ریل کشو کابینت

سوپر مارکت کابینتی چیست و چه نقشی در آشپزخانه دارد؟

سوپر مارکت کابینتی چیست

سوپر مارکت کابینتی چیست و چه کاربردی دارد؟ همیشه به دنبال راه‌هایی هستیم که امور روزمره زندگی برایمان آسان‌تر شود و سرعت پیدا کند. همچنین به دلیل کوچک شدن فضاهای کار و زندگی به دنبال گزینه‌هایی برای استفاده بهینه از فضا هستیم.

سوپر مارکت کابینتی یکی از کاربردی‌ترین انواع کابینت آشپزخانه است که چنین تأثیری بر امور آشپزخانه می‌گذارد. در این مطلب خواهیم خواند سوپر مارکت کابینتی یا کابینت سوپرمارکت دار چیست و انواع آن کدام‌اند.

 

اصلی‌ترین انگیزه داشتن سوپر مارکت کابینتی چیست؟

پیش از آن‌که به شما بگوییم کابینت سوپرمارکت دار چیست، باید برخی دغدغه‌ها و مسائل رایج را بررسی کنیم.

  • ما معمولا با کمبود وقت مواجهیم و فرایند خرید کردن برای تأمین مایحتاج آشپزخانه و جابه‌جایی اقلام خریداری شده ضمن دشواری از ما وقت زیادی می‌گیرد.
  • هنگام برداشتن و گذاشتن اشیاء در کابینت‌های معمولی با مشکل دسترسی مواجه می‌شویم. البته قرار دادن اشیائی که بیشتر مورد استفاده هستند در ردیف جلو، یک ترفند
  • مرتب کردن کابینت آشپزخانه است. با این حال مشکل ما را تمام و کمال حل نمی‌کند.

 

کاربرد سوپر مارکت کابینتی چیست

 

  • در استفاده از کابینت‌های زمینی و هوایی در اکثر مواقع ناچاریم روی زمین بنشینیم و سر خود را خم کنیم یا از چهارپایه استفاده کنیم تا به محتویات کابینت دسترسی یابیم.
  • استاندارد کابینت‌های آشپزخانه با توجه به نحوه باز شدن در یا طبقه‌بندی‌های خاصشان محدود به ابعاد مشخصی است و از آن بیشتر یا کمتر نمی‌شود.
  • در کنار این که همیشه در آشپزخانه با مشکل کمبود جا مواجهیم، فضاهای زیادی در آشپزخانه داریم که اصطلاحا فضای پِرتی محسوب می‌شود و نمی‌توان از آن‌ها برای کابینت‌های معمولی بهره گرفت. حال باید ببینیم سوپر مارکت کابینتی چیست و در مواجهه با این دغدغه‌ها چه کمکی به ما می‌کند.

 

کابینت سوپرمارکت دار چیست؟

فرم و سبک زندگی روز به روز در حال تغییر است. به همین دلیل ابزار و لوازم زندگی نیز متناسب با نیازهای روز تغییر شکل و ساختار می‌دهند. ساختار این کابینت متفاوت با کابینت‌های معمولی است. کاربرد سوپری کابینت چیست؟ تفاوت کابینت معمولی و سوپر مارکت کابینتی چیست؟

برخلاف سایر کابینت‌های آشپزخانه که در جای خود ثابت هستند، این کابینت متحرک است. محفظه این کابینت روی ریل سوار است. بنابراین می‌توانید آن را بیرون بکشید و به تمام نقاط آن به صورت یکسان دسترسی داشته باشید.

 

دو دسته اصلی کابینت ریلی

کابینت‌های ریلی انواع گوناگونی دارد که هر یک برای نقطه‌ای از فضای آشپزخانه مناسب است. این کابینت به دو دسته زینتی و ضروری تقسیم می‌شود.

 

سوپری کابینت چیست؟

 

  1. دسته زینتی به کابنیت‌های ریلی گفته می‌شود که معمولا در شیشه‌ای دارند و برای چیدن اکسسوری‌های تزئینی آشپزخانه مناسب‌اند. این دسته معمولا در ردیف کابینت‌های هوایی قرار می‌گیرند و در قسمت‌هایی از آشپزخانه که بیشتر در معرض دید است، نصب می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس ابعاد این کابینت و میزان تحملی که برای وزن اشیا دارد، آن را با مجسمه‌ها، ماکت‌ها و ظروف تزئینی پر کنید.
  2. دسته ضروری همان‌طور که از نامشان برمی‌آید، آن‌هایی هستند که محتویات ضروری قابل استفاده در آشپزخانه مثل مواد غذایی گوناگون، ظروف، شوینده‌ها و… را در خود جای می‌دهند. در واقع این دسته هستند که به عنوان سوپر مارکت کابینتی شناخته می‌شوند.

 

معرفی انواع سوپر مارکت کابینتی

برای کابینت‌های ریلی می‌توان از ریل تاندم استفاده کرد که کارکردی فوق‌العاده دارد. هم حرکت نرم و روان دارد و هم می‌تواند ویژگی آرام‌بند را داشته باشد. در ادامه بررسی می‌کنیم که انواع و مدل‌های سوپر مارکت کابینتی چیست و هریک چه کاربرد‌هایی دارد.

