ریل کشو کابینت

علت اصلی باز شدن خود به خود کشو کابینت چیست؟

باز شدن خودبخود کشو

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که کابینت‌های آشپزخانه‌شان پس از مدتی استفاده از آن‌ها با مشکلاتی همچون باز شدن خودبخود کشوها مواجه می‌شوند. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا دلیل بروز چنین مشکلی را بررسی کنیم تا با آگاهی از علت باز شدن خود به خود کشو ریلی کابینت آشپزخانه‌تان بتوانید نسبت به رفع مشکل به وجود آمده اقدام کنید.

 

علت باز شدن خود به خود کشو ریلی

علت باز شدن خودبخود کشو کابینت

کابینت‌های آشپزخانه کشوهای متعددی دارند که این کشوها معمولا توسط ریل کشو ساچمه ای باز و بسته می‌شوند. یکی از اشتباهات رایج نصاب ها هنگام نصب ریل های ساچمه ای، دقت نکردن به قفل ریل کشو و وظیفه آن است. گاهی اوقات نصاب‌ها هنگام نصب ریل کشو داخل فریم کابینت، آن را ۱ یا ۲ میلی‌متر عقب‌تر از محل دقیق درگیر شدن ریل و فریم آن نصب می‌کنند.

به همین دلیل قسمت بیرونی ریل که روی بدنه کشو نصب می‌شود، هنگام بسته شدن به قفل پلاستیکی موجود در انتهای ریل نمی‌رسد. در واقع، این قفل پلاستیکی روی قسمتی نصب می‌شود که فریم کابینت نصب شده و باید با همدیگر درگیر شوند. به عبارت دیگر، قفل پلاستیکی و ریل کشو به همدیگر نمی‌رسند و به همین دلیل ریل آزاد می‌ماند. حال که با

دلیل آزاد ماندن ریل کشو ساچمه‌ای آشنا شدید، می‌توان علت باز شدن کشو کابینت را در موارد زیر خلاصه کرد:

 

اجزای ریل کشو ساچمه ای

نصب ریل به صورت شیب دار

همان طور که اشاره شد، هنگامی که نصاب‌ها ریل کشو را عقب‌تر از محل دقیق فریم و قفل پلاستیکی نصب می‌کنند و در این شرایط با درگیر نشدن قطعه پلاستیکی و بخش انتهای فریم، ریل کشو آزاد می‌ماند. حال اگر ریل به صورت شیب دار روی کابینت نصب شود، در حالت سراشیبی قرار داشته و خودبخود باز می‌شود.

 

تراز نبودن بدنه کابینت

یکی دیگر از دلایل باز شدن خودبخود کشو تراز نبودن محل نصب بدنه کابینت است. در واقع، آزاد بودن ریل کابینت در نتیجه‌ی درگیر نشدن فریم و قفل پلاستیکی انتهای ریل موجب می‌شود تا در شرایطی که کابینت در محل ترازی نصب نشود، بدنه آن به سمت بیرون شیب داشته باشد و به این ترتیب ریل کشو به صورت خود به خود به سمت بیرون سرازیر شده و باز شود.

در این مطلب دلیل آزاد ماندن ریل کشو روی فریم کشوی کابینت‌ها را بررسی کردیم و گفتیم که به چه علت کشوی ریلی کابینت خودبخود باز می‌شود. با بررسی این دلایل می‌توانید یکی از شایع‌ترین مشکلات آشپزخانه خود را رفع کنید.

اگر شما نیز تجربه مشابهی از علت باز شدن خود به خود کشو ریلی کابینت آشپزخانه‌تان و نحوه رفع این مشکل دارید، آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.