جک کابینت

جک گازی و جک فلزی چه تفاوتی دارند؟

تفاوت جک گازی و جک فلزی 2

جک گازی و جک فلزی چه تفاوتی دارند؟

عملاً صدها پایۀ مانیتور ارگونومیک در بازار وجود دارد. در میان این‌ها برخی تفاوت‌های مهمی وجود دارد که به‌خوبی آشکار هستند، مثل طراحی، گسترۀ تنظیم ارتفاع و تعداد مانیتورهایی که به آن‌ها وصل می‌شود و تفاوت‌هایی که به چشم نمی‌آیند مثل سازوکارهای درونی.
بارزترین تفاوت درونی بین مدل‌های مختلف این است که برای تأمین نیروی تعادل خود بااستفاده از جک‌های گازی (که به strut گازی، پیستون گازی یا جک هوا هم معروف هستند) ساخته شده‌اند یا در ساخت آن‌ها از جک‌های فلزی (که به آن‌ها مارپیچ‌های فنری هم گفته می‌شود) استفاده شده است. در این مطلب در مورد تفاوت جک گازی کابینت و جک فلزی نکاتی را بیان می‌کنیم.

جک فلزی

 عمدتاً از جک‌های فلزی استفاده می‌شود؛ زیرا به‌صرفه‌تر هستند، قطعه‌ای ندارند که خراب شود یا هوابندی که دچار نشتی شود، لذا طول عمر زیادی هم دارند. معنایش این است که نیروی آن‌ها با گذر سال‌ها ثابت خواهد ماند.
به‌اندازۀ جک‌های گازی آرام و بی‌صدا نیستند، و پسزنی سریع‌تری دارند (نیروی release شدید‌تری دارند). با فشرده شدن جک فلزی، نیروی تعادل به‌صورت خطی افزایش می‌یابد (به نمودار زیر مراجعه کنید). نیرویی که جک فلزی ایجاد می‌کند به جنس آن، ضخامت سیم، قطر فنر، تعداد مارپیچ‌ها و طول آن بستگی دارد.

تفاوت جک گازی و جک فلزی 1

جک گازی

 از جک‌های گازی عمدتاً به‌دلیل طرزکار آرام و بی‌صدایی که دارند استفاده می‌شود، اما در مقایسه با فنرها، هزینۀ بیشتری دارند و طول عمرشان معقول است. جک‌های ارزان‌قیمتی که در برخی از پایه‌های مانیتور استفاده می‌شود، مثل بسیاری از پایه‌های مانیتور ساخت چین، هر سال کمی از نیروی خود را از دست می‌دهند تا این‌که در نهایت قادر به نگه داشتن مانیتور شما نیستند.
جک‌های گازی «پسزنی» کُندتری دارند (نیروی release کنترل‌شده) و وقتی فشرده می‌شوند، نