مقالات آموزشی ساروگلوبال

جا ماندن کلید پشت درب و راه حل های کاربردی آن

جا ماندن کلید پشت درب

به دلیل مشغله‌های فکری و کاری فراوان، ممکن است اتفاق‌های ناگوار زیادی را تجربه کرده باشید. از جمله این اتفاقات ناخوشایند می‌توان به جا ماندن کلید پشت درب اشاره کرد. هنگامی که کلید پشت در باشد، باز کردن آن نیازمند متوسل شدن به روش‌هایی مطمئن و کاربردی است.

در ادامه به بررسی راه‌های سریع باز کردن انواع درها به‌ویژه هنگام جا ماندن کلید پشت در ضد سرقت می‌پردازیم و به شما میگوییم اگر کلید پشت در ماند چه کنیم.

 

چگونه دری که پشتش کلید است را باز کنیم؟

با توجه به آنکه در طول روز با کارهای عجله‌ای، مشغله‌های بسیار و تلاش برای دیر نرسیدن روبه‌رو هستید، امکان دارد با پیشامدهایی چون جا ماندن کلید پشت درب مواجه شوید. علاوه بر این، ممکن است فراموش کنید که کلیدهایتان را بر روی در جا گذاشته‌اید. در این مقاله برای باز کردن دری که کلید پشتش مانده راهکارهایی ارائه میدهیم تا مشکلات احتمالی شما برطرف شود.

در اولین لحظه رویارویی، باید بدانید جا ماندن کلید پشت درب امری طبیعی است و با مشکل پیچیده‌ای سروکار ندارید و تنها با امتحان چند راه‌حل آسان می‌توانید درب ورودی منزل یا هر ساختمانی را باز کنید.

البته در صورتی که درب مدنظر از انواع ضدسرقت است، روش‌های دیگری را باید امتحان کنید؛ چراکه این درها به علت ایمنی فراوان به‌راحتی باز نخواهند شد و نیازمند راه‌های ماهرانه و افرادی متخصص هستند. با‌ نظر به تمام این موارد، مهم‌ترین راه‌های باز کردن درب کلیددار عبارت‌اند از:

 

باز کردن در با کارت

باز کردن در با کارت بانکی

استفاده از کارت اعتباری برای بازکردن در بسیار رایج است. در این حالت، مطمئن هستید که از کارت اعتباری خود برای خرید درب بهره نخواهید برد؛ بلکه قرار است با استفاده از آن در منزل خود را باز کنید.

از کارت بانکی و اعتباری نمی‌توان در باز کردن درب‌هایی استفاده کرد که سیستم امنیتی بالایی دارند و فقط برای درهای معمولی مناسب هستند. برای این کار، به کارت‌های منعطف، تاحدودی محکم و بزرگ نیاز دارید که امکان استفاده از آن را داشته باشید.

هنگام جا ماندن کلید پشت درب، در دو مرحله برای باز کردن آن از کارت اعتباری استفاده می‌کنیم:

  1. در گام نخست، باید کارت را به گونه‌ای قرار دهید که کاملا بین چارچوب در و شکاف عمودی آن جا بگیرد و به سمت قفل درب متمایل شود.
  2. در مرحله دوم، لازم است همزمان با کشیدن کارت میان در و چارچوب، دستگیره درب را به سمت خود بکشید. به دلیل عقب رفتن زبانه در توسط کارت اعتباری، درب باز می‌شود.

 

آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی

زمانی که با مشکل جا ماندن کلید پشت درب روبه‌رو هستید، می‌توانید از پیچ‌ گوشتی نیز استفاده کنید. برای تهیه پیچ گوشتی می‌توان از همسایه‌ها، بخش تاسیسات ساختمان یا نگهبانی آن کمک گرفت. این روش برای هنگامی جواب می‌دهد که کلید در قفل مانده و سیستم امنیتی درب نیز آنقدر بالا نیست که نتوان آن را باز کرد.

با استفاده از پیچ‌ گوشتی می‌توان درب منزل را در دو روش باز کرد:

