قفل برقی

مزایا و معایب قفل برقی چیست؟

قفل مقابل برقی ساروگلوبال

قفل‌های مختلفی برای حفاظت از فضاهای ساختمانی وجود دارد. قفل برقی یکی از جدیدترین مدل‌های قفل است که برای استفاده در انواع فضاها مناسب بوده و طرفداران زیادی دارد. این قفل‌ها با امنیت بالا، امکان کنترل از راه دور و نصب آسان در سبد خرید بسیاری از افراد در اداره‌ها، خانه‌ها و مراکز امنیتی قرار داشته و در انواع مختلفی تولید می‌شود.

هرچند قبل از خرید و انتخاب قفل برقی بهتر است با انواع قفل برقی و مزایا و معایب آن آشنا شوید تا با آگاهی بهتر خرید خود را انجام دهید.

 

قفل برقی حیاط سارو

قفل برقی چیست؟

قفل برقی، یکی از جدیدترین انواع قفل‌ها برای استفاده در ساختمان‌سازی است. این محصول با امنیت بالا برای درب پارکینگ، درب ورود بانک‌ها و مراکز امنیتی و همچنین درب انبارها مناسب است. استفاده از قفل‌های برقی به‌خصوص بعد از فراگیری آیفون‌ها افزایش یافت و به سرعت جایگزین قفل‌های مکانیکی قدیمی شد.

در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده در حال بررسی برای تولید قفل‌های برقی هوشمند هستند که می‌تواند دنیای امنیت و قفل‌ها را برای همیشه دگرگون کند. سازوکار قفل برقی همان‌طور که از نامش پیداست بر اساس قطع و وصل جریان برقی داخل قفل بوده و در سه نوع کلونی، زبانه‌دار و کله گاوی یا لاک پشتی به بازار عرضه شده‌اند. جنس این قفل‌ها معمولاً از گالوانیزه بوده و قابلیت کنترل از طریق ریموت را نیز دارند.

در ادامه به مزایا و معایب قفل برقی می‌پردازیم و نکات قوت و ضعف این مدل قفل‌ها را برسی میکنیم.

 

 

قفل برقی چیست

مزایای استفاده از قفل برقی

قفل برقی از تجهیزات معمول خانه‌های امروزی بوده و به‌خصوص در درب‌های اتوماتیک پارکینگ‌ها استفاده می‌شود. از جمله مزایای قفل برقی عبارت است از:

 

امنیت بالا

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های قفل‌های برقی، امنیت بالای آن‌هاست. این قفل‌ها غیر قابل شکستن، بازکردن با ضربه و غیر قابل نفوذ بوده و برای شما آرامش و امنیت به همراه می‌آورند.

بعلاوه، امکان سه قفله کردن درب نیز در قفل‌های برقی وجود دارد. با این تفاوت که اگر در زمان سه قفله بودن بخواهید درب را برای کسی باز کنید نیاز به بازکردن از طریق کلید نیست و خود قفل به‌صورت اتومات با زدن دکمه آیفون باز شده و مجدداً پس از بسته شدن سه قفله می‌شود.

کنترل از راه دور

قفل‌های برقی به امکان اتصال به انواع ریموت و آیفن‌ها را دارند و کنترل آن‌ها از راه دور وجود دارد. برای مثال درب اتوماتیک پارکینگ بدون نیاز به پیاده شدن از طریق ریموت قابل باز و بسته شدن است. یا در مواقع کار نکردن آیفون، می‌توانید از ریموت استفاده کنید.

نصب آسان

نصب قفل برقی و نگهداری از آن بسیار آسان است و به دانش خاصی نیاز ندارد.

سازگاری با سیستم‌های امنیتی

برای فضاهایی که نیازمند است ورود و خروج تحت کنترل باشد این قفل‌ها سازگاری با انواع سیستم کنترل تردد و شناسایی افراد از طریق کارت و اثر انگشت داشته و به‌راحتی قابل‌استفاده است.

مزایا و معایب قفل برقی

‎‌معایب قفل برقی

در کنار تمامی مزایای قفل‌های برقی، معایبی نیز برای آن‌ها وجود دارد. البته این معایب کلی بوده و چیزی از محبوبیت بالای قفل‌های برقی کم نمی‌کند.

قیمت بالاتر نسبت به قفل‌های معمولی

با وجود تمامی امکانات اضافه‌ای که قفل‌های برقی در اختیار قرار می‌دهند، بالاتر بودن قیمت آن‌ها نسبت به قفل‌های معمولی توجیه‌پذیر و منطقی است.

عدم امکان نصب بر روی همه درها

قفل‌های برقی برای نصب به درب‌های سنگین و به اصطلاح بدنه دار احتیاج دارند. به همین دلیل برای استفاده در درهای سبک و تو خالی مناسب نبوده و لازم است قبل از نصب داخل درب با گچ پر شود.

گاهاً دچار خطا یا ارور سیستمی می‌شوند

قفل‌های برقی به خاطر داشتن مکانیزم نیمه هوشمند ممکن است با نوسانات بیش از حد برق و یا دست کاری دچار مشکل شده و به اصطلاح ارور بدهند. با این وجود سیستم امنیتی در اکثر این قفل‌ها تعبیه شده که در صورت وجود ارور فعال و از باز شدن درب تا زمان رفع مشکل و خرابکاری جلوگیری می‌کند.