بالا بردن امنیت درب ورودی بهترین راه برای ایمن سازی ساختمان‌های مسکونی و اداری است. چرا که اولین و اصلی‌ترین راهی که هر بیگانه‌ای برای نفوذ به ساختمان انتخاب می‌کند درب ورودی است.

بنابراین تقویت امنیت آن می‌تواند تا حدود زیادی امنیت کلی ساختمان را افزایش دهد. در این مطلب مهم‌ترین روش‌های افزایش امنیت درب ساختمان را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

روش های افزایش امنیت درب ورودی

بیشتر بخوانید: قفل برقی ریموت دار چیست؟

بالا بردن امنیت درب ورودی

سرمایه گذاری روی بالا بردن امنیت درب ورودی از جمله کارهایی است که کمترین پشیمانی را بر جای خواهد گذاشت. چرا که افزایش امنیت کلی ساختمان را تا حدود زیادی تضمین کرده و در نتیجه امنیت جانی و مالی فرد را تامین می‌کند.

بنابراین روش‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم، جدی گرفته و در راستای تقویت امنیت ساختمان به کار بگیرید.

 

  • بالا بردن امنیت درب ورودی با استفاده از قفل دیجیتال

قفل‌های قدیمی امنیت کافی نداشته و تنها چند ضربه یا مهارت کافی در برداشتن مغزی قفل کافی است تا قفل از بین رفته و درب باز شود. بنابراین بهتر است از قفل‌های دیجیتال برای تقویت امنیت درب استفاده کرد.

البته برای بهبود هر چه بیشتر امنیت قفل‌های دیجیتال هم می‌توان اقداماتی انجام داد. چرا که نصاب‌های قفل برقی یا دیجیتال معمولا از پیچ‌های کوتاه و ارزان‌تر برای نصب قفل روی درب استفاده می‌کنند.

با تعویض این پیچ‌ها و جایگزینی آن‌ها با پیچ‌های بلندتر و مقاوم‌تر امنیت قفل افزایش یافته و در مقابل هر گونه ضربه و فشار مقاوم‌تر خواهد شد.

قفل‌های دیجیتال به صورت دستگیره هوشمند و قفل‌های بیومتریک نیز موجود هستند. قفل‌های بیومتریک که در انواع مختلف اثر انگشتی، تشخیص چهره و… در بازار وجود دارند، معمولا برای ساختمان‌های ادارای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هر چند که قفل‌های اثر انگشتی برای منازل و آپارتمان‌های مسکونی پر رفت و آمد نیز بسیار کارآمد هستند. این قفل‌ها اثر انگشت افراد را در حافظه خود ذخیره کرده و پس از تطبیق آن با اثر انگشت فرد اجازه رفت و آمد را به او می‌دهند. بدین گونه امنیت درب ورودی را به خوبی تامین می‌کنند.

راه حل‌های امنیتی جهت افزایش امنیت قفل درب ورودی

 

  • بالا بردن امنیت درب ورودی با استفاده از آیفون تصویری بی سیم

آیفون‌های تصویری همواره در تامین امنیت درب ورودی و ساختمان نقش پررنگی داشته‌اند. امروزه آیفون‌ تصویری بی سیم هم وارد بازار شده که این امر را ساده‌تر از قبل کرده است.

آیفون تصویری بی سیم از دو قسمت دوربین و صفحه نمایشگر تشکیل شده است. قسمت دوربین بیرون از منزل نصب شده و قسمت صفحه نمایشگر در داخل قرار خواهد داشت. برق صفحه نمایشگر به کمک باتری تامین شده و برای استفاده از آن نیازی به سیم کشی داخلی نیست.

در حقیقت صفحه نمایشگر بی سیم این آیفون‌ها قابل حمل بوده و تا فاصله ده‌ها متری می‌تواند ارتباط خود را با دوربین حفظ کند.

 

  • بالا بردن امنیت درب ورودی با استفاده از درب ضدسرقت

درب‌های ضدسرقت به کمک اسکلت فولادی و قفل‌ پیشرفته خود امکان دسترسی بیگانگان را به داخل ساختمان به شدت کاهش می‌دهند.

اسکلت این نوع درب‌ها در برابر هر گونه فشار و ضربه‌ای مقاوم بوده و به راحتی تخریب نمی‌شود. همچنین تمامی قفل‌های پیشرفته جدید نیز به راحتی روی آن‌ها قابل نصب بوده و امنیت آن را بیش از پیش بهبود می‌بخشند.

برای افزایش امنیت درب ساختمان و درب‌های ضدسرقت می‌توان اقدامات دیگری هم انجام داد. برای مثال تقویت لولاهای درب راهکار بسیار مفیدی است.

برای این کار می‌توان پیچ‌های ضعیف و کوتاه لولا را با پیچ‌های بلند و مقاوم جایگزین کرده و استحکام و امنیت درب را افزایش داد. همچنین می‌توان از آرام بند برای بالا بردن امنیت درب ورودی ضدسرقت استفاده کرد.

آرام بندها احتمال باز ماندن درب را به حداقل می‌رسانند. به عبارتی حتی اگر غفلتی هم صورت بگیرد درب ضدسرقت به صورت خودکار بسته خواهد شد. از طرفی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به درب یا تولید صدای ناهنجار هنگام بسته شدن خودبخودی می‌توان از درزگیر بهره گرفت.