  • در روش اول، درهایی که دارای پیچ و مهره هستند، این قابلیت را دارند که قطعات نصب‌شده لولاهای آن‌ها از هم جدا شوند. بنابراین از پیچ گوشتی در این راستا استفاده می‌کنیم:
  1. برای این کار، ابتدا تمام پیچ‌های بر روی درب و لولاهای آن را پیدا کنید.
  2. سپس توسط یک پیچ گوشتی تخت، درصدد جدا کردن تمام آن‌ها باشید.
  3. بعد از این، پیچ گوشتی را میان قلاب بالا و پایین لولا قرار دهید و با چکش یا هر وسیله محکم دیگری در جهت روبه پایین به آن ضربه بزنید.
  4. توجه داشته باشید که این کار را باید برای تمام لولاها انجام دهید؛ تا زمانی که شل شوند و توانایی برداشتن پین‌های هر لولا را پیدا کنید.
  • در روش دوم، باید از پیچ گوشتی به‌عنوان یک قفل استفاده شود. در این حالت، پیچ گوشتی یا هر وسیله نازک دیگر را مانند نوک باریک کره‌خوری در شکاف قفل در فرو ببرید و تا جایی که توان دارید، دسته آن را درون قفل بپیچانید. این روش برای زمانی است که کلید درون قفل در کاملا قرار نگرفته باشد؛ یعنی با جا ماندن کلید پشت درب روبه‌رو نباشیم یا در از پین‌های حفاظتی کمتری تشکیل شود‌ و بتوان با دسترسی به مغزی قفل درب، آن را به‌راحتی باز کرد.

 

جا ماندن کلید پشت درب

باز کردن درب ضد سرقت با سنجاق

برای زمانی که کلید پشت در مونده، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از سنجاق بابی یا در شکل عامیانه، گیره سر است. این سنجاق‌ها بسیار در دسترس هستند و در صورتی که سنجاق سر را همراه خود ندارید، آن‌ها را از انواع فروشگاه‌ها می‌توانید خریداری کنید.

برای رفع مشکل جا ماندن کلید پشت درب، توجه کنید که به دو سنجاق نیاز خواهید داشت تا با یکی از آن‌ها، در صدد جابه‌جایی و کنترل مغزی قفل درب و با دیگری در تلاش برای باز کردن پین‌ها باشید.

  1. زمانی که کلید در قفل مانده است، در وهله نخست باید سنجاق اول را در زبانه پایین مغزی قفل فرو ببرید و با حرکت دادن آن در جهات مختلف، تلاش کنید تا سنجاق را در شیار قفل قرار دهید.
  2. در گام دوم، باید سنجاق بعدی را از وسط خم و سپس ۱۲۰ درجه آن را باز کنید.
  3. سپس آن را در کنار سنجاق اول، به مغزی قفل برسانید و با حرکت دادن سنجاق در جهت‌های پایین و بالا، در صدد باشید پین‌های در را یکی پس از دیگری باز کنید.
  4. با تکرار کردن این حرکت به‌صورت مداوم تمام پین‌ها را باز خواهید کرد.
  5. در نهایت، لازم است سنجاق اولی را که در مغزی در قرار داده بودید، در جهت چپ و راست حرکت دهید تا قفل درب را کاملا باز کنید.
  6. توجه داشته باشید که سنجاق اولی باید به سمت چپ و راست و دیگری باید به جهت پایین و بالا حرکت داده شوند تا بتوانید در را باز کنید و به مشکل جا ماندن کلید پشت درب خاتمه دهید.

 

جا ماندن کلید پشت درب

باز کردن در ضد سرقت

درهای ضدسرقت از ورقه‌های فولادی چندلایه و محکمی ساخته می‌شوند که در اثر این شیوه ساخت، راهی مطمئن برای تامین امنیت ساختمان‌ها هستند؛ به همین علت، به‌سادگی باز نخواهند شد و در صورت جا ماندن کلید پشت در ضد سرقت با چالش آسانی روبه‌رو نخواهید بود.

برای باز کردن در ضدسرقتی که کلید در قفل مانده، ممکن است بتوان از روش کارت‌های اعتباری استفاده کرد. به‌شیوه قبل، کارت را میان زبانه درب و چارچوب گرفته و با فشار در به سمت خود، سعی در باز کردن آن داشته باشید. این روش ممکن است پاسخگو نباشد و درب ضد سرقت را باز نکند.

از طرفی، هنگام جا ماندن کلید پشت در ضد سرقت نباید نگران باز نشدن آن از راه‌های ساده باشید؛ چراکه این نشان از امنیت ساختمان و اعتبار درب منزلتان دارد.

مطمئن‌ترین راه برای رفع مشکل جا ماندن کلید پشت درب و به‌خصوص درهای ضدسرقت، ارتباط با کلیدسازان سیار و یا تعویض مغزی قفل است. بنابراین، هنگام جا گذاشتن کلید پشت در تلاش کنید با افراد کارشناس و ماهر تماس بگیرید تا آن‌ها با ابزارهای مخصوص در را برای شما باز کنند.

 

نتیجه‌گیری

همه افراد امکان دارد به دلایل مختلف، کلید خود را پشت در فراموش کنند. این مشکلی ساده و فراگیر است و راه‌حل‌های مختلفی برای آن وجود دارد. برای حل معضل جا ماندن کلید پشت درب می‌توان از کارت اعتباری، سنجاق سر و پیچ گوشتی استفاده کرد و یا باز کردن در را به کلیدساز بسپارید.