ریل کشو کابینت

نحوه صحیح نصب سبد سوپری کابینت

نحوه صحیح نصب سبد سوپری کابینت

احتمالا این مشکل نیز برای شما پیش آمده است که فضای کابینت به محیطی نامنظم و شلوغ تبدیل شده باشد و دسترسی به وسایل را سخت کند. در این مواقع، با نصب سبد سوپری کابینت می‌توانید انتظارات خود را برآورده کنید. این سبدها نه‌تنها به فضای داخلی کابینت نظم می‌بخشند، بلکه دسترسی به لوازم را نیز آسان‌تر خواهند کرد.

با ساروگلوبال همراه باشید تا درباره سبد سوپری کابینت و نحوه نصب آن بیشتر بدانیم.

 

آشنایی با سبد سوپری کابینت

کابینت‌ها از اکسسوری‌های مختلفی برخوردار هستند‌. بخشی از این اکسسوری‌ها در داخل کابینت طراحی می‌شوند و از کمترین فضای داخلی کابینت با بهینه‌ترین شکل بهره می‌برند. یکی از این یراق‌آلات بسیار مهم، سبد سوپری است. سبد سوپری که با نام کابینت ریلی نیز شناخته می‌شود، به‌عنوان وسیله‌ای برای بهترین استفاده از کابینت عمل می‌کند. این سبدها با طراحی به‌خصوص برای هر بخش حجم قابل توجهی را وسایل را در خود جای می‌دهند.

 

نحوه نصب سوپری کابینت

 

هنگام نصب سبد سوپری کابینت به نحوه کاربری آن توجه می‌شود. به‌طور مثال، برای کابینت‌هایی که مخصوص حبوبات یا ظروف یا حتی سطل زباله هستند، سبد طوری طراحی خواهد شد که حجم بیشتری از وسایل را به خود اختصاص دهد؛ در صورتی که برای مواد شوینده یا چاشنی‌ها سایز سبدها کوچک‌تر خواهد بود.

از ویژگی‌های مهم این اکسسوری‌ها باید به مقاومت و دوام آن‌ها اشاره کرد. جنس این سبدها عموماً از استیل است. در برخی مواقع، طراحان کفِ سبد را از چوب و بدنه را مفتولی طراحی می‌کنند. در هر صورت، متریال محکم این اکسسوری‌ها میزان تحمل وزن ان‌ها را بالا می‌برد و امکان سقوط یا در هم شکستگی را کاهش می‌دهد.

 

کاربردهای سبد سوپری کابینت

با استفاده از سبدهای سوپری می‌توان فروشگاهی از اقلام خوراکی یا ظرف‌های مختلف را به وجود آورد. به‌طور مثال، یکی از کابینت‌ها می‌تواند به مواد شوینده و مایع‌های ظرفشویی و لباسشویی اختصاص داده شود. یکی دیگر از آن‌ها می‌تواند محلی برای نگهداری حبوبات و قوطی غلات باشد؛ زیرا شیشه قند، نمک، شکر و انواع حبوبات باید در معرض دسترسی قرار بگیرند.

از طرف دیگر، ممکن است نصب سبد سوپری کابینت برای ادویه‌ها باشد. در جریان پخت‌و‌پز، ادویه‌ها بسیار استفاده می‌شوند. در این حالت، کابینت ریلی بهترین گزینه برای دسترسی به ادویه‌ها به حساب می‌آید.

همچنین سبدهای ریلی محل مناسبی برای انواع تابه، سرویس قاشق و چنگال و حتی ظروف به شمار می‌روند. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که نصب سبد ریلی داخل کابینت تا حدود زیادی به علاقه و تمایل شما بستگی دارد.

 

سبد سوپری مناسب نگهداری سرویس قاشق

همچنین این که چه مواردی را در این سبدها جای دهید نیز یک انتخاب کاملاً سلیقه‌ای است. شاید علاقه داشته باشید سرویس پاسماوری خود را در آن‌ها بچینید؛ شاید بخواهید تنها خوراکی‌ها و غلات را در این سبدها بگذارید. کاربری این سبدها به‌حدی متنوع است که انتخاب‌های متعددی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

انواع سبد سوپری کابینت

برای آنکه سبد سوپری کابینت را نصب کنید، بهتر است ابتدا با انواع آن‌ها آشنایی داشته باشید. هر کدام از این سوپری‌ها عملکرد متفاوتی را از خود نشان می‌دهند و به‌تبع، نصب آن‌ها با تفاوت‌هایی همراه است. سبدهای سوپرمارکت بسته به اینکه ریل را در کدام بخش نگه می‌دارند، به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

 

سبد ریل وسط

همانطور که از نام این سبدها پیداست، ریل در قسمت وسط آن‌ها قرار می‌گیرد. نکته مهم درباره این مدل آن است که هنگام نصب سبد سوپری کابینت، ریلی در بخش پایینی و ریلی نیز در بخش بالایی سبد نصب خواهد شد. دلیل این کار، دسترسی آسان به محتویات درون سبد و همچنین حرکت روان سبد است.

 

سبد ریل پهلو

این مدل سبدها با نصب شدن به دیواره‌های کابینت، سبد ریل پهلو نام گرفته‌اند. از مهم‌ترین مزایای این سبدها استفاده از آن‌ها برای جاگیری ادویه‌ها، مواد شوینده و شیشه تنقلات و انواع بطری است. سبدهای ریل پهلو اغلب از کمترین فضای کابینت، بیشترین استفاده را می‌کنند و محدودیت فضا را در آشپزخانه از بین می‌برند. ارتفاع سبدهای ذکرشده اغلب ۸۵ الی ۱۱۵ سانتی‌متر است و به همین علت، در کابینت‌های قدی نصب می‌شوند.