 

سوپر مارکت کابینتی مواد غذایی

یخچال در آشپزخانه یک محفظه عالی برای قرار دادن آن دسته از مواد غذایی یا دارویی است که باید در دمای سرد‌تر از محیط باشند. اگر اهل دقت کردن به جزئیات زندگی باشید، دریافته‌اید که به خاطر ارتفاع و وسعت یخچال، دسترسی به محتویات آن بسیار ساده‌تر از کابینت است.

اما همه مواد غذایی و خوراکی ما نیاز به نگهداری در یخچال ندارند و برخی اصلا نباید در سرمای یخچال قرار بگیرند. به همین دلیل باید آن‌ها را در کابینت‌ها جای دهیم. اما اگر یک محفظه مانند یخچال و تقریبا در ابعاد آن به عنوان کابینت داشته باشیم چطور است؟

اگر همچنان این پرسش برایتان مطرح است که سوپر مارکت کابینتی چیست باید گفت بهترین نمونه آن همین نوع بزرگ کنار یخچالی است. محفظه‌ای تقریبا هم قد و قامت یخچال که پابه‌پای آن مواد غذایی خشک و بدون نیاز به یخچال را در خود جای می‌دهد. مزیت این کابینت سوپرمارکت دار چیست؟

شما می‌توانید تمام مواد غذایی خشک، شامل حبوبات، سویا، کنسروهای باز نشده، بسته‌های تنقلات و… را طبقات این سوپر مارکت قرار دهید. به دلیل ریلی بودن، شما می‌توانید به محتویات تمام طبقه‌ها در تمام نقاطشان دست یابید.

یک مدل دیگر از سوپر مارکت مواد غذایی آن است که برای قرار دادن روغن و ادویه‌جات مورد نیاز برای آشپزی کاربرد دارد. بنابراین بهتر است نزدیک به گاز باشد. وجه تمایز این سوپر مارکت کابینتی چیست؟

معمولا ابعاد کوچکی دارد و به صورت یک محفظه باریک ریلی و هم ارتفاع با اجاق‌گاز در کنار آن نصب می‌شود. اقلامی که در کابینت سوپرماکت دار قرار می‌دهیم، اندازه‌های گوناگونی دارند. در نصب سبد سوپری کابینت به ابعاد چیزهایی که قرار است در آن گذاشته شود، توجه می‌شود.

 

سوپر مارکت کابینتی برای ظروف

برای قرار دادن انواع ظروف می‌توانیم از کابینت‌های ریلی استفاده کنیم. کابینت‌هایی که برای ظروف طراحی می‌شوند، بر اساس کاربردشان می‌توانند انواع گوناگون داشته باشند. مثلا برخی برای قرار دادن ظروف لوکس یا شکستنی در نظر گرفته می‌شوند تا این ظروف ایمنی بیشتری داشته باشند یا قابل نمایش باشند. البته بر این اساس می‌توان گفت این دسته از کابینت‌های ریلی که ظروف را در خود جای می‌دهند، از نوع زینتی هستند.

 

 

اما همه ظروف که لوکس و حساس نیستند. برخی از آن‌ها ابزارهای آشپزی ریز و درشتی هستند که لازم است دم دستمان باشند. سوپر مارکت کابینتی مخصوص ظروف برای این مورد مناسب است. مزیت این نوع سوپر مارکت کابینتی چیست؟ این نوع معمولا در کنار گاز یا در زیر اجاق گاز رومیزی نصب می‌شود. می‌توانید تمام ظروف و وسایل مورد نیاز خود برای آشپزی مانند قاشق‌ها و کفگیرها، صافی‌ها، قیف‌ها و… را در این کابینت قرار دهید.

وجه تمایز این نوع کابینت‌ سوپرمارکت دار چیست؟ برای کابینت‌هایی که در قسمت زیر گاز رومیزی نصب می‌شوند، سطح دسترسی افقی است بنابراین از برخی از ارگانایزرها و تقسیم‌کننده‌ها در داخل کشو استفاده می‌شود. ریل کشو ساچمه ای می‌تواند در این مدل کاربرد داشته باشد.

 

کابینت سوپرمارکت دار برای شوینده‌ها

دسته‌ای دیگر از مواد که معمولا در آشپزخانه نگهداری می‌کنیم، مواد شوینده هستند. نگهداری این مواد حساس است و بهتر است با فاصله کامل از مواد غذایی و حرارت نگهداری شوند. می‌دانید برای نگهداری شوینده‌ها، بهترین مدل کابینت سوپرمارکت دار چیست؟

یک محفظه ریلی با عرض کافی در کنار ماشین لباسشویی یا ظرفشویی و هم‌ارتفاع با این دستگاه‌ها بهترین و مناسب‌ترین فضا را برای شوینده‌ها فراهم می‌کند. انواع سوپرمارکت کابینتی می‌تواند به ریل تاچ ساچمه ای مجهز شود. به این ترتیب نیازی به دستگیره کابینت نیز نخواهد بود و تنها با لمس کابینت می‌توانید آن را باز کنید.

 

 

سخن پایانی

دانستیم سوپر مارکت کابینتی چیست و انواع آن کدام‌اند. پر استفاده‌ترین انواع آن برای نگهداری مواد غذایی کاربرد دارند. همچنین دانستیم که مهم‌ترین مزیت‌های سوپری کابینت چیست. این محفظه‌ها برای نظم‌دهی و استفاده بهینه از فضا عالی هستند. این دو مزیت در سبک زندگی امروز ما ارزش فراوانی دارد. استفاده شما از سوپر مارکت کابینتی چیست؟ برای ما در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.