دستگیره درب چوبی

دستگیره هوشمند چیست و چه برتری نسبت به دیگر دستگیره‌ها دارد؟

ویژگی و برتری دستگاه دیجیتال چیست؟

امکانات زندگی دائم پیشرفته‌تر می‌شود تا پاسخ‌گوی نیازهای روز باشد. بیشتر ما نیز در تلاشیم خود را با زندگی مدرن هماهنگ کنیم تا بتوانیم از امکانات پیشرفته آن بهره بیشتری ببریم. یکی از این امکانات دستگیره‌های هوشمند است. اگر می‌خواهید بدانید دستگیره هوشمند چیست و چه مزایایی دارد، در این مطلب همراه سارو گلوبال باشید.

 

دستگیره هوشمند چیست؟

دستگیره هوشمند یا دستگیره دیجیتال جایگزینی مناسب برای قفل‌ها و کلید‌های قدیمی درها است. درواقع همان فناوری که از چند دهه قبل‌تر برای درهای اتومبیل به کار رفته و موفق بوده است، اکنون برای در ورودی مکان‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می‌شود.

اجازه دهید دقیق‌تر بررسی کنیم که دستگیره هوشمند چیست. این دستگیره در حقیقت دستگاهی است که با اتصال به بلوتوث یا وای‌فای به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به دسته کلید، دستور باز یا بسته شدن یک در را بدهید.

 

آیا میدانید دستگیره هومند چیست و چه کاربردی دارد؟

 

نحوه کارکرد این دستگاه هوشمند ساده و معمولا با یک ضربه انگشت یا دادن یک دستور شنیداری امکان‌پذیر است. هنگام معرفی انواع دستگیره درب، دستگیره هوشمند از مزایای بیشتری برخوردار است. می‌دانید مهم‌ترین مزیت دستگیره هوشمند چیست؟ این که می‌توانید از راه دور نیز دستگاه را کنترل کنید. یعنی حتی در صورتی که در منزل حضور نداشته باشید، می‌توانید برای فردی که از نظر شما مجاز به ورود به مکان است، در را باز کنید.

 

کاربرد دستگیره هوشمند چیست؟

  • دستگیره دیجیتال جهشی در ایجاد امنیت فضاهای مسکونی، تجاری و اداری به شمار می‌رود.
  • در استفاده از این دستگیره، برخلاف دستگیره درب چوبی دو تیکه ماجراهای جا گذاشتن، فراموش کردن یا گم کردن کلید وجود ندارد. زیرا سازوکار دستگیره دیجیتال به گونه‌ای است که اگرچه استفاده از کلید را کاملا منتفی نمی‌کند، وابسته و منحصر به آن نیست.
  • داستان قدیمی «آمدیم، نبودید!» با این دستگاه‌های مدرن و هوشمند به فراموشی کامل سپرده می‌شود. زیرا شما می‌توانید در را، حتی در صورت نبود خود در مکان، برای افراد دیگر باز کنید.
  • فراموش‌کاری یا تردید در خصوص این‌که پس از خروج از منزل در را بسته و قفل کرده‌اید یا نه، دیگر یک مشکل محسوب نمی‌شود. زیرا در همان لحظه می‌توانید از راه دور وضعیت را بررسی کنید و اگر در باز است، آن را قفل کنید.
  • می‌دانید یک کاربرد جالب دستگیره دیجیتال چیست؟ این‌که اگر فضای مورد نظر کوچک و رفت‌و‌آمد به آن محدود باشد، می‌توانید با استفاده از این دستگاه ورود و خروج‌ها را نیز کنترل کنید. این مزیت خصوصا برای محیط‌های کوچک کسب‌وکار بسیار کارآمد است.

 

ویژگی دستگیره دیجیتال چیست؟

 

  • استفاده از دستگیره هوشمند برای شما محدودیتی در استفاده از دستگیره مکانیکی ایجاد نمی‌کند. یعنی می‌توانید دستگیره مکانیکی را نیز در اختیار داشته باشید تا اگر دستگیره دیجیتال در شرایطی خاص دچار مشکل شد، از دستگیره مکانیکی استفاده کنید.

 

نحوه کار دستگیره هوشمند چگونه است؟

این دستگیره با فناوری الکترومکانیک کار می‌کند. این سیستم از هردو مهندسی برق و مکانیک بهره می‌گیرد. حرکت مکانیکی در این سیستم توسط سیگنال الکتریکی ایجاد می‌شود. از سوی خود حرکات مکانیکی نیز سیگنال‌های الکترونیکی می‌فرستند که می‌تواند پیام‌هایی را به کاربران برساند.