سبد ریل دوطرف

یکی از رایج‌ترین سبد سوپری کابینت، سبدهای ریل دوطرف یا یخچالی است. این سبدها اغلب در کابینت کنار یخچال قرار می‌گیرند و از دو قسمت تشکیل می‌شوند. بخشی از آن‌ها در داخل یونیت و بخشی دیگر به بدنه کابینت متصل خواهد شد و به این دلیل، با نام ریل دوطرف نیز شهرت دارند. از مزایای این مدل سبدها آن است که انواع خوراکی و موادی را که نیاز به دمای یخچال ندارند، می‌توان در آن نگه داشت.

 

سبد ریل کف

سبدهایی که ریل آن‌ها در کف نصب می‌شود، بسیار حرکت روانی دارند؛ به همین علت چالش‌های دسترسی به مواد و ظروف را به حداقل می‌رسانند. نصب سبد سوپری کابینت از نوع ریل کف بسیار آسان است و ریل آن‌ها از نوع ریل کشو ساچمه ای به شمار می‌رود. این مدل ریل باعث می‌شود تا امکان بیرون آوردن سبد به‌طور کامل از کابینت وجود داشته باشد و علاوه‌بر دسترسی آسان، تمیزکاری آن نیز به سهولت انجام گیرد.

 

نحوه نصب سبد سوپری کابینت

حال که به انواع سبد سوپرمارکت کابینت پرداختیم، بهتر است به سراغ نحوه نصب آن‌ها برویم. این مدل اکسسوری‌ها در اغلب مواقع نیازی به نصاب یا کابینت‌ساز ندارند و شما می‌توانید با داشتن لوازم موردنیاز آن‌ها را نصب کنید.

نصب سبد سوپری کابینت بستگی به مدل و مطابقت اندازه‌های آن با یونیت کابینت دارد. به‌طور مثال، سبد ریل پهلو از نصب آسانی برخوردار است اما برای نصب سبد ریل دوطرف یا یخچالی احتمالاً با چالش‌های بیشتری مواجه خواهید شد.

برای نصب سبد ریلی داخل کابینت از نوع ریل پهلو به دو باریکه از جنس ام‌دی‌اف، چهار عدد پیچ ۲.۵ و ۱.۵ سانتی‌متری، سبد و ریل تاندم همراه نیاز دارید. ابتدا باید باریکه‌های ام‌دی‌افی را در قسمت بالا و پایین بدنه کابینت توسط پیچ‌های ۲.۵ سانتی نصب کنید.

دلیل استفاده از این باریکه‌ها آن است که لولای کابینت مانعی برای ورود و خروج سبد ایجاد نکند. درواقع، این باریکه‌ها سطح سبد را کمی از سطح لولا بالاتر می‌برند. در این حالت، ریل می‌تواند به‌راحتی خارج شود.

قدم بعدی آن است که بخشی ریلی سبد را به باریکه‌ها متصل کنید. بخش ریلی دارای دو قسمت کلاف و ریل تاندوم است. در این حالت، باید کلاف را به جلو بکشید و از ریل فاصله دهید. سپس دیواره‌های ریل را با استفاده از پیچ‌های ۱.۵ سانتی‌متری با دریل به باریکه‌ها نصب کنید. پس از نصب ریل، کار تقریباً تمام است. سبدها را بر بخش تعیین‌شده روی کلاف قرار دهید. در انتهای نصب سبد سوپری کابینت، یکبار حرکت آن را راستی‌آزمایی کنید و از اتصال دقیق آن مطمئن شوید.

 

نکات مهم در هنگام نصب سبد سوپرمارکت

در زمان نصب سبد سوپری کابینت باید به نکاتی توجه داشته باشید:

  • در نحوه نصب سبد ریلی داخل کابینت در مدل یخچالی باید ریل و کلاف را در دو طرف کابینت نصب کنید‌.
  • در ریل‌های کف از ریل کشو ساچمه ای استفاده می‌شود و باید آن‌ها را در قسمت کف و با استفاده از پیچ نصب کنید. سپس همانند مراحل نصب ریل پهلو، پس از پیچ زدن ریل به کف و قرار گرفتن کلاف در موقعیت مناسب (همانطور که در شکل زیر می‌بینید) باید سبدها را در جای خود بگذارید.نحوه صحیح نصب سبد سوپری کابینت
  • سبدهای سوپرمارکت می‌توانند بدون نیاز به دستگیره کابینت بیرون بیایند؛ به شرط آنکه در نصب آن‌ها از ریل تاچ ساچمه ای استفاده شود. در این حالت تنها با فشار درب باز شده و دست ریل بیرون خواهد آمد.
  • هنگام خرید سبدهای سوپرمارکت حتما به مطابقت اندازه آن‌ها با کابینت توجه داشته باشید. عدم مطابقت اندازه‌ها به اتلاف وقت و انرژی شما منجر می‌شود؛ زیرا امکان نصب سبد سوپری کابینت وجود نخواهد داشت.

 

سخن پایانی

در مقاله فوق به چگونگی نصب سبد سوپری کابینت و کاربردهای آن پرداختیم. بسته به اینکه از این سبدها چه انتظاری دارید، کاربری آن‌ها و به‌تبع نصبشان متفاوت خواهد بود. به همین علت، برای نصب سبد ریلی در داخل کابینت بهتر است دستورالعمل‌های همراه آن را مطالعه و در صورت لزوم به نصاب مراجعه کنید. حال شما نیز نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید، آیا تابه‌حال تجربه استفاده از سبدهای سوپرمارکتی را داشته‌اید؟