آرام بند درب

بررسی انواع مدل های آرام بند درب حیاط

انواع مدل های آرام بند درب

برای حفظ امنیت ساختمان‌های پر تردد، اعم از مسکونی و تجاری، لازم است از آرام بند استفاده شود تا ضمن اطمینان از بسته شدن در، صدای برهم خوردن آن، مخل آرامش و آسایش نباشد. انواع مدل های آرام بند درب وجود دارد که باید از میان آن‌ها نوع مناسب را بنابر معیارهای گوناگون انتخاب کنید.

در این مطلب بر آرام بند درب حیاط تمرکز داریم و تلاش می‌کنیم به شما در انتخاب بهترین آن کمک کنیم. تا انتها همراه ساروگلوبال باشید.

 

انواع آرام بند از نظر شکل ظاهری و کاربرد

اولین تفاوتی که در آرام بندها به چشم می‌آید، شکل ظاهری آن‌هاست. هنگام جست‌وجو برای راهنمای خرید آرام بند با گشتی در صفحات متوجه مدل‌هایی می‌شوید که از نظر ساختار ظاهری، تفاوت‌هایی اساسی باهم دارند. برای انواع مدل های آرام بند درب که از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند، کاربردهای گوناگون نیز تعریف شده است. دو نوع عمده آرام بند ریلی و آرام بند بازویی است.

 

آرام بند ریلی

این نوع آرام بند برای درب های ورود و خروج مناسب نیست زیرا وزن زیادی را نمی‌تواند تحمل کند. از این نوع معمولا درب های داخلی ساختمان استفاده می‌شود که در آن‌ها وزن وارده کم است و آرام بند ریلی با ساختار ظریفی که دارد، تحمل آن را دارد.

 

آرام بند بازویی

این مدل برای درب مکان‌ها استفاده می‌شود که بزرگ هستند. درهای ورود و خروج می‌توانند انواع گوناگون با وزن‌های گوناگون داشته باشند. مثلا درهای چوبی وزن سبک‌تری نسبت به انواع فلزی دارند. برای همه‌ی این‌ها می‌توان از انواع مدل های آرام بند درب بازویی استفاده کرد و بازهم انتخاب به یک نوع محدود نخواهد بود. در حیاط و پارکینگ از نوع فلزی سنگین و بزرگ و معمولا دولنگه است. به‌هرحال باید موارد بیشتری را بدانید تا بتوانید بهترین آرام بند درب را برای حیاط انتخاب کنید.

انواع مدل های آرام بند درب

 

انواع مدل های آرام بند درب بر اساس سرعت

آرام بندها به دسته‌های یک سرعته، دوسرعته و سه سرعته تقسیم می‌شوند. از میان این انواع، آرام بند یک سرعته یا یک زمانه ارزان‌تر است.

 

مدل یک سرعته

این نوع جک در واقع آرام بند نیست زیرا تنها کاری که می‌کند، بستن در است. بنابراین اگر تنها اطمینان از بسته شدن در برای شما مهم است می‌توانید از این نوع استفاده کنید. این جک برای درهای نفررو کاربرد دارد و تقریبا مدلی قدیمی است که در حال حاضر با ورود آرام بندهای دوسرعته و سه سرعته به بازار، کاربرد و فروشی ندارد.

 

آرام بند دو سرعته

برای درب‌های دارای قفل معمولی می‌توان از این نوع استفاده کرد. با استفاده از این مدل آرام بند که هم بر روی درهای ساده و هم ضدسرقت قابل نصب است، دو توقف در مسیر بسته شدن در ایجاد می‌کند (که معمولا یکی در ابتدای حرکت برگشتی و دیگری در فاصله سی سانتی‌متری چارچوب است) و به این ترتیب حرکت و بسته شدن را به آرامی انجام می‌دهد.

