ریل کشو کابینت

بهترین روش‌های طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد

طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد

با توجه به افزایش آپارتمان نشینی استفاده مناسب از فضای داخل منزل به یک مهارت و یکی از ویژگی‌های اصلی زندگی شهری تبدیل شده است. برای آشنایی با بهترین شیوه های طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد با ما همراه باشید.

 

اهمیت طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد

امروزه کمد دیواری‌های عمیق به یکی از اجزا کاربردی آپارتمان تبدیل شده‌اند. یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده و مدیریت مناسب فضا به خصوص داخل آپارتمان‌های کوچک، طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد است. اگر منزل شما دارای یک کمد دیواری با عمق زیاد و عرض کم است نگران نباشید.

با انتخاب یک روش چیدمان صحیح می‌توانید بسیاری از وسایل خود را داخل کمد بچینید. شما می‌توانید انواع وسایل خود را مانند رختخواب، لباس، چمدان و… با یک مدیریت ساده به راحتی داخل کمد دیواری منزل خود جای دهید.

برای طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد می‌توانید از انواع باکس‌های نظم‌دهنده، ریل کشو ساچمه‌ ای و ریل تاندم باکس استفاده کنید. با منظم نگه داشتن کمد دیواری نه تنها وسایل و لباس‌ها را به راحتی پیدا می‌کنید بلکه به بهبود آرامش ذهنی خود نیز کمک خواهید کرد.

 

نحوه طبقه بندی کمد دیواری عمیق

طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد کاملا بستگی به نوع و تعداد لوازم و لباس‌هایی دارد که داخل کمد نگهداری می‌کنید. برای مرتب کردن وسایل و لباس های داخل کمد ریل کشوی ساچمه‌ ای، شلف و باکس ریل تاندم انتخاب‌های بسیار مناسبی خواهند بود. در ادامه به شرح نحوه طبقه بندی کمد دیواری می‌پردازیم.

 

طبقه بندی لباس‌ها داخل کمد دیواری

برای مرتب کردن لباس‌ها بهتر است ابتدا لباس‌ها را دسته بندی کنیم. شلوارها را می‌توان تا کرد و در یکی از طبقه‌ها و کشوها قرار داد، برای جلوگیری از چروک شدن، مانتوها، لباس‌ها و پیراهن‌ها را به چوب لباسی آویزان کنید. لباس‌های زمستانی، پلیورها و کاپشن‌ها بهتر است داخل کاورهای مخصوص قرار بگیرند و هوای داخل کاور به وسیله جاروبرقی کشیده شود.

 

طبقه بندی لباس‌ها داخل کمد دیواری

 

با این کار لباس‌های حجیم فضای کمتری را اشغال خواهند کرد. این کاورها را با نام کاور یا کیشه وکیوم می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید. باید روسری‌ها و شال‌ها را به چوب لباسی‌های مخصوص آویزان کرد تا هم دسترسی به آنها راحت‌تر باشد و هم چروک نشوند.

بهتر است دو ردیف میله نصب کنید، در این حالت می‌توانید لباس‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند را در دریف عقبی قرار دهید و پیراهن‌ها و مانتوهایی که به طور روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند در ردیف جلویی آویزان کنید.

همچنین اگر تعداد زیادی کت و پیراهن‌های مردانه دارید می‌توانید دو میله در بالا و پایین کمد نصب کنید تا جای بیشتری برای لباس‌های مردانه فراهم شود. برای مرتب کردن لباس‌های زیر چند راه وجود دارد، می‌توانید از کاورهای مخصوصی که به چوب لباسی آویزان می‌شوند استفاده کنید و یا کشوهای کوچکی مخصوص این لباس‌ها داخل کمد نصب نمایید. راه دیگر این است که از بقچه‌های زیپ‌دار سایز کوچک برای لباس زیر استفاده کنید.

 

طبقه بندی کفش‌ها داخل کمد

اگر تعداد کفش‌های شما بسیار زیاد است و ناچارید از فضای داخل کمد نیز برای نگهداری از آنها استفاده کنید، به چند نکته توجه داشته باشید؛ اول آنکه از قرار دادن کفش‌ها کف کمد خودداری کنید زیرا باعث له شدن کفش خواهد شد. دوم اینکه قفسه‌های سوراخ‌دار و فلزی برای کفش‌های مجلسی و پاشنه بلند مناسب نخواهند بود و ممکن است پاشنه کفش بشکند یا کج شود.

