مقالات آموزشی ساروگلوبال

مهم‌ترین معایب مگنت کابینت کدام‌اند؟

معایب مگنت کابینت

کابینت‌هایی که با مگنت بازوبسته می‌شوند، امروزه از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. این کابینت‌ها نه‌تنها ظاهری زیبا و مینیمال به آشپزخانه می‌دهند، بلکه به‌راحتی نیز بر روی ریل حرکت می‌کنند و باز یا بسته می‌شوند. اما در کنار این‌ها، این مدل کابینت‌ها از معایبی نیز برخوردارند.

آشنایی با معایب مگنت کابینت در انتخابی آگاهانه‌تر و بهترین مدل کابینت به شما کمک می‌کند. به همین علت، پیشنهاد می‌دهیم به هیچ وجه این مطلب را از دست ندهید.

 

مگنت کابینت چیست؟

اگر کشو یا کابینتی را دیدید که بدون دستگیره و تنها با فشار دسته باز می‌شود، تعجب نکنید. این کابینت‌ها در حقیقت به مگنت مجهز هستند و دیگر نیازی به دستگیره ندارند. انواع مگنت کابینت یراق‌آلاتی بروز و مدرن به شمار می‌روند که امروزه به‌عنوان جایگزینی کاربردی برای دستگیره‌ها محسوب می‌شوند.

هنگام نصب مگنت بر روی کابینت یا کشوی کمد، آن را در حد فاصل قسمت درونی کابینت و لبه تعبیه می‌کنند؛ بدون آنکه در قسمت بیرونی دیده شوند. در واقع مگنت‌ها دستگیره‌های نامرئی و فشاری هستند که ظاهر جدیدی را برای کابینت‌ها به وجود می‌آورند.

زمانی که قصد باز کردن کابینت یا کشو را دارید، کافیست لبه‌های آن را فشار دهید. پس از این، زبانه مگنت باز می‌شود و فضایی چند سانتی‌متری را در اختیار شما می‌گذارد. این فضا کمک می‌‌کند تا بتوانید کابینت را به‌طور کامل باز کنید. هنگامی که می‌خواهید کابینت را نیز ببندید، تنها باید آن را فشار دهید تا زبانه بار دیگر در داخل مگنت قرار بگیرد.

 

معایب مگنت کابینت

همانطور که می‌بینید، کار کردن با مگنت‌ها بسیار راحت است و خاصیتی آهن‌ربایی به کابینت می‌بخشد. به همین دلیل، امروزه بسیاری برای تنوع در ظاهر آشپزخانه و علاقه به سبک‌های مدرن و مینیمال از این مگنت‌ها به‌جای دستگیره استفاده می‌کنند. اما در کنار این‌ها، معایب مگنت کابینت چیست؟

 

معایب مگنت کابینت

هر انتخابی قطعاً مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. به طور مثال با نصب مگنت به‌جای دستگیره از مزایایی برخوردار خواهید شد که مربوط به زیبایی، استفاده آسان و مدرن شدن سبک و دکوراسیون آشپزخانه است. در طرف مقابل، معایب مگنت کابینت نیز وجود دارد که ما می‌خواهیم به آن‌ها اشاره کنیم:

 

با دستگیره‌های نامرئی به فکر تمیزکاری مداوم باشید

یکی از مهم‌ترین معایب دستگیره مخفی کابینت مربوط به لکه‌پذیر بودن آن‌هاست. در واقع، دستگیره‌های برجسته از تماس دست با سطح کابینت جلوگیری می‌کنند، در حالی که مگنت کابینت سبب می‌شود انگشتان و کابینت مدام باهم در تماس باشند.

به همین علت در اغلب مواقع شاهد لکه به‌خصوص در قسمت لبه‌های کابینت هستید. اگر کابینت های گلاس یا براق باشند، این مشکل بیشتر نیز خواهد شد. بنابراین با نصب مگنت کابینت احتمالاً تمیزکاری بیشتری نیز دارید.

 

عمر کابینت‌های مگنتی کمتر است

مگنت‌ها از پلاستیک فشرده و بهترین متریال‌های ضدزنگ ساخته می‌شوند، بنابراین مقاومت بسیار زیادی دارند اما زمانی که زبانه آن‌ها به‌طور مداوم باز و بسته می‌شود، کارایی آن‌ها ممکن است افت کند، کندتر شود یا با تاخیر کابینت را باز و بسته کند. به همین علت، افت کارکرد در طول زمان از معایب مگنت کابینت به شمار می‌رود. در صورتی که دستگیره‌های برجسته ممکن است تا سالیان کابینت و کشو را همراهی کنند.

 

هزینه نصب مگنت بیشتر از دستگیره است

مگنت‌ها یراق‌آلاتی بروز و جدید هستند که سازوکار متفاوتی هنگام نصب دارند. آن‌ها باید در بهترین مکان و در بخش درونی کابینت نصب شوند تا حرکت روان و راحتی داشته باشند، بنابراین به دقت بیشتری نیاز خواهند داشت.

 

درباره معایب مگنت کابینت چه میدانید؟

این مسئله به نصب سخت‌تری می‌انجامد و به همین علت، هزینه بیشتری در زمان نصب به دست می‌دهند. از طرفی، هزینه خریداری مگنت نسبت به دستگیره‌های برجسته ممکن است بیشتر باشد.

 

سخن پایانی

هنگامی که قصد نصب دستگیره مخفی کابینت را دارید، ابتدا تمام جوانب آن را بسنجید. این دستگیره‌ها به همان میزان که زیبا، راحت و مدرن هستند، به همان اندازه می‌توانند معایب داشته باشند. البته همانطور که گفتیم، هر انتخابی دارای مزیت و معایب است و دستگیره‌های مخفی نیز مستثنی نیستند. آشنایی با معایب مگنت کابینت شما را به انتخابی بهتر سوق می‌دهد. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سوالات شما در این خصوص پاسخ داده باشد.