 

آرام بند سه سرعته

آرام بند سه سرعته یا سه زمانه از انواع مدل های آرام بند درب، تمام امکاناتی که آرام بند دوسرعته دارد را شامل می‌شود با این مزیت که می‌توان از آن برای درهایی با قفل برقی استفاده کرد. در این نوع قفل‌ها فشار و قدرتی در مرحله‌ی نهایی بسته شدن در لازم است بنابراین توصیه می‌شود برای درب هایی که انواع قفل برقی روی آن‌ها نصب شده است،از آرام بند سه زمانه استفاده شود. گران‌ترین مدل آرام بند درب، نوع سه سرعته است.

انواع مدل های آرام بند درب بر اساس نوع نصب و آشکار و پنهان بودن آن نیز دسته‌بندی‌هایی دارند. مثلا برای درهای شیشه‌ای تلاش می‌شود از انواع پنهان استفاده شود که در لولا، چارچوب یا در سطح زیرین نصب می‌شود. همچنین بر اساس وزن‌های گوناگون می‌توان از آرام بند سبک یا سنگین استفاده کرد.

 

 

معرفی انواع برندهای آرام بند موجود در بازار

انتخاب از میان انواع مدل های آرام بند درب در کنار انواع و معیارهایی که ذکر شد، به برند تولید کننده نیز بستگی دارد. مرغوبیت و کیفیت کالایی که در ساخت آن تمام جزئیات و ظرافت‌ها به کار رفته و از جنس مناسب و استانداردی برای قطعات آن استفاده شده باشد، از نظر اقتصادی ارزشمند است. چند برند خوب را به شما معرفی می‌کنیم.

آرامبند سارو

سارو

انواع مدل های آرام بند درب سارو که طراحی شرکت ساروگلوبال است، برای مدل‌های متفاوتی از در با وزن‌های گوناگون (از ۲۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم) کاربرد دارد. محصولات ساروگلوبال دارای پیچ تنظیم سرعت است و نیز می‌توان زاویه باز شده در را نیز با آن کنترل نمود.

از مزایای محصولات ساروگلوبال در کنار تنوع کارکرد، می‌توان به تنوع رنگ و ظاهر آن‌ها اشاره کرد. تولیدات این برند بر مبنای استانداردهای تعریف شده، دوام و کیفیت آن‌ها قابل تضمین و طبق استانداردهای UL و EN است.

انواع مدل های آرام بند درب سارو همچنین ابعاد گوناگونی دارد که می‌توانید متناسب با اندازه در و چارچوب اندازه مناسبی را انتخاب کنید. بروشور و نقشه راهنمای نصب آرام بند همراه با محصولات سارو است و کار کارشناس نصب را تسریع و تسهیل می‌کند.

ان‌اچ‌ان

از برندهای معروف آرام بند می‌توان به ان‌اچ‌ان (NHN) اشاره کرد. این برند ژاپنی نیز تولیدکننده‌ی انواع مدل های آرام بند درب چوبی و فلزی با ابعاد و وزن‌های مختلف است. راهنمای نصب همراه محصولات ان‌اچ ان ارائه می‌شود و به‌شرط استفاده‌ی صحیح دارای گارانتی است. این برند تولیدکننده‌ی انواع آرام بند با عملکرد‌های تأخیر و بک‌چک است.

آرام بند ان اچ انریوبی

این برند آرام بندهای درب نیز معروف و دارای انواع و مدل‌های گوناگونی است که برای درب‌های چوبی و فلزی سبک و سنگین کارایی دارد. محصولات ریوبی تحت نظارت ژاپن و ساخت تایوان است. برخی نمونه‌های آرام بند ریوبی دارای ابعاد کوچک و قدرت متوسط هستند که برای درهای چوبی و شیشه‌ای مناسب‌تر هستند. برای درهای سنگین و فلزی باید از انواع قدرتمندتری استفاده کرد.

سرعت در انواع مدل‌های آرام بند درب قابل تنظیم است. آرام بند درب حیاط باید ترجیحا پوشش‌هایی داشته باشد که محصول در اثر عوامل محیطی آسیب نبیند. بهترین آرام بند درب برای حیاط منزل یا محیط کار و تجارت، باید با وزن و ابعاد درب تناسب داشته باشد و عملکرد مناسبی در راستای اطمینان از بسته شدن کامل و آرام در داشته باشد.