لولا درب کابینت

۵ نکته کاربردی برای رفع صدای لولا کابینت

رفع صدای لولا کابینت

آیا از صدای جیر جیر لولا کابینت آشپزخانه‌تان خسته شده‌اید؟ چنین صدایی ممکن است در همه خانه‌ها شنیده شده و به مرور زمان به مشکلی ناخوشایند تبدیل شود. صدای لولای کابینت‌ها دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که از آن جمله می‌توان به جنس لولا، شیوه نگهداری از کابینت‌ها، نحوه پاک کردن گرد و غبار از لولا، کیفیت و جنس لولای کابینت اشاره کرد.

در همین راستا، در این مطلب ۵ ترفند ساده و مهم را برای رفع جیر جیر لولا کابینت ارائه می‌دهیم. با ساروگلوبال همراه باشید. 

 

کاربردی رفع صدای لولا کابینت

۵ راه‌ رفع صدای لولا کابینت

به طور کلی، صدای لولای کابینت به دلیل ساییده شدن چوب روی چوب به وجود می‌آید. این شرایط مشکلی در عملکرد کابینت‌ها ایجاد نمی‌کند؛ اما صدای آن‌ها برای ساکنین خانه در دراز مدت می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل در ادامه چند راه ساده را برای رفع صدای لولا کابینت ارائه می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشکلتان را حل کنید.

 

روغن کاری لولای کابینت

اولین راه حلی که به محض شنیدن صدای لولا کابینت به ذهن می‌رسد، روغن کاری لولاها است. روغن کاری یکی از روش‌های ساده و رایج برای رفع جیر جیر لولا کابینت به شمار می‌آید. با وجود این، ممکن است پیامدهای ناخوشایندی مانند تغییر تنظیمات لولاها را به همراه داشته باشد. به همین دلیل به ‌عنوان یک راه حل مطمئن بهتر است برای این منظور از روغنی متناسب با جنس لولای کابینت‌هایتان و روغن‌هایی که شناخته شده هستند، استفاده کنید.

اگر برای انتخاب روغن مناسب اطمینان کامل ندارید، می‌توانید از فروشنده سؤال کنید. به طور کلی، روغن چرخ خیاطی یا گریس برای روغن کاری لولای کابینت انتخاب مناسبی هستند.

روغن کاری لولای کابینت

 

تنظیم لولاگازور

یکی از یراق آلات مهم و کاربردی در کابینت‌ها لولاگازورها هستند که باز و بسته شدن درب کابینت‌ها توسط آن‌ها انجام می‌شود. در واقع، لولاگازور مانند مفصلی عمل می‌کند که درب کابینت را به بدنه آن وصل می‌کند. به همین دلیل کلیدی‌ترین مهره در باز و بسته کردن درب کابینت‌ها به شمار می‌آید. شاید در نگاه اول نصب لولا آرام بند کابینت را بسیار ساده و آسان بدانید؛ اما این در حالی است که بر خلاف تصور بسیاری از مردم، انجام این کار به مهارت و تخصص کافی نیاز دارد!

لولاگازورها اندازه‌ها و جنس‌های متنوعی دارند و این باعث می‌شود تا هر کدام برای استفاده در کابینت‌های مختلفی مناسب باشند. با این تفاسیر،‌ یکی از ساده‌ترین راه‌های جلوگیری از ایجاد صدای لولا کابینت انتخاب لولاگازوری استاندارد برای کابینت‌های آشپزخانه‌تان است.

در واقع، انتخاب جنس و استاندارد مناسبی از لولاگازورها موجب کاهش ریسک خراب شدن قطعه در طول زمان می‌شود.

برای پیشگیری از مشکل صدای لولای کابینت‌ها، علاوه بر اینکه باید در انتخاب و خرید لولاگازور دقت کنید، در روند نصب آن نیز باید دقت و مهارت کافی را به خرج بدهید! به بیان دیگر، گاهی می‌توان با کار ساده‌ای همچون رگلاژ درب‌ کابینت و محکم کردن لولاگازور روی بدنه، نسبت به رفع جیر جیر لولا کابینت اقدام کرد.

البته توجه داشته باشید که جنس لولا گازور و تنظیم لولا کابینت آرام بند در نصب کابینت برای پیشگیری از صدای لولای کابینت بسیار مهم است.

 

رگلاژ لولای کابینت

استفاده از صابون

استفاده از صابون به عنوان راه حلی موقتی و بدون هزینه برای رفع صدای لولا کابینت محسوب می‌شود. در واقع، گاهی ممکن است حرکت درب کابینت کُند شده و منجر به اختلال در عملکرد لولا شود و در نهایت اصطکاک لولا موجب ایجاد صدای ناخوشایند آن گردد. در چنین شرایطی، برای حل مشکل کُند شدن حرکت کابینت و اختلال در عملکرد لولا می‌توانید راه ساده و کم هزینه استفاده از صابون را امتحان کنید.

برای این منظور صابونی باریک را به روی لولای کابینت می‌کشید و پس از آن درب کابینت را چند بار باز و بسته می‌کنید تا ذرات صابون روی لولا جا به جا شوند. با انجام این روش می‌توانید به طور موقت صدای کابینت را رفع کنید و از سوی دیگر عملکرد لولای کابینت و همچنین حرکت درب را بهبود می‌دهید.

 

پاک کردن زنگ زدگی لولا

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در صدای لولا کابینت زنگ زدگی آن‌ها شناخته شده است. دلایل مختلفی را برای زنگ زدن لولاهای کابینت می‌توان نام برد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از برخورد با رطوبت، نحوه غلط نظافت و غیره. از این رو باری جلوگیری از زنگ زدن قسمت‌های مختلف کابینت و همچنین لولاها مواردی مانند خشک کردن لولا بعد از اسپری آب را رعایت کنید تا آن‌ها به مرور زمان دچار زنگ زدگی نشوند.

با وجود همه مراقبت‌ها ممکن است گاهی لولای کابینت‌ زنگ زده شود. در چنین شرایطی، ممکن است صداهای ضعیفی از ساییده شدن درب کابینتتان بشنوید. در این صورت، پیش از ایجاد هزینه‌های بیشتر، باید خیلی سریع دست به کار شده و زنگ زدگی‌ها را از روی لولا پاک کنید.

برای پاک کردن زنگ زدگی یک تکه ابر را با محلول جوش شیرین و آب آغشته کنید و با استفاده از آن قسمت‌های زنگ زده را به خوبی پاک کنید. توجه کنید که اگر میزان زنگ زدگی کم باشد، با استفاده از مقداری پالپ لیموترش و نمک هم می‌توانید زنگ زدگی را از روی سطح پاک کنید. پس از گذشت چند دقیقه، با دستمال نم داری سطح را تمیز کنید و در آخر با دستمالی آن را خشک کنید.

 

5 نکته کاربردی برای رفع صدای لولا کابینت

تعویض لولا

اگر ساختار لولای کابینت آسیب ببینید با روش‌های مطرح شده در بالا نمی‌توانید صدای جیر جیر کابینت‌ها را رفع کنید. به عبارت دیگر، اگر با این روش‌ها تنها به مدت کوتاهی مشکل صدای لولای کابینت‌هایتان حل شد، باید بدانید که لولاها مشکل اساسی داشته و نیاز به تعویض دارند. در این شرایط بهترین راه تهیه و نصب مفاصلی نو برای کابینت‌هایتان است.

در واقع، لولاها نیز همچون همه قطعات دیگر کابینت پس از مدت زمانی به نوسازی نیاز دارند.