برای کفش‌ها می‌توان از کاورهای شفاف یا طبقه‌های مخصوص کفش استفاده نمود. راه دیگر ساخت کشوهای عریض با ارتفاع بسیار کم است تا کفش‌ها کنار یکدیگر داخل کشود قرار بگیرند. بهتر است بوت‌ها و چکمه‌های بلند را از بالای ساق آویزان کنید تا ظاهر خود را به خوبی حفظ کنند.

 

طبقه بندی رختخواب داخل کمد

در خانه‌های آپارتمانی پیدا کردن فضای مناسب برای رختخواب‌ها به علت اندازه بزرگشان کار ساده‌ای نیست از همین رو کمدهای عمیق انتخاب‌های فوق العاده‌ای برای نگهداری رختخواب‌ها هستند. شما می توانید آنها را در طبقه‌های کمد قرار دهید اما دو روش بهتر نیز وجود دارد، اولین راه این است که رختخواب‌ها را داخل کاورهای مخصوص قرار دهید و با جارو هوای داخل کاور را خالی کنید تا رختخواب‌ها کاملا فشرده شوند.

 

 

کاهش چشمگیر فضای اشغالی مزیت اصلی این روش است. به همین دلیل در کمد دیواری با عمق زیاد و عرض کم بهترین کار برای نگهداری رختخواب همین روش است. راه دومی که وجود دارد این است که رختخواب‌ها را تا کنید و داخل بقچه‌های زیپ‌دار قرار دهید. بقچه‌ها را می‌توانید روی هم قرار دهید تا هم نظم کمد دیواری حفظ شود و هم داخل کمد چشم‌نواز به‌نظر برسد.

 

طبقه بندی کیف‌ها داخل کمد

بهترین راه برای نگهداری کیف‌ها باکس‌های نظم‌دهنده است تا هم کیف ظاهر خود را حفظ کند و هم جای کمتری در کمد اشغال شود. البته اگر نسبت به ظاهر کیف‌های خود حساسیت زیادی دارید، راه دیگر این است که یا کیف را از دسته به چوب لباسی آویزان کنید و یا طبقه‌ها و شلف‌های کوچکی برای کیف‌ها داخل کمد دیواری تعبیه کنید.

 

طبقه بندی وسایل داخل کمد

اگر قصد دارید خرده‌ریزهایی مانند ساعت، عینک و کمربند را داخل کمد نگهداری نمایید، بهترین انتخاب کشوهای کم ارتفاع هستند که داخل آنها به چندین بخش تقسیم شده است تا وسایل شخصی شما به طور منظم داخل آنها قرار بگیرند. این کشوها برای نگهداری از کراوات‌ها نیز پرکاربرد هستند. البته شما می‌توانید کراوات‌های خود را از چوب لباسی‌های مخصوص نیز آویزان کنید.

 

طبقه بندی کمد دیواری

 

اهمیت نحوه تا کردن لباس در طبقه بندی

در کمد دیواری با عمق زیاد و عرض کم شکل تا کردن لباس‌ها بسیار مهم است زیرا باید سعی کرد لباس‌ها کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. تا کردن کاپشن‌ها، لباس‌ها و جوراب‌ها به صورت لوله‌ای باعث می‌شود بتوانید بیشترین میزان لوازم و لباس را در کمد دیواری با عمق زیاد و عرض کم نگهداری کنید.

 

طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد در اتاق بچه

در اتاق بچه‌ها خرده‌ریزهای بسیاری وجود دارد، به ‌علاوه اندازه لباس‌های بچه‌ها کوچک‌تر از لباس بزرگسالان است. به همین دلیل بهتر است ارتفاع محلی که برای آویزان کردن لباس در نظر گرفته می‌شود کوتاه‌تر باشد، علاوه‌بر این در اتاق بچه‌ها باکس‌ها و طبقه‌های کوچک بیشتری مورد نیاز است.

ارگنایزرها و جعبه‌های نظم‌دهنده از بهترین گزینه‌ها برای مرتب کردن وسایل بچه‌ها و طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد در اتاق بچه‌هاست. این جعبه‌ها در اندازه‌های گوناگون، رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند، به همین دلیل نقش مهمی در زیباسازی اتاق فرزندان شما دارند.

 

جمع بندی پایانی

با توجه به فضاهای محدود آپارتمانی، ساخت کمد دیواری‌های عمیق و انتخاب روش‌های مناسب برای طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد نقش مهمی در منظم نگه داشتن لباس‌ها و وسایل منزل شما دارد. در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌های طبقه بندی لباس‌ها و نحوه تا کردن لباس در کمد دیواری با عمق زیاد و عرض کم را به شما معرفی کنیم. شما عزیزان با توجه به لباس‌ها و لوازم خود و همچنین فضای کمد دیواری منزل می‌توانید بهترین روش برای دسته‌بندی را انتخاب کنید.