نكات بالا بردن امنیت درب ورودی

بیشتر بخوانید: انواع قفل درب ضد سرقت

 

  • بالا بردن امنیت درب ورودی با استفاده از قفل مخفی

قفل مخفی نوع جدیدی از قفل است که در سه نوع مختلف در بازار وجود دارد. انواع مختلف قفل مخفی شامل بدون دستگیره، دستگیره یک طرفه و دستگیره دوطرفه می‌شود.

این قفل در واقع نوعی قفل هوشمند است که قابلیت برنامه ریزی داشته و به وسیله یک کارت هوشمند کار می‌کند. همچنین می‌توان کارکرد قفل مخفی را به صورت انتخابی روی دستی یا اتوماتیک تنظیم کرد.

قفل مخفی برای درب ورودی حیاط هم طراحی شده که اغلب به عنوان قفل درب پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. قفل مخفی درب پارکینگ با نام دیگر جک خرچنگی هم در بازار خرید و فروش می‌شود. جک خرچنگی دارای جک و موتور است که در یک جعبه و زیر زمین تعبیه می‌شود.

لولایی که وظیفه باز کردن درب را به عهده دارد از یک سمت درون جعبه قرار داشته و از سمتی دیگر روی درب نصب می‌شود. مهم‌ترین قسمت درب مخفی پارکینگ، چشمی آن است.

این چشمی به عنوان یک پلاک خوان، پلاک‌های مجاز برای رفت و آمد به پارکینگ را شناسایی کرده و اجازه باز و بسته شدن درب را صادر می‌کند.

 

  • بالا بردن امنیت درب ورودی با استفاده از درب های فاقد شیشه

در برخی ساختمان‌ها به خصوص آپارتمان‌های چندین طبقه، درب لابی را برای زیبایی بیشتر از جنس شیشه نصب می‌کنند. حتی اگر شیشه چندجداره و نشکن باشد، همچنان احتمال نفوذپذیری بیگانگان بالا است. بنابراین بهتر است به جای درب‌های شیشه‌ای از درب‌های ضدسرقت فولادی یا چوبی استفاده شود.

در صورتی که هنوز هم مایل به استفاده از درب شیشه‌ای هستید، بهتر است از شیشه سکوریت کمک بگیرید. شیشه سکوریت چندجداره بوده و مقاومت آن در برابر ضربه بیشتر است.

با این حال توصیه می‌شود طرح درب به گونه‌ای باشد که دسترسی به قفل را به حداقل برساند. همچنین می‌توان به کمک نرده‌های آهنی که موازی با درب نصب می‌شود، امنیت درب شیشه‌ای را تا حدودی افزایش داد.

تقویت درب منزل و آپارتمان با جدیدترین تکنولوژی های روز

 

  • بالا بردن امنیت درب ورودی با استفاده از قفل یک طرفه

قفل یک طرفه قفلی است که صرفا از درون ساختمان دسترسی به آن وجود دارد. این نوع قفل امکان باز و بسته کردن درب را از بیرون مسدود می‌کند.

در واقع هر بیگانه‌‌ای که قصد باز کردن آن را داشته باشد چاره‌ای جز شکستن درب نخواهد داشت که این امر خطرات بیشتری به دنبال دارد. به علاوه قفل یک طرفه را می‌توان اضافه بر قفل‌های دیگر روی درب نصب کرده و امنیت آن را چندین برابر کرد.

 

  • بالا بردن امنیت درب ورودی با استفاده از قفل زنجیری

قفل زنجیری اغلب روی درب آپارتمان‌ها نصب می‌شود. یک سمت زنجیر روی چارچوب درب و سمت دیگر آن روی درب ورودی نصب می‌گردد.

با وجود قفل زنجیری درب ورودی تا زمانی که زنجیر از داخل باز نشود، نیمه باز باقی خواهد ماند. به کمک قفل زنجیری امکان ورود ناگهانی افراد ناشناس به حداقل می‌رسد.

 

  • بالا بردن امنیت درب ورودی با استفاده از نصب چشمی

نصب چشمی روی درب می‌تواند کمک بسیاری به افزایش امنیت درب ساختمان کند. با استفاده از چشمی می‌توان قبل از باز کردن درب افراد پشت آن را مشاهده کرده و از امن بودن محیط اطمینان حاصل کرد. همچنین در صورتی که فردی بخواهد از خروج اعضای منزل سوء استفاده کرده و وارد ساختمان شود، به کمک چشمی می‌توان احتمال آن را به حداقل رساند.

نكات بالا بردن امنیت درب ورودی با نصب چشمی

با وجود تمامی توضیحات بالا اغلب مردم درب‌های چوبی را به دلیل زیبایی بیشتر به درب‌های فلزی ترجیح می‌دهند. در این صورت اگر هنوز هم برای استفاده از درب‌های چوبی مصر هستید، توصیه می‌کنیم سراغ درب‌های چوبی ضدسرقت بروید. این نوع درب‌ها برای بالا بردن امنیت درب ورودی هسته فلزی داشته و روی آن از چوب پوشانده شده است.