قفل برقی

راهنمای خرید قفل برقی درب حیاط

راهنمای خرید قفل برقی

با افزایش جمعیت کلان‌شهرها، ساختمان‌هایی با تعداد واحدهای زیاد روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. چه ساختمان‌های مسکونی با تعداد واحد بالا، چه ساختمان‌های تجاری و اداری تردد زیادی دارند. قفل‌های زنجیری چندان پاسخ‌گوی این تردد بالا نیستند. بهترین گزینه، قفل برقی است. در راهنمای خرید قفل برقی با این دستگاه، انواع و نکات خرید آن آشنا می‌شوید.

قفل برقی چیست؟

کاربرد این نوع قفل در انواع درهای آپارتمانی و حیاط است. درون این قفل یک یا دو بوبین قرار دارد. با فشردن دکمه قفل برقی، در این بوبین‌ یا بوبین‌ها میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود که در اثر ورود برق ۱۲ یا ۲۴ ولت است. این میدان مغناطیسی ایجاد شده، با حالت آهنربایی که ایجاد می‌کند، زبانه را به عقب می‌کشد و در باز می‌شود.

قفل برقی روی در، با جوشکاری نصب می‌شود. این قفل دارای دو بخش ثابت و متحرک است. بخش ثابت روی بخش ثابت در جوش داده می‌شود. بخش دارای زبانه‌ی متحرک آن نیز روی قسمت متحرک در با جوشکاری نصب می‌گردد.

راهنمای خرید قفل برقی، برخی مزیت‌های این قفل برمی‌شمارد:

  • قفل برقی نسبت به قفل‌های زنجیری طول عمر بیشتری دارد و برای درهایی که تردد بالا دارند، توصیه می‌شود. اگرچه قیمت‌ آن به دلیل پیچیده‌تر بودنش نسبت به قفل زنجیری بالاتر است، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. درواقع به دلیل طول عمری که دارد، به این زودی‌ها شما را محتاج تعویض یا تعمیر نمی‌کند.
  • مزیت دیگر آن‌ها این است که تنها یک بار نیاز به تنظیم دارند و برای همیشه با همان تنظیم کار می‌کنند. درحالی‌که قفل های زنجیری را باید هرازگاهی مجددا تنظیم و ریگلاژ کرد.
  • قفل برقی هم خود ظاهری زیبا دارد و هم به دلیل آن‌که فضای کمتری از پشت در را (نسبت به قفل‌های زنجیری) اشغال می‌کند، در زیبایی فضا نقش دارد.
  • راهنمای خرید قفل برقی برای مشاغلی که حساس هستند و امنیت آن‌ها مهم است، این محصول را توصیه می‌کند. در مشاغل و اصنافی چون طلافروشی و صرافی، در مکان کسب باید همیشه قفل باشد و تنها برای ورود مشتریان باز شود. قفل برقی در تأمین امنیت این مکان‌ها کارآمدتر است.

 

قفل مقابل برقی سارو

انواع قفل برقی

راهنمای خرید قفل برقی شما را با عمده‌ترین انواع قفل برقی آشنا می‌کند. ممکن است وقتی هنگام خرید قفل برقی به مراکز خرید مراجعه می‌کنید، با این پرسش مواجه شوید که چه نوع قفلی می‌خواهید. البته می‌توانید از کارشناسان هم کمک بگیرید اما اگر خودتان هم شناختی کلی نسبت به این انواع داشته باشید بهتر است:

 

قفل برقی کلونی

استقبال از این نوع قفل در ابتدای ورود به بازار ایران زیاد بود. اما برخی مسائل که بیشتر هم مبتنی بر تجربه‌ی مصرف‌کنندگان بود، به تدریج سبب شد این استقبال کم‌تر شود. موضوع از این قرار بود که قفل برقی کلونی بسیار دقیق و حساس بود و نصب آن نیاز به نوعی زیرسازی صحیح و دقت فراوان داشت.

این زیرسازی در بسیاری از مکان‌ها خصوصا آن‌ها که دارای درها و چارچوب‌های قدیمی بودند، دشوار بود. همچنین بسیاری از درهای تولیدشده غیراستاندارد بودند و با قفل مذکور هم‌خوانی نداشتند. یکی از مشکلاتی که کاربران با این قفل‌ها داشتند این بود که وقتی در به هم می‌خورد، گاهی قفل گیر می‌کرد و باز نمی‌شد. البته باید مزیت‌های مهم آن را هم گفت.