اگرچه قفل و کلید در این دستگاه‌های هوشمند نیز وجود دارد، شما محدود به آن نیستید و می‌توانید از سیستم بدون کلید استفاده کنید.

برای استفاده از این قابلیت باید دستوراتی را روی یک دستگاه هوشمند بفرستید. سپس یک کلید مجازی سایر مراحل را اجرا می‌کند. این کلید مجازی می‌تواند برای مثال یک پین‌کد یا ویژگی‌های بیومتریک (ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد از اعضای بدن انسان مانند اثر انگشت، عنبیه چشم و…) باشد. کلید مجازی را می‌توان با شرایطی در اختیار افراد دیگر نیز قرار داد؛ صرفا افرادی که از دیدگاه شما مجاز به ورود به مکان هستند.

 

مزایای دستگیره هوشمند چیست؟

هرچند تا اینجای مطلب باید تا حد زیادی دانسته باشید ویژگی‌ها و مزایا و معایب دستگیره هوشمند چیست. با این حال تلاش می‌کنیم این مزایا را نظام‌مندتر شرح دهیم تا کاملا شفاف و روشن باشد.

 

امنیت بیشتر

مهم‌ترین مزیت دستگیره دیجیتال چیست؟ امنیت نخستین حرفی است که این دستگاه برای گفتن دارد. در زمان حاضر نمی‌توانیم اطمینان چندانی به قفل و کلیدهای مکانیکی داشته باشیم.

امروز بیشتر سارقین کاملا به باز کردن انواع قفل‌های مکانیکی چیره شده‌اند. این در حالی است که احتمال ورود سارقین از دری که دستگیره هوشمند دارد، بسیار کم است.

منظور از بالا بودن امنیت دستگیره هوشمند چیست؟ این دستگاه، توانمندی‌های امنیتی خاصی را دارد که بر مبنای نیازهای مکان مشخص می‌شود. می‌توانید سطحی دقیق از امنیت و محافظت را که مناسب مکان مدنظر است، با آن ایجاد کنید. انتخاب با شماست که کلید مجازی این دستگاه چه چیز باشد.

 

امکان تنظیم

این‌که می‌توانیم میزان محافظت را شخصی‌سازی کنیم، یک مزیت مهم است. به این ترتیب کارایی این دستگاه گسترده است و می‌توان آن را برای محیط‌های گوناگون استفاده کرد. انواع فضاهای مسکونی، اداری و تجاری وسیع یا کوچک را می‌توان به این دستگاه مجهز کرد. به این ترتیب امنیت انواع مکان‌ها تأمین خواهد شد.

می‌توانیم انتخاب کنیم کدهایی که برای ورود قرار می‌دهیم، دائمی یا موقتی باشند. به این ترتیب ورود در مقاطع زمانی خاص برای افرادی (مثلا میهمانان) فراهم می‌شود اما می‌تواند همیشگی نباشد.

 

کاربردی ترین دستگیره های درب دستگیره دیجیتال است

با ایجاد محدودیت ورود و خروج می‌توانیم از دیگر مزایای امنیتی بهره‌مند شویم. مثلا اگر فرزند کوچکی داریم، می‌توانیم تعیین کنیم که تنها در ساعت خاصی (مثلا زمان رفتن به مدرسه و…) بتواند از منزل خارج شود. یا برای مثال در صورتی که پرستار یا معلم فرزندان شما در روزها و ساعات خاصی وارد منزل شما می‌شود، می‌توانید برای او دسترسی را محدود به همان روزها و ساعات کنید.

 

راحتی استفاده

استفاده از دستگیره هوشمند برای مکان از هر نظر آسان‌تر از دستگیره‌های مکانیکی است. کاربران می‌توانند با ضربه انگشت، تماس کف دست، تشخیص عنبیه، ورود پین‌کد و … در را باز کنند و این به مراتب آسان‌تر از گشتن به دنبال دسته‌کلید و باز کردن قفل با آن است.

 

کنترل از راه دور

پیش‌تر اشاره کردیم که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دستگیره هوشمند چیست. علاوه بر راحتی باز و بسته شدن دستگیره الکترونیکی، می‌توانید بدون حضور در مکان، ورود و خروج افراد را کنترل کنید. با استفاده از دستگیره دیجیتال می‌توانید در را برای افرادی که مجاز می‌دانید، از راه دور باز کنید. همچنین می‌توانید امنیت مکان را از راه دور تحت نظر داشته باشید.

