دستگیره درب چوبی

نکات کلیدی پیش از خرید دستگیره درب ضد سرقت

راهنمای خرید دستگیره درب ضد سرقت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های درب ضد سرقت برای خریداران امنیت آن است که با نصب دستگیره‌های مناسب روی آن‌ها فراهم می‌شود. شرکت‌های سازنده نیز تلاش می‌کنند تا ضمن ارائه امنیت بالای این درب‌ها نسبت به درب‌های معمولی، آن‌ها را با ظاهری زیبا و همچنین متنوع و کاربردی به مشتریانشان ارائه دهند.

در همین راستا در این مقاله ساروگلوبال قصد داریم تا راهنمای خرید دستگیره درب ضد سرقت را برای کمک به انتخاب دستگیره دربی متناسب با نیازهای موردنظرتان ارائه دهیم. همچنین انواع قفل درب ضد سرقت را به همراه کاربردهای هر کدام بررسی می‌کنیم.

 

راهنمای خرید دستگیره درب

نکات خرید دستگیره درب ضد سرقت

یکی از مهم‌ترین اجزای درب‌های ضد سرقت دستگیره آن‌ها است که تأثیر مهمی در امنیت و زیبایی درب دارد. در ادامه مهم‌ترین نکات خرید دستگیره درب ضد سرقت را برای انتخاب دستگیره‌ای مناسب با درب ضد سرقت موردنظرتان بیان می‌کنیم.

 

نوع دستگیره درب ضد سرقت

مدل دستگیره یکی از اصلی نکات قبل از خرید دستگیره درب ضد سرقت به شمار می‌آید. دستگیره درب‌های ضد سرقت در انواع مختلف و برای درب‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال دستگیره درب دو تکه، یک و نیم تکه و… در بازار موجود هستند که باید بسته به دکوراسیون منزل و همچنین سلیقه خودتان مدل مناسبی را برای درب موردنظرتان انتخاب کنید.

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های دستگیره درب ضد سرقت موجود در بازار دستگیره‌های دکمه‌ای، بیضی شکل و اهرمی یا مدل تخم مرغی هستند.

 

جنس دستگیره درب ضد سرقت

یکی دیگر از نکات مهم در خرید دستگیره درب ضد سرقت جنس دستگیره است. برای مثال، اگر دستگیره‌های داخلی درب از جنس فلزی باشند، دستگیره درب هم باید فلزی باشد. در حالت کلی دستگیره درب ضد سرقت جنس‌های مختلفی از جمله فلزی و از جنس کروم، فولاد ضد زنگ یا از جنس نیکل هستند.

 

نکات کلیدی خرید دستگیره درب

انواع قفل درب ضد سرقت

به طور کلی، قفل درب ضد سرقت مدل‌های متنوعی را شامل می‌شود که با توجه به فاکتورهایی مانند ضحامت درب، طول شفت، دست راست یا چپ بودن درب، چوبی یا فلزی بودن آن، نیاز خودتان و همچنین کاربرد قفل در فضای موردنظر می‌توانید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. انواع قفل برقی درب ضد سرقت عبارت‌اند از:

قفل دیجیتال:

این قفل‌ها روی انواع درب ضد سرقت نصب می‌شوند و سیستم ضد هک پیشرفته دارند. همچنین امکان ارتباط با کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند را دارند. به علاوه، قفل‌های دیجیتال دارای سنسورهای هشداردهنده‌ای مثل سنسور ضد سرقت، ضد حریق و ضد شوک هستند. به همین دلیل امنیت درب‌های ضد سرقت را بسیار بالا می‌برند.

 

قفل اثر انگشتی

یکی از انواع قفل‌های دیجیتال بوده و در قسمت کناری لبه درب ضد سرقت نصب می‌شود. با ثبت اثر انگشت خود روی این قفل‌ها می‌توانید هنگام مراجعه به منزل و تنها با قرار دادن انگشت خود روی قفل درب را باز کنید. این قفل قابلیت نصب روی درب‌های معمولی را هم دارد. سیستم امنیتی این قفل‌ها بالا است و با حساسیت بالا روی جریان خون در نوک انگشت می‌تواند اثر انگشت اصلی را از جعلی و بدون جان تشخیص دهد.

 

انواع قفل درب

 

قفل کارتی

نوع دیگری از قفل‌های دیجیتالی قفل‌های کارتی هستند و اغلب برای محیط‌های کاری و ادارات مناسب هستند. با استفاده از این قفل می‌توان مشخصات افراد مانند نام، تاریخ کارت زدن و ساعت باز کردن درب را ثبت کرد.

 

قفل کلیدی

این قفل یکی از متداول‌ترین نوع قفل‌ها برای درب‌های ضد سرقت است. با وجود اینکه این قفل‌ها از لحاظ امنیت با قفل‌های دیجیتال، کارتی و اثر انگشتی برابری نمی‌کنند اما از درجه امنیت قابل قبولی برخوردار هستند. این قفل‌ها اغلب برای فضاهای مسکونی مناسب هستند.

در این مطلب راهنمای خرید دستگیره درب ضد سرقت را بیان کرده و در ادامه انواع قفل درب ضد سرقت را بررسی کردیم. با مطالعه این مطلب و مقاله” معرفی انواع دستگیره درب” می‌توانید دستگیره مناسبی را برای درب ضد سرقت خانه یا اداره خود تهیه کنید و همچنین قفلی متناسب با نیاز فضای موردنظرتان روی آن نصب کنید. اگر شما نیز تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.