قفل کلونی از گالوانیزه تولید می‌شود و قطعات زبانه‌ی آن از جنس برنج است. علت حساسیت و نیاز به دقت در نصب و کاربری این قفل، همانا رعایت دقیق استانداردها در تولید است. قفل کلونی در اثر هرگونه ضربه به هیچ عنوان باز نمی‌شود و این یعنی امنیت بسیار بالایی دارد. همچنین این قفل هم به صورت عمودی و هم افقی قابل نصب است زیرا زبانه‌ی آن چرخشی و به اصطلاح کلنگی است.

 

قفل زبانه‌دار

قفل زبانه‌دار را می‌توان روی انواع درها اعم از اتوماتیک و نفررو نصب کرد. قفل زبانه‌دار برقی در بخش میانی در نصب می‌شود. یک ضامن دارد که در غلاف قرار می‌گیرد و سبب می‌شود در بسته بماند. نوعی باگ که از نظر امنیتی در طراحی این قفل‌ها وجود دارد، دیده شدن همین زبانه‌ی آن است.

 

قفل توکار

این قفل نیز مانند قفل کلونی از گالوانیزه ساخته شده است. مزیت این متریال مقاومت بالای آن در تغییرات جوی است. نام دیگر این قفل، کله گاوی است. موارد متعدی سبب می‌شود این نوع در حال حاضر پرتقاضاترین قفل باشد. این قفل برای درهای اتوماتیک استفاده می‌شود، با ریموت کار می‌کند و عبور و مرور را آسان می‌نماید. باید توجه شود قفل توکار برای درهای لولایی و کشویی کارآمد نیست.

به دلیل آن‌که این قفل دارای روکشی کامل است، تمام اجزای آن که شامل زبانه‌ی قفل هم می‌شود را در خود پوشش می‌دهد. پنهان بودن زبانه مانع از این می‌شود که سارقان بتوانند در را باز کنند. در نتیجه امنیت آن نسبت به انواع زبانه‌دار بهتر است.

اجزای قفل برقی حیاط

نکات مهم هنگام خرید قفل برقی

بر مبنای این راهنمای خرید قفل برقی، قفل‌های برقی زبانه دار و کله گاوی (توکار) متقاضیان بیشتری دارند. دلیل تقاضای بیشتر برای این قفل‌ها نیز سهولت در نصب و استفاده، کیفیت کارایی، دوام بالاتر نسبت به قفل‌های زنجیری، بهره‌مندی از روکش محافظ و ایجاد امنیت است. این انواع قفل برقی سبب می‌شوند کنترل تردد بیشتر و آسان‌تر شود. راهنمای خرید قفل برقی همچنین توجه شما را به به برندها نیز معطوف می‌کند.

 

انواع برندهای قفل برقی

سارو

یکی از نام‌های بسیار آشنا و صاحب اعتبار در حوزه تولید انواع قفل برقی، برند سارو است. این برند بهترین محصولات در سهولت و امنیت تردد را به بازار عرضه می‌کند. قفل‌های برقی سارو بهره‌مند از ضمانت کیفیت هستند؛ ضمن این‌که کاربری و نگهداری این محصولات دشوار نیست.

انواع قفل برقی سارو به این دلیل که برخوردار از بهترین کیفیت و گارانتی است، حافظ امنیت ساختمان و محوطه شماست. قفل سارو قابل نصب بر انواع درهای داخل‌ بازشو و بیرون‌ بازشو هم برای ساختمان و هم حیاط است. دامنه ولتاژی قفل سارو، از ۸ تا ۱۲ است و با هردونوع ولتاژ AC و DC کار می‌کند.

راهنمای خرید قفل برقی توصیه می‌کند برندهای دیگر را نیز بشناسید و چنانچه برای نیاز شما مناسب‌تر هستند، از آن‌ها استفاده کنید. برخی از برندهای مطرح قفل برقی درب حیاط این موارد هستند:

  • تسا
  • سیزا
  • کاویان
  • یوتاب

تلاش کردیم در این راهنمای خرید قفل برقی به شما در انتخاب قفل برقی مناسب مکانتان کمک کنیم. قفل برقی مناسب، قطعه‌ای مهم است که می‌تواند از صدمات احتمالی و استهلاک زودتر از موعد درها و تجهیزات آن‌ها پیشگیری کند. بنابراین باید حتما محصولی با کیفیت و مرغوب تهیه کنید که هم امنیت تردد تأمین شود و هم انتخاب شما مقرون‌به‌صرفه باشد.