ریل کشو کابینت

تفاوت ریل تاندم باکس و ریل تاندم در چیست؟

تفاوت ریل تاندم و تاندم باکس

امروزه در حوزه کابینت سازی مدل‌های مختلفی برای طراحی و ساخت کابینت‌ها، بدنه آن‌ها، کشوها و حتی ریل‌های کابینت برای اتصال کشو به بدنه آن ارائه می‌شوند. ریل تاندم یکی از انواع ریل‌هایی است که در قالب ریل‌های کشویی در بازار موجود هستند. ریل تاندم قابلیت‌های متنوعی و طول عمر بالایی دارد و از جمله بارزترین ویژگی‌های آن می‌توان به مخفی بودن ریل بعد از نصب و همچنین ایجاد فضای بیشتر در داخل کشو اشاره کرد.

در این مطلب قصد داریم تا تفاوت ریل تاندم باکس و تاندم را توضیح داده و با هر کدام از این ریل‌ها بیشتر آشنا شویم.

 

ریل تاندم چیست؟

ریل تاندم، همان طور که اشاره شد، به عنوان یکی از ریل کشوهایی به مشتریان عرضه می‌شود. این ریل پس از ریل‌های ساچمه‌ای وارد بازار شدند و به سیستم آرام بند یا ترمز مجهز هستند. به این ترتیب اگر کشوهای کابینت با هر سرعت یا شدتی بسته شوند، ریل مخفی با استفاده از سیستم آرام بند خود چند سانت پس از بسته شدن کشو، سرعت آن‌ را کاهش داده و کشو را به آرامی می‌بندد.

با نصب ریل‌های تاندم روی کشوها دیگر نیازی به تعبیه دستگیره روی آن‌ها نخواهد بود.

به عبارتی، با فشار دادن درب کشو می‌توان کشو را کامل باز کرد. ریل‌های تاندم معمولا در کف کشو نصب می‌شوند و هنگام باز شدن دیده نمی‌شوند. به علاوه،‌ از این ریل‌ها می‌توان در سازه‌های دیگری مانند سطل زباله توکار، سوپرمارکت کابینت و طبقات کنج نیز استفاده کرد.

 

ریل تاندم

 

ریل تاندم باکس چیست؟

ریل تاندم باکس بر خلاف ریل تاندم، علاوه بر خود ریل بدنه کشو را هم شامل می‌شود. بدنه ریل تاندم باکس به دسته مختلف کوتاه و بلند تقسیم می‌شود. بدنه بلند این ریل‌ها در داخل کشو همچون محافظی عمل کرده و موجب می‌شود تا محتویات آن به سمت پایین سرازیر نشوند.

از جمله کاربردهای ریل تاندم باکس می‌توان به قرار دادن مدارک، کتاب و غیره و در آشپزخانه نیز به عنوان محلی برای نگهداری ظروف و مواد غذایی اشاره کرد.

 

ریل تاندم باکس

 

تفاوت ریل تاندم باکس و تاندم

  • ریل‌های تاندم باکس انعطاف بیشتری در نصب کشوها روی کابینت به وجود می‌آورند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها در سازه‌های آشپزخانه، طراحی و دکوراسیون زیباتری را به محیط می‌بخشند. چرا که هنگام باز شدن کشو، بدنه آن دیده شده و رنگ و بدنه کشوی تاندم باکس، زیبایی بیشتری نسبت به ام‌دی‌اف دارد.
  • ریل تاندم باکس در مقایسه با ریل‌های تاندم روانتر کار می‌کند و به همین دلیل صدای به مراتب کمتری هنگام باز و بسته شدن تولید می‌کند.
  • ریل بدنه دار انعطاف بیشتری در نصب کشوها روی کابینت به وجود می‌آورند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها در سازه‌های آشپزخانه، طراحی و دکوراسیون زیباتری را به محیط می‌بخشند.

 

در این مطلب ریل‌های تاندم و تاندم باکس را معرفی کردیم و در ادامه به بررسی تفاوت ریل تاندم باکس و تاندم پرداختیم. همان طور که مشخص است،‌ ریل تاندم باکس ضمن برخورداری از ویژگی‌های اصلی ریل تاندم برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری را هم به کشوهای کابینت‌ها می‌دهد، استفاده از آن‌ها را به مراتب آسان‌تر می‌سازد و در عین حال ظاهری زیباتر به کابینت‌ها و محیط آشپزخانه می‌بخشد.