نگهدارنده طبقات

شلف داخل کابینت چیست و از آن چه استفاده‌هایی می‌شود؟

شلف داخل آشپزخانه چیست؟

شلف داخل کابینت چیست؟ این سوالی است که قرار است در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم! اگر آشپزخانه شلوغ و درهمی دارید و همیشه نظم وسائل آشپزخانه برایتان کار سختی است، اگر می‌خواهید یک وعده غذایی درست کنید و برای پیدا کردن مواد لازم، ناچار هستید آشپزخانه را زیرورو کنید!

شلف دقیقا همان چیزی است که نیازتان خواهد شد. شاید هم جزء آن دسته از افرادی هستید که خوش سلیقه و به روز هم هستند و می‌خواهند یک آشپزخانه مدرن داشته باشند که همه چیز در آن مرتب و منظم باشد. خب اگر این طور است؛ این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مطلب قرار است به بررسی این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

شلف داخل کابینت چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، اگر کودکان شما در آشپزخانه رفت و آمد دارند، اگر می‌خواهید ظروف شیشه‌ای و قابلمه‌های سنگین در آشپزخانه شما نظم و ساماندهی داشته باشند، شلف داخل کابینت برای آشپزخانه شما نیاز و ضروری است. برای چیدمان آشپزخانه مدرن باید نکاتی را رعایت کنید که انتخاب شلف مناسب، یکی از آن ها است.

شلف‌ها در ابعاد، اندازه و حتی جنس‌های مختلف تولید می‌شوند و به عنوان یک وسیله مقرون‌به‌صرفه برای آشپزخانه شما کاملا کاربردی هستند. شما با خرید یک شلف می‌توانید نظم خاصی را به آشپزخانه خودتان ببخشید.

 

نکات مهمی که در زمان خرید شلف داخل کابینت باید در نظر داشته باشیم

هیچ آشپزخانه‌ای بدون در نظر گرفتن بهترین فضای ذخیره‌سازی کافی کامل نمی‌شود و حتی زیباهم به نظر نمی‌رسد! در حالی که کابینت‌ها قطعاً اولین چیزی هستند که برای این هدف در نظر گرفته می‌شوند، یک سیستم قفسه‌بندی خوب نیز می‌تواند زیبایی خاصی و همچنین نظم درستی به آشپزخانه شما ببخشد. امروزه طراحی‌های آشپزخانه معاصر به طور قابل توجهی به سمت استفاده از قفسه‌های ذخیره‌سازی تغییر کرده است.

نکات مهمی در زمان خرید شلف داخل آشپزخانه وجود دارد که عبارتند از:

  • شلف‌ها را با توجه به اقلامی که قرار است در آن نگهداری کنید، بخرید.
  • سعی کنید متناسب با ابعاد کابینت، از حداکثر فضا برای شلف‌ها استفاده کنید.
  • کیفیت شلف مهمترین چیزیی است که باید به آن دقت داشته باشید. بررسی کنید که شلف موردنظر از چه مواد و متریالی ساخته شده است.
  • سعی کنید جنس‌های مقاوم و مستحکم برای خرید شلف در نظر داشته باشید تا بتوانید یک مدت طولانی از آن استفاده کنید.
  • با خرید شلف داخل کابینت ارزان می‌توانید هم در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و هم نظم و زیبایی را به آشپزخانه‌تان ببخشید.

 

 

انواع شلف داخل کابینت

انواع شلف داخل کابینت چیست؟ شلف یا همان نگهدارنده طبقه کابینت در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که عبارتند از:

  • شلف پلاستیکی کابینت
  • طبقه‌ای
  • کشوئی
  • گوشه‌ای
  • آویزان
  • شلف‌های مخصوص بطری
  • شلف‌های مخصوص کشوی کابینت

 

شلف‌های طبقه‌ای

شلف‌های طبقه‌ای، یک شلف ثابت نیستند و می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد. در اصل، این محصول، با اهرمی که در کنار پایه‌های آن واقع شده است، قابلیت این را دارد که بتوان با آن ارتفاع را کم و زیاد کرد. برای خرید این نوع شلف باید ارتفاع کابینت و اقلامی که قرار است در آن قرار دهید را بررسی کنید. شلف‌های طبقه‌ای را می‌توان در دو طبقه، سه طبقه و یا حتی بیشتر خریداری کرد.

 

شلف‌های کشویی

شلف‌های کشویی را می‌توانید در چند طبقه و متناسب با ارتفاع کابینت خریداری کنید. این قفسه‌های همه کاره، راه جدیدی را برای ایجاد نظم در به هم ریخته‌ترین آشپزخانه‌ها ارائه می‌دهند و می‌توانند در داخل کابینت‌های بالایی شما نصب شوند. علاوه بر آشپزخانه، در ادارات، اتاق‌های خشکشویی یا بیمارستان‌ها، این محصولات به دلیل داشتن ریل تاچ ساچمه ای که قسمتی از آن به بدنه کشو وصل می‌شود و قسمتی دیگر به کابینت، عالی عمل می‌کنند.

