ریل کشو کابینت

معرفی کامل ریل تاندم یا ریل مخفی

ریل تاندم سارو

در صنعت کابینت‌سازی، از انواع مختلف ریل‌ها برای اتصال کشو به بدنه استفاده می‌شود. ریل تاندم یا ریل مخفی، یکی از جدیدترین مدل‌های ریل کشویی با قابلیت‌های بسیار و طول عمر بالا است. ویژگی اصلی این ریل‌ها، مخفی بودن آن‌ها بعد از نصب و ایجاد فضای بیشتر در داخل کشو است.

در ادامه توضیح خواهیم داد که ریل تاندم چیست، چه کاربردهایی دارد و مزایای آن کدام است؛ با ما همراه باشید.

 

ریل تاندم چیست

معرفی ریل تاندم

ریل تاندم، سومین نسل از ریل‌های کشویی بود که به بازار معرفی شد. تاندم، در لغت به معنای پشت‌سرهم یا پیوستگی یک گروه است. علت نام‌گذاری ریل تاندم،‌وجود مجموعه‌ای از ماشین‌آلات داخل این ریل است که به‌صورت پیوسته و پشت‌سرهم حرکت کرده و امکان باز و بسته شدن کشو را فراهم می‌کنند. این نمونه ریل‌های مخفی علاوه بر کشو، برای استفاده در بخش‌های دیگر کابینت مانند سطل زباله توکار، سوپرمارکت کابینت و طبقات کنج مناسب هستند.

 

انواع ریل تاندم چیست؟

ریل‌های تاندم در دو مدل فشاری و آرام‌بند در دسترس هستند. کشوهای دارای ریل فشاری برای باز شدن به دسته احتیاج نداشته و با وارد کردن یک فشار کم باز و بسته می‌شوند. ریل‌های آرام‌بند همان‌طور که از نامشان پیدا است باعث بسته شدن آرام و بی‌صدای کشو شده و از بروز آسیب به بدنه و کشو جلوگیری می‌کنند.

از جهت میزان باز شدن نیز، می‌توان ریل مخفی را به دو نوع نیم فول یا سینگل و ریل تاندم فول تقسیم بندی کرد. در ریل تاندم نیم فول، کشو کامل از جعبه خارج نشده و در حدود ۱۰ سانتی‌متر آن در داخل یونیت باقی می‌ماند. به همین دلیل این ریل‌ها برای کشوهای تزیینی و کشوهایی که نیاز به باز شدن کامل ندارند مناسب هستند. ریل تاندم فول، امکان خارج شدن کامل کشو از باکس و دسترسی به تمامی جعبه کشو را فراهم می‌کند.

 

ویژگی‌های ریل تاندم

ریل تاندم، قابلیت‌ها و مزایای بسیاری دارد. با داشتن آرام‌بند و حالت فشاری، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ای ریل تاندم عبارت است از:

 

ریل تاندم چیست

حرکت روان

ریل‌های تاندم، از جمله روان ترین و نرم ترین ریل‌های بازار هستند. این حرکت روان از اولین بار بعد از نسب به راحتی قابل تشخیص بوده و موجب افزایش طول عمر و استحکام بالای ریل می‌شود.

 

مقاومت بالا

جنس ریل‌های تاندم از فولاد سخت است که مقاومت بسیار بالایی در مقابل ضربه، رطوبت و حرکت مدام داشته و زنگ نمی‌زند. همچنین ضخامت بالای ریل منجر شده این محصول تحمل وزن‌های بالا تا ۵۰ کیلوگرم را داشته باشد. مقاومت بالا تاندم‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در کشوهای بزرگ کابینت برای نگهداری قابلمه و ظروف کرده است. همچنین این ریل‌ها برای کشوهای کارگاه‌ها نیز بسیار مقاوم و مناسب هستند.

 

سه بعدی بودن

ریل‌های تاندم قابلیت نصب در داخل دیواره‌های کشو و هم در قسمت زیرین کشو (نصب مخفی) را دارند. این ریل‌ها از سه جهت طول عرض و ارتفاع نیز قابل تنظیم هستند.

 

امکان جداشدن کشو از ریل

درصورتی که شما از ریل‌های تاندم برای داخل کشوهای خود استفاده کرده باشید، امکان جدا شدن کامل کشو از ریل به راحتی برای شما فراهم است. این حالت برای باز کردن کامل کشو و تمیزکردن آسان کف آن مناسب است.

 

مکانیزم آرام بند ریل تاندم

در انتهای ریل‌های تاندم، پمپی برای جلوگیری از بسته شدن ناگهانی کشو، ایجاد سروصدا و برخورد کشو با بدنه کابینت تعبیه شده است. مکانیزم آرام بند به خصوص برای افرادی که فرزند کوچک در منزل دارند بسیار مناسب است و از آسیب به دست کودکان به هنگام بازی با درب کشو براثر بسته شدن ناگهانی آن جلوگیری می‌کند.

 

مجهز به سیستم فشاری و ترمز

سیستم فشاری به کار رفته در ریل تاندم، منجر شده تا کشوهای دارای این ریل دیگر برای باز و بسته شدن به دستگیره احتیاج نداشته و به راحتی با ورود فشاری کوچک باز و بسته شوند. ترمز ریل نیز درصورتی که کشو به صورت ناگهانی بسته شود از به هم‌ خوردن محکم آن جلوگیری می‌کند.

 

ریل تاندم باکس سارو

تفاوت ریل‌های تاندم باکس و ریل تاندم

ریل تاندم چیست؟ ریل تاندم، همان‌طور که شرح داده شد، از بخش‌های متصل به هم تشکیل شده که در کنار بدنه و زیر آن نصب می‌شود. این ریل مقاومت بالایی داشته و امکان باز شدن تمام کشو و نصب و جداسازی راحت آن را فراهم می‌کند. اما ریل تاندم باکس چیست.

ریل تاندم باکس، این محصول، نوعی از ریل‌های تاندم است که علاوه بر ریل، بدنه کشو را نیز داشته و به دو نوع بدنه کوتاه و بلند تقسیم می‌شود. از ریل‌های تاندم باکس در کشوهای نگهداری مدارک و کتاب، کشوهای نگه‌داری ظروف در آشپزخانه و کابینت سوپرمارکت استفاده می‌شود.

ریل تاندم باکس با ایجاد بدنه‌ای بلند در داخل کشو، از سرازیر شدن محتویات آن جلوگیری می‌کند.

 

در این مطلب شما را با ریل تاندوم چیست، کاربردهای آن و تفاوت آن با ریل تاندم باکس آشنا کردیم. ریل تاندم، از جمله جدیدترین ریل‌های معرفی شده به بازار است که از جنس فولاد سخت بوده و با داشتن مکانیزم‌های آرام‌بند و فشاری، به سرعت جای خود را در بین محصولات پیدا کرد. این محصول برای استفاده در انواع کشوها مناسب بوده و امکان باز و بسته شدن راحت در کنار خارج شدن آسان کشو از محفظه خود را دارد.