ریل کشو کابینت

معرفی انواع ریل کابینت و ویژگی هر کدام

معرفی انواع ریل کابینت

در این مقاله به معرفی انواع ریل کابینت و ویژگی هر یک می پردازیم تا پس از آن به راحتی بتوانید ریل کابینت مناسب خود را انتخاب کنید. در گذشته برای حرکت کشو و کالاهای چوبی در فایل ها از یک زوار چوبی که بر روی بدنه سوار می شد و به وسیله یک شیار که کشو بر روی آن قرار می گرفت استفاده می شد. اما امروزه استفاده از ریل ها و قرقره های مخصوص نصب شده در باکس کشو باعث حرکت آسان تر و راحت تر کشو می‌شود.

 

انواع ریل کابینت و نقش آن‌ها در زیبایی محیط

زمانی که به ظرافت و زیبایی بیشتری برای دکوراسیون آشپزخانه و به خصوص کابینت های خود نیاز دارید، باید از یک نوع یراق همچون ریل مخفی برای انواع کشو کابینت استفاده کنید تا به سبب ویژگیای که دارند باعث نمایی یکدست و زیبا شود. ریل ها از لحاظ نوع و جنس به سه گروه عمده از جمله ریل غلتکی، ریل ساچمه ای، ریل تاندم و ریل تاندم باکس تقسیم بندی می شوند.

ریل های مکانیزم برقی از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا بهره می برند به همین علت از قیمت نسبتا بالاتری برخوردار هستند. شما می توانید به راحتی با نصب چندین ریل، کابینت معمولی خود را به یک کابینت با چندین کشو تبدیل نمایید و بدین ترتیب به گسترش فضای آشپزخانه خود کمک کنید.

انواع ریل کشو عبارتند از:

  • ریل کشو غلطکی
  • ریل کشو ساچمه ای
  • ریل کشو تاندم
  • ریل کشو تاندم باکس (بدنه فلزی و بدنه شیشه ای)
  • ریل لگرا

هر کدام از این ریل ها برای کشوهای مخصوصی تولید شده اند. در ادامه با ویژگی های منحصر به فرد تک تک این ریل های کشویی و کاربرد هر کدام آشنا خواهید شد.

ریل فایر غلطکی کشو، ارزان، ساده، پر کاربرد

ریل کشو غلتکی مناسب کشوهای سبک است و ابتدایی ترین نوع ریل کشو محسوب می شود. جنس بدنه ی این ریل کشویی از جنس آهن می باشد که با رنگ آن کوره ای است. همچنین این ریل از دو نوار فلزی تشکلیل شده است و روی هر یک، قرقره ای نصب شده است.

لازم به ذکر است که نصب ریل غلطکی به دانش فنی خاصی نیاز ندارد و با علامت زدن روی کشوی بدنه و اندازه گیری مکان دقیق ریل امکان پذیر می باشد. با یک دریل و چند پیچ به راحتی می توانید این ریل شکویی را نصب کنید.

ریل کشو ساچمه ای

ریل کشو ساچمه ای، متداول ترین ریل موجود در بازار

پس از ورود ریل کشو سفید، ریل کشو ساچمه ای به بازار عرضه شد. این ریل در مدل های ۲ تکه،۳ تکه باریک و ۳ تکه پهن تولید می شود و برای کشوهای نسبتا سنگین مناسب است. ریل ساچمه ای در مقایسه با ریل غلطکی، به دلیل داشتن استحکام بالاتر، حرکت روان تر، قابلیت باز شدن بیشتر، سایزبندی متنوع، ضامن های اطمینان، قیمت مناسب و … کاربرد بیشتری در صنعت دارد و این ریل به ریل تلسکوپی نیز معروف است.

 

جداکردن ریل ساچمه ای توسط ضامن نگهدارنده

ریل ساچمه ای با ابعاد ۲۵ تا ۷۰ سانتی متر در بازار عرضه می شود. این ریل این مزیت قرار دادن ریل ساچمه ای در کشوهایی با عمق متفاوت را به ما می دهد. به عبارت دیگر کشوی مورد نظر هر ابعادی که داشته باشد می توان ریل ساچمه ای مناسب برای آن را در بازار پیدا کرد.

ریل تلسکوپی از جنس ورق آهن می باشد همچنین ضخامت ورق های به کار رفته در این ریل ها نشانگر کیفیت بالای ریل می باشد. هر چه ضخامت ورق آهن به کار رفته در بدنه ی ریل ساچمه ای بیشتر باشد، ریل استحکام بیشتری برای تحمل وزن دارد.

ریل کشو تاندم، بدون صدا

پس از ریل های ساچمه ای ریل های تاندم وارد بازار شدند. بر خلاف ریل ساچمه ای که دارای ساچمه است، ساختار بکار رفته در ریل تاندم چرخ دنده و غلطک می باشد. ریل تاندم در لغت به معنای حرکت قطار گونه و پشت سر هم است. و در صنعت به معنای کارکرد پی در پی و کارکرد متصل است.

به طور کلی وجود چرخ دنده داخل بدنه ی ریل، باعث حرکت یکسان کشو به سمت جلو و عقب می شود. به همین دلیل به این ریل ها ریل تاندم می گویند. ریل های تاندم در دو مدل ریل کشو فول و ریل کشو نیمه فول تولید می شود. ریل های تاندم نیمه فول کشو به صورت کامل باز نمی شود، اما در ریل های تاندم تمام فول می توانید کشو را به صورت کامل باز کنید.

ریل‌های تادم و تاندم باکس برای کشوهای سنگین کاربرد دارند.

 

ریل تاندم باکس

 

ریل تاندم باکس، تکنولوژی پیشرفته در صنعت ریل کشو

ریل تاندم باکس به تمامی مزایای انواع ریل کشو مجهز است و همچنین در طراحی و ساخت ریل تاندم باکس جدیدترین تکنولوژی روز به کار گرفته شده است. هر کدام از ریل های کشویی برای کارکرد خاصی تولید شده اند. در نتیجه، مصرف کننده باید متناسب با وزن، اندازه ی کشو و همچنین بودجه ی مورد نظر، ریل متناسب با کشوی خود را انتخاب کند.

ریل لگرا

ریل لگرا آخرین و مدرن‌ترین ریلی است که تا به امروز به بازار عرضه شده است. این ریل در سه ارتفاع متفاوت از جمله کوتاه، متوسط و بلند در بازار موجود میباشد. همچنین ویژگی Touch ریل‌ لگرا قوی‌تر و پیشرفته تر از سایر ریل‌ها می باشد.

 

تولید کنندگان ریل های کشویی

در زمینه ی ریل های کشویی، این محصول در بازار از تنوع بالایی برخوردار است و شرکت های مختلفی به عنوان تولید کننده داخلی یا وارد کننده محصولات خارجی مشغول به فعالیت هستند. با توجه به این موضوع مسئله ای که از اهمیت ویژه ای برخوردار است کیفیت و اصالت محصول انتخابی مصرف کننده می باشد. بدین جهت انتخاب محصول از برند های معتبر می تواند خیال شما را بابت کیفیت کالای مورد نیاز خود راحت کند.