آن‌ها همچنین برای این که بتوانند مواد مضر را از دسترس کودکان دور نگه دارند، موثر هستند. ساختار فولادی ضد زنگ به این قفسه‌های کششی، زیبایی چشم نواز و توانایی نگه داشتن بار سنگین می‌دهد.

 

شلف‌های گوشه‌ای

همان‌طور که از اسم این نوع شلف‌ها مشخص است، این محصولات برای دسترسی به گوشه‌های کابینت قابل استفاده هستند. اگر بخواهید یک ظرف یا وسائلی را از گوشه کابینت بردارید، قطعا این کار برایتان سخت خواهد بود؛ این در حالی است که با شلف‌های گوشه‌ای به راحتی می‌توانید به هرآنچه که می‌خواهید در کابینت دسترسی داشته باشید.

قفسه‌های گوشه‌ای راهی عالی برای استفاده از فضای ذخیره‌سازی خانه شما هستند. این قفسه‌ها در سبک‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی هستند و گاهی اوقات نیز قابل تنظیم هستند تا بتوانند مناطق بی‌تفاوت مورد نیاز را در خود جای دهند.

در موارد دیگر، آن‌ها را می‌توان با توجه به نیاز شما سفارشی کرد. قفسه‌های گوشه‌ای را می‌توان از پلاستیک، فلز و چوب تولید کرد. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند به سبک دیواری باشند تا بتوانید آن‌ها را در کنار کابینت‌هایی مانند کابینت‌های موجود در آشپزخانه قرار دهید.

 

شلف‌های مخصوص بطری

شلف‌های مخصوص بطری می‌توانند برای نظم و ساماندهی بطری‌ها در آشپزخانه استفاده شوند. شما با استفاده از این شلف‌ها به‌راحتی می‌توانید بطری‌های فلزی و پلاستیکی را در این قفسه‌ها نگه دارید.

 

شلف اشپزخانه چیست؟

شلف‌های آویزان

شلف‌های آویز راه دیگری برای نگهداری و نمایش اقلام شما به شیوه‌ای منحصر به فرد هستند. ناگفته نماند که این نوع قفسه‌ها، از یک سطح بلند مانند سقف یا حتی از پایین کابینت آویزان می‌شوند. از شلف‌های آویزان، معمولاً در بسیاری از مکان‌های دیگر برای قرار دادن وسایل خاصی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، اگر یک قفسه آویز در خانه خود داشته باشید، کتاب‌ها، مجلات، لوازم التحریر و سایر ابزارها را می‌توانید در آن به راحتی در دسترس قرار دهید.

با این حال، توجه داشته باشید که قفسه‌های آویز نباید روی دیوارهای سبک نصب شوند. شما باید به حداکثر باری که یک قفسه آویزان می‌تواند نگه دارد ،فکر کنید و اطمینان حاصل کنید که سطح مورد نظر، تحمل این وزن را داشته باشد.

 

شلف‌های داخل کابینت پلاستیکی

در میان تمامی شلف‌های کابینت، شلف داخل کابینت پلاستیکی بسیار محبوب است؛ چرا که هم قابل شستشو است و هم دوام بسیار بالایی دارد. برای کابینت‌های زیر سینک می‌توان از این محصول استفاده کرد. اما این نکته را هم اضافه کنیم که به دلیل جنس پلاستیکی آن‌ها، نسبت به نوع فلزی، خیلی بادوام نیستند و قدرت تحمل کمی در برابر فشار وارد شده دارند؛ بنابراین شما می‌توانید برای اقلام سبک وزن این نوع شلف را خریداری کنید.

 

کاربرد شلف اشپزخانه چیست

سخن پایانی

در این مقاله در مورد این موضوع که شلف چیست صحبت کردیم! مهم نیست که چقدر فناوری ممکن است پیشرفت کند یا بازسازی خانه هوشمندتر و مدرن تر شود! چند چیز وجود دارد که هرگز نمی‌توان برای آن‌ها جایگزین پیدا کرد و یا حتی قدیمی هم نخواهند شد؛ یکی از این‌ها، همان نگهدارنده طبقه کابینت است که استفاده از آن‌ علاوه بر زیبایی و جذابیتی که به آشپزخانه شما می‌بخشد، نظم هم به همراه دارد.

استفاده از شلف‌ها در هر خانه‌ای ضروری است؛ زیرا به شما کمک می کند تا با نگهداری وسایل مختلف مانند کتاب، لباس و وسایل بی شمار دیگری که روی زمین پراکنده می‌شوند، مکان را مرتب نگه دارید. علاوه بر فراهم کردن فضای ذخیره سازی و منظم نگه داشتن خانه، یک سیستم قفسه بندی مناسب به شما این امکان را می دهد که با نمایش دادن وسائل به بهترین شکل، زیبایی خاصی به خانه‌تان ببخشید.

حالا که متوجه شدید شلف داخل کابینت چیست، اگر مائل هستید این محصول را خریداری کنید، برای تهیه شلف داخل کابینت می‌توانید با ما تماس بگیرد و آنچه که مد نظر دارید را سفارش دهید.