. مدل ۱۰۵ دارای دو بخش آلمانی و فرانسوی است و برای لنگه‌های متحرک در درب‌های شیشه‌ای کاربرد دارد. مدل ۱۱۵ از انواعی به شمار می‌رود که جهت موقت بسته شدن درب از داخل به کار گرفته می‌شود؛ به همین علت دیگر نیازی نیست تا از کلید استفاده کرد.

همچنین از دیگر کارایی‌های قفل ۱۱۵ می‌توان به استفاده از آن‌ها در درب‌های دو لنگه اشاره کرد. نصب این قفل‌ها در درب‌هایی که دو لنگه هستند، باعث ثابت‌ماندن یکی از لنگه‌های در خواهد شد.

 

قفل شیشه کمری

یکی از پرکاربردترین انواع قفل شیشه سکوریت، قفل کمری است. این مدل قفل‌ها در دو نوع شیشه به دیوار و شیشه به شیشه وجود دارند. قفل کمری به‌عنوان یکی از پراستفاده‌ترین سیستم‌های ایمنی برای درب شیشه‌ای از دو طریق جاساز یا بدون جاساز بر روی در نصب می‌شود. این قفل‌ها می‌توانند دو درب را به‌هم متصل کنند و عموما در قسمت بالایی دستگیره قرار می‌گیرند.

از دیگر خصوصیاتی که می‌توانیم در معرفی انواع قفل سکوریت به خصوص قفل کمری بگوییم این است که آن‌ها می‌توانند بر روی دیوار و پروفیل آهنی نیز نصب شوند. همچنین با وجود آنکه ممکن است داخل درب شیشه‌ای جاساز شوند، اما امکان بسته شدن آن‌ها از هر دو طرف وجود دارد. قفل کمری بالاترین میزان امنیت را برای درب فراهم می‌کند و به‌خاطر همین، اغلب از استیل ضدزنگ در طراحی و تولید آن بهره گرفته می‌شود.

 

نصب قفل برقی

قفل برقی

هنگام معرفی انواع قفل سکوریت، قطعا یکی از بهترین آن‌ها قفل برقی است. ایجاد امنیت بیشتر به سیستم‌های اطمینان‌بخشی نیاز دارد. مدل برقی قفل سکوریت همانی است که به‌خصوص در درب‌های ضدسرقت استفاده می‌شود. از مزایا و قابلیت‌های این قفل می‌توان به این اشاره کرد که امکان کنترل آن‌ها توسط ریموت وجود دارد و از طرف دیگر، از سنسور برخوردار هستند. قفل برقی درصد امنیت محیط را افزایش می‌دهد و بر روی انواع درب شیشه‌ای نصب خواهد شد.

 

نتیجه‌گیری

قفل شیشه سکوریت از انواع سیستم‌های امنیتی است. این قفل‌ها از محیط‌هایی با درب شیشه‌ای محافظت می‌کنند. بسته به نوع درب و حساسیتی که درباره محیط وجود دارد، ممکن است از نوع خاصی از این قفل‌ها استفاده شود. از مهم‌ترین انواع قفل سکوریت می‌توان به مدل‌های دیجیتال، برقی، پارتیشن هوپه، کمری و فرودگاهی اشاره کرد. در یادداشت فوق تلاش کردیم تا به معرفی انواع قفل سکوریت بپردازیم و به شما در انتخابی آگاهانه‌تر یاری برسانیم.