ریل کشو کابینت

راهنمای خرید ریل کشو کابینت و نکات کلیدی هنگام خرید

راهنمای خرید ریل کشو

امروزه ریل کشو کابینت یکی از پر مصرف ترین یراق آلات مورد نیاز می باشد. با توجه به نقش مهمی که این ریل ها در باز و بسته شدن آسان کابینت ایفا می‌کنند، خرید مرغوب ترین و بهترین نوع ریل کشو کابینت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در واقع هرچه جنس این ریل ها مرغوب تر بوده و نوع آن ها با نوع کشو کابینت سازگار باشد، کشو کابنیت راحت تر باز و بسته شده و تجربه بهتری را در استفاده از آن به ارمغان خواهد آورد.

همچنین با توجه به این که ریل های کابینت به مرور زمان و با استفاده مکرر دچار فرسودگی می شوند، انتخاب مرغوب ترین نوع آن ها بسیار مهم می باشد.

در این راهنمای خرید ریل کشو کابینت قصد داریم به بررسی انواع ریل کشو کابینت و کاربرد هرکدام از آن ها بپردازیم تا شما را در انتخاب بهتر ریل کشو مدنظر خود یاری نماییم.

 

راهنمای خرید ریل کشو کابینت

انواع ریل کشو کابینت کدامند؟

ریل های کشو کابینت دارای انواع گوناگون و متنوعی می باشند که بسته به نیاز خود می توانید از آن ها استفاده نمایید. در انواع قدیمی تر کشوهای کابینت از قالب و شیار چوبی استفاده می شد که حرکت کشو را سخت نموده و باعث به وجود آمدن خرابی می گشت. اما امروزه با بهره گیری از یراق آلات منحصر به فرد و قرقره حرکت کشوها آسان تر و روان تر گشته است.

از جمله انواع ریل پرکاربرد کشو کابینت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

ریل ساچمه ای

 

ریل ساچمه ای

ریل ساچمه ای یا ریل کشو سه تیکه برای کشوهای با بار سنگین مناسب می باشد زیرا تحمل بار بیشتری دارد. ریل های ساچمه ای به دو نوع باریک و پهن تقسیم می شوند که انواع باریک دوتکه ای بوده و انواع پهن سه تکه ای هستند. در مقاله “معرفی انواع ریل ساچمه ای و ویژگی هرکدام” می‌توانید اطلاعات کامل‌تری در خصوص انواع ریل ساچمه‌ای به دست آورید.

نحوه نصب آن ها بدین صورت است که در زیر بدنه هر کشو یک ریل و بر روی بدنه کابینت نیز دو ریل دیگر متصل می گردند. ریل های ساچمه ای با توجه به استحکام بالا و تحمل بار بیشتری که دارند یکی از محبوب ترین انواع ریل کشو کابینت بوده و دارای کاربرد های صنعتی و خانگی بسیاری می باشند.

همچنین این نوع ریل ها دارای حرکت روان بوده و باعث باز و بسته شدن راحت تر کشو ها می گردند.

 

ریل تاندم باکس

ریل تاندم

ریل های تاندم که با نام ریل مخفی نیز شناخته می‌شوند، از دیگر انواع مقاوم ریل های کشو کابینت می باشند که دارای مقاومت و استحکام بالایی بوده و تحمل بار کشوهای سنگین را نیز دارند. این نوع ریل ها دارای قابلیت های ویژه ای برای باز و بسته نمودن کشو کابینت می باشند که با استفاده از آن می توان سرعت باز و بسته شدن کشو را تنظیم نمود.

همچنین این نوع ریل ها دارای قابلیت بازکردن تقریبا اتوماتیک کشو کابینت می باشند که بازکردن کشو را بسیار آسان می نماید.

 

ریل مخفی

علاوه بر دارا بودن مزیت های ریل ساچمه ای، این نوع ریل ها دارای پمپ نیز می باشند که راحتی باز و بسته کردن کشو را دوچندان می نماید. به علاوه این نوع ریل ها دارای قابلیتی می باشند که بستن کشو را به صورت نرم و آرام پشتیبانی می کند. ویژگی اخیر به “آرام بند” معروف است که سرعت بسته شدن کشو را به صورت خودکار تنظیم می نماید.

همچنین نوعی از ریل های کشو تاندم به نام “تیپ آن” وجود دارند که با فشار مختصری به کشو رو به داخل، کشو را به صورت اتوماتیک باز می کنند. در این نوع کشوها نیازی به وجود دستگیره نمی باشد.

 

مقاله پیشنهادی ساروگلوبال: تفاوت ریل تاندم باکس و ریل تاندم در چیست؟

 

ریل تاندم باکس

ریل تاندم باکس

ریل کشو تاندم باکس از جدیدترین و به روزترین انواع ریل کشو عرضه شده در بازار می باشد که قابلیت های منحصر به فردی را داراست. با بهره گیری از آخرین فناوری ساخت کشو کابینت، این نوع ریل ها بسیار انعطاف پذیر بوده و می توان گفت تمام ویژگی های مفید انواع قبلی را دارا می باشند.

در صورت استفاده از ریل کشو تاندم باکس بر خلاف مدل های قبلی دیگر نیاز به بررسی و تطابق ریل با کشو نمی باشد زیرا این نوع ریل ها با توجه به دارا بودن ویژگی انعطاف پذیری، بسته به ابعاد کشو مورد نظر بر روی آن نصب می شوند و عمل باز و بسته کردن کشو کابینت را انجام می دهند.

در واقع در زمان ساخت کشو کابینت پس از آماده سازی کشو ریل تاندم باکس را در طرف آن قرار می دهیم. به علاوه، همانند ریل کشو تاندم، نوع تاندم باکس نیز قابلیت به کارگیری در کشوهای کابینت بدون دستگیره را دارا می باشد که تنها با فشار کوچکی باز و بسته می گردند و محبوبیت بالایی دارند.

همچنین با بهره گیری از فناوری آرام بند که پیشتر به آن اشاره شدن، بسته شدن کشوهای دارای ریل تاندم باکس به صورت اتوماتیک و تنها با اشاره ای کوچک میسر می باشد.

 

راهنمای خرید ریل کشو

 

در راهنمای خرید ریل کشو به نکته دیگری که باید اشاره کرد، ویژگی دیگر ریل های تاندم باکس است. این نوع ریل‌ها قابلیت تحمل وزن بالایی هستند. ریل های تاندم باکس توانایی تحمل وزن کشوهایی با وزن پنجاه کیلوگرم را نیز دارا می‌باشند که در نوع خود منحصر به فرد است. ریل های تاندم باکس در انواع دیواره فلزی و شیشه ای در بازار عرضه میگردند.

ویژگی منحصر به فرد ریل‌های دارای دیواره شیشه ای این است که می توانند دارای LED باشند که به هنگام بازشدن کشو روشن می گردد و نور بدنه ریل مشخص می شود.

همچنین انوع پیشرفته تر این نوع ریل ها دارای قابلیت باز و بسته شدن تمام اتوماتیک به کمک نیروی برق می باشند که دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع می باشند. همچنین این نوع ریل ها قابلیت نصب بر روی کشوهای زیر سینک را نیز دارا می باشند.

 

در مقاله راهنمای خرید ریل کشو شما را با بهترین و پرکاربردترین انواع ریل آشنا کردیم. حال با دانستن ویژگی هر کدام از ریل‌ها و متناسب با نیاز خود می‌توانید، انتخاب مطلوبی داشته باشید. در صورت استفاده از هر یک از این ریل ها خوش حال میشویم تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.