اگر هم پس از ترک منزل یا محل کار، درمورد بستن در تردید کنید، می‌توانید با همین سیستم کنترل از راه دور وضعیت را بررسی کنید و از راه دور تغییر دهید.

 

تنوع و زیبایی ظاهری

در زندگی امروز سبک‌های دکوراسیون نیز مدرن شده‌اند. نقش دستگیره هوشمند چیست؟ این دستگیره زیبایی و جذابیت ظاهری خاصی دارد و کاملا با سبک دکوراسیون مدرن و پیشرفته هماهنگ می‌شود. پس اگر به دستگیره‌های مکانیکی لوکس به دلیلی زیبایی آن‌ها علاقه دارید، از زیبایی و جذابیت دستگیره‌های دیجیتال نیز غافل نمانید.

دستگیره‌های هوشمند، علاوه بر زیبایی، تنوع زیادی هم دارند. بنابراین می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون، جنس در و سایر ویژگی‌های محیط دستگیره‌ای را انتخاب کنید که هماهنگی کامل را داشته باشد. البته حواستان باشد کیفیت دستگاه و امنیت مکان در اولویت قرار دارد. پس پیش از توجه به ظاهر دستگیره، کارایی آن را در نظر داشته باشید.

 

تنوع شیوه‌های اتصال و تنوع پشتیبانی

علاوه بر این‌که کاربری دیجیتال دستگیره می‌تواند با کاربری مکانیکی همراه شود، شیوه‌های اتصال و پشتیبانی آن نیز متنوع است:

  1. پشتیبانی با نرم‌افزار: دستگاه‌های مدرن در پیوندی کامل با یکدیگر قرار دارند. دستگیره‌های هوشمند نیز برنامه‌هایی اختصاصی دارند که بر پلتفرم ios و اندروید روی تلفن‌های همراه هوشمند نصب می‌شوند. همین قابلیت است که امکان کنترل از راه دور را برای کاربران فراهم می‌کند.
  2. اتصال به وای‌فای: همه مکان‌ها مجهز به اینترنت وای‌فای هستند. دستگیره‌های هوشمند به وای‌فای اتصال می‌یابند و از این طریق می‌توان ورود و خروج افراد را به مکان به صورت آنلاین تحت نظر قرار داد.
  3. اتصال به بلوتوث: اتصال به بلوتوث امکان دیگری برای راحتی کاربران است. می‌دانید نقش آن در راحتی استفاده کاربران از دستگیره هوشمند چیست؟ می‌توان تنظیمات را به نحوی انجام داد که با نزدیک شدن تلفن همراه با بلوتوث روشن، دستگیره به آن اتصال یافته و در باز شود.

 

هماهنگی دستگیره هوشمند با سایر امکانات هوشمند

چنان‌که پیش‌تر اشاره‌ای کردیم، ابزارهای هوشمند می‌توانند با یکدیگر ارتباطاتی سازمان‌یافته داشته باشند. دستگیره هوشمند می‌تواند با سایر امکانات هوشمند یک مکان هماهنگ شود.

برای مثال می‌توان این دستگاه را با دوربین‌های امنیتی، منابع نوری و… هماهنگ کرد. تصور کنید که به محض ورود به خانه چراغ‌های لازم روشن شوند.

اتصال به دوربین‌ها و تجهیزات امنیتی نیز یک ضرورت است. به این ترتیب در صورتی که هر شخص غیرمجاز به هر شکلی بتواند وارد مکان شود، کار تجهیزات امنیتی شروع می‌شود و با ضبط تصاویر، به صدا درآمدن هشدار‌ها یا ارسال پیام‌ها امنیت مکان را تضمین می‌کند.

 

سخن پایانی

زندگی با وسایل و امکانات هوشمند نه تنها یک مزیت بلکه یک ضرورت است. تلاش کردیم تا در این مطلب به صورت کامل توضیح دهیم دستگیره هوشمند چیست و چه امکانات و مزایایی را برای ما به ارمغان می‌آورد. حال که دانستید مزایای دستگیره هوشمند چیست، نیازهای مکان خود را بسنجید و برای سهولت ورود و خروج و امنیت بیشتر یک دستگاه مرغوب برای مکان خود انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم با مشاوران ساروگلوبال در ارتباط باشید تا برندهای باکیفیت بازار را به شما معرفی کنند.