لولا درب کابینت

بهترین راهکار برای مشکل کنج کابینت آشپزخانه

کابینت کنجی آشپزخانه متحرک

کوچک شدن آشپزخانه‌ها از یک‌ طرف و زیاد شدن لوازم برقی و غیر برقی مورد استفاده در آن، داشتن فضای کافی در آشپزخانه را به یک چالش بزرگ تبدیل کرده است. کنج کابینت آشپزخانه یکی از بزرگ‌ترین معضلات در آشپزخانه‌های امروزی است. فضایی نسبتاً بزرگ که عموماً بلا استفاده می‌ماند و ظاهر بسیار بدی ایجاد می‌کند. در این مقاله به بررسی بهترین راه‌حل‌ها برای رفع مشکل کنج کابینت‌ها می‌پردازیم.

رفع مشکل کنج کابینت

انواع مدل کابینت برای رفع مشکل کنج کابینت

در طراحی‌های امروزی، راهکارهای بسیار مناسبی برای داشتن بهترین استفاده از کنج کابینت‌ها در نظر گرفته شده است. برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین طراحی‌ها برای رفع مشکل کنج کابینت عبارت‌اند از:

 

استفاده از درب دو لنگه

مشکل اصلی کابینت‌های کنج آشپزخانه، عمیق بودن و دور از دسترس بودن آن‌هاست. ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای ایجاد یک دسترسی بهتر به این فضا استفاده از درب‌های دولنگه است. برای این کار دو درب کابینت‌های گوشه را به وسیله لولا درب کابینت با زاویه ۱۸۰ درجه به هم متصل می‌کنند. در این حالت با باز شدن یک درب، درب دیگر نیز باز شده و دسترسی خوبی به عمق کابینت ایجاد می‌شود.

معمولاً برای دسترسی بهتر در هنگام نصب درب‌های دو لنگه پیشنهاد می‌شود از طبقه‌های چرخان در داخل کابینت استفاده شود. این طبقه‌ها با حفظ زیبایی ظاهری کابینت، امکان دسترسی آسان به‌تمامی وسایل داخل طبقات را فراهم می‌کنند.

 

به کار بردن کابینت منحنی

در صورتی که هنوز در مرحله ساخت یا بازسازی کابینت‌های خود هستید، استفاده از کابینت‌های منحنی پیشنهاد خوبی برای رفع مشکل دسترسی به کابینت‌های کنج است. خوبی درب‌های منحنی این است که قابلیت استفاده در کابینت‌های بالایی و پایینی آشپزخانه را داشته و طراحی بسیار زیبایی دارند.

قابلیت نصب طبقه‌ها و اکسسوری‌های چرخان در این مدل نیز وجود داشته و پرتی فضا را به حداقل می‌رسانند. به‌خاطر داشته باشید که کابینت‌های منحنی به نسبت مدل‌های معمولی هزینه بالاتری داشته و برای آشپزخانه‌های از پیش اجرا شده مناسب نیستند.

کابینت منحنی

کشو عمود برهم

یکی دیگر از راهکارها برای رفع مشکل کنج کابینت، طراحی کشوهای عمود بر هم در کنج آشپزخانه است. این کشوهای زاویه‌دار L مانند به‌راحتی باز و بست شده و یک فضای ذخیره با زاویه ۹۰ درجه ایجاد می‌کنند. با این کار فضای بسیار زیادی برای وسایل آشپزخانه ایجاد می‌شود در عین حال که زیبایی آن نیز خیره‌کننده بوده و کار طراحی و پیاده‌سازی آسانی نیز دارد.

این کشوها به نسبت کشوهای معمولی بزرگ‌تر بوده و فضای کافی برای انواع ظروف از جمله قابلمه و ماهیتابه را نیز دارند.

 

رفع مشکل کنج کابینت با قراردادن گاز و سینک در گوشه

گاهاً به علت وجود پرتی در نقشه آشپزخانه، زوایای بسیار زیادی ایجاد می‌شود که پرکردن همه آن‌ها با کابینت و کشو امکان‌پذیر نیست. یک ایده جالب و جدید برای ای فضاها، جای‌دادن گاز، فر یا سینک ظرف‌شویی در کنج‌های بزرگ است.

 

رفع مشکل کنج کابینت

این کار علاوه بر پرکردن زوایا، زیبایی خاصی به آشپزخانه بخشیده و طراحی مدرن و جدیدی دارد. این طراحی هم برای کابینت‌های ساخته شده و هم در طراحی و بازطراحی قابل‌اجراست و هزینه آن به نسبت مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است.

گاز در گوشه

با توجه به کوچک شدن فضای آشپزخانه‌های امروزی، استفاده بهینه از تمامی فضاهای موجود از اصلی‌ترین نکات طراحی کابینت است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در هر آشپزخانه، مشکل کنج کابینت‌هاست. راه‌های مختلفی برای داشتن بهترین استفاده از کابینت گوشه وجود دارد.

راهکارهای مانند استفاده از درب دو لنگه، درب‌های منحنی، کشو‌های دوطرفه و جای‌گذاری گاز و سینک در کنج از جمله روش‌های مورد استقبال هستند. اگر شما از روش دیگری برای پرکردن کنج و دسترسی بهتر به کابینت‌های آن استفاده کرده‌اید، لطفاً پیشنهادهای خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.