قفل برقی

معرفی انواع قفل برقی و مقایسه آن‌ها

انواع قفل برقی

پس از آن‌که دانستیم قفل برقی چیست و چه کاربردی و مزایایی دارد، باید انواع آن را بشناسیم. انواع قفل برقی از نظر ساختار و کارکرد وجود دارد. هم‌چنین برندهای مختلفی انواع آن را تولید می‌کنند که برای انتخاب و خرید، خوب است آن‌ها را بشناسید.

 

انواع قفل برقی درب از نظر کارکرد

قفل‌های زنجیری قدیم دیگر به هیچ عنوان امن نیستند. همچنین مشکلات و معایب زیادی دارند. از جمله می‌توان به شل شدن، رها شدن و پارگی زنجیر اشاره کرد. در شرایط فعلی با افزایش و تراکم جمعیت، تعداد ساکنان و افرادی که در ساختمان‌ها تردد می‌کنند زیاد است و به همین دلیل هم سهولت و هم امنیت تردد موضوعی است که باید به آن توجه شود.

استفاده از قفل برقی برای امنیت هر ساختمان یا محوطه توصیه می‌شود.

 

قفل برقی کلونی

جنس قفل کلونی، گالوانیزه است و قطعات زبانه‌ی آن از برنج ساخته شده است. این قفل کاملا مبتنی بر استانداردها ساخته شده و نصب و نگهداری از آن امری دقیق وحساس است. از مزیت‌های این قفل می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. به‌طوری‌که در اثر هرگونه ضربه به هیچ عنوان باز نمی‌شود. مزیت دیگر آن‌ها زبانه‌ی چرخشی و اصطلاحا کلنگی است. این ویژگی سبب می‌شود قفل هم به صورت عمودی و هم افقی قابل نصب باشد.

استقبال از قفل کلونی در ایران در ابتدا زیاد بوده است. اما از آن‌جا که نیاز به نوعی زیرسازی صحیح و نصب بسیار دقیق دارد، این استقبال کاهش یافته است. دلیل چنین امری وجود درها و چارچوب‌های بعضا قدیمی یا درهای غیر استاندارد تولیدشده در کشور است که زمینه‌ی لازم را برای نصب این‌گونه قفل‌های دقیق فراهم نمی‌کند. از نمونه مسائلی که ایجاد می‌شود، این است که در اثر به هم خوردن در، گاهی قفل باز نمی‌شود.

قفل کلونی

قفل زبانه‌دار

این نوع قفل برقی در قسمت میانی در نصب می‌شود. قفل زبانه‌دار دارای یک ضامن است که در غلاف جا می‌گیرد و سبب بسته ماندن در می‌شود. از نقاط قوت این قفل برقی می‌توان به امکان نصب آن بر روی انواع درها اشاره کرد. یعنی هم روی درهای اتوماتیک (مثل در پارکینگ و حیاط و…) و هم روی درهای نفررو قابلیت نصب دارد. اما موردی که باگ آن‌ها محسوب می‌شود، قابل مشاهده بودن زبانه است. این مورد در طراحی قفل‌های کله‌گاوی اصلاح شد که در ادامه آن را می‌شناسیم.

 

قفل کله‌گاوی

قفل‌های دارای محافظ که با نام‌های قفل برقی توکار یا قفل کله گاوی نیز شناخته می‌شوند، بهترین و پرتقاضاترین انواع قفل برقی هستند. از این قفل‌ها برای درهای اتوماتیک استفاده می‌شود. این قفل با کمک کابل به مدار فرمان نصب می‌شود و نیازی به برنامه و تنظیم خاصی ندارد. قفل برقی کله گاوی با ریموت کار می‌کند و عبور و مرور را آسان می‌نماید.

جنس روکش قفل برقی کله گاوی گالوانیزه رنگ شده است. این جنس مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب‌وهوایی دارد. روکش قفل یک محافظ کامل است که تمام اجزای قفل حتی زبانه را در خود پنهان می‌کند. کارایی این نوع از انواع قفل برقی برای درهای لولایی است و برای انواع کشویی کاربرد ندارد. مزیت خاص آن‌ها این است که با پنهان بودن زبانه، امکان بازکردن در برای سارقان وجود ندارد.

کله گاویانواع برندهای قفل برقی

سارو

انواع قفل برقی سارو با بهترین کیفیت و ضمانت می‌تواند حافظ امنیت ساختمان و محوطه باشد. برای انواع درهای داخل‌بازشو و بیرون‌بازشو چه برای ساختمان و چه برای حیاط می‌توانید از قفل سارو استفاده کنید. از کاربردی‌ترین مدل‌های قفل سارو برای در حیاط و ساختمان می‌توان به سری EL اشاره کرد که دارای زبانه مخفی برنجی و سه کلید معمولی است. قفل سارو با ولتاژی در دامنه ۸ تا ۱۲ و از هردونوع AC و DC عمل می‌کند.

برخی دیگر از برندهای مطرح قفل برقی شامل این موارد هستند:

  • سیزا
  • تسا
  • کاویان
  • یوتاب
  • یالتعمیر قفل درب حیاط

نکات مهم هنگام خرید قفل برقی

برای خرید قفل برقی به نوع آن توجه داشته باشید. چنان‌که دیدیم از میان انواع قفل که امروز در بازار موجود است، قفل‌های زبانه دار و کله گاوی (توکار) متقاضیان بیشتری دارند.

دلیل تقاضای بیشتر برای این قفل‌ها، کیفیت کارایی، دوام بالا، بهره‌مندی از روکش محافظ مناسب است. مجموعه این عوامل سبب می‌شود این انواع قفل برقی کنترل تردد را بهتر و آسان‌تر کنند. همچنین این قفل‌ها امنیت ساختمان و مکان را بیشتر تأمین می‌کنند.

در خرید قفل برقی به برند توجه داشته باشید. برند سارو در حوزه عرضه انواع قفل، بهترین محصولات را به بازار عرضه می‌کند. قفل‌های تولید شده توسط این برند ضمانت کیفیت دارند. همچنین کاربری و نگهداری آن‌ها دشوار نیست و هزینه‌های زاید تعمیر قفل برقی و سرویس مجدد را بر مصرف‌کننده تحمیل نمی‌کند.

با انواع قفل برقی آشنا شدیم و مزیت‌ها و معایب هریک را دانستیم. از آنجا که تردد دائم سبب استهلاک درها و دستگاه‌ها و تجهیزات مرتبط با آن‌هاست، حتما باید محصولی باکیفیت خریداری کنید و در نصب آن از کارشناسان کاربلد کمک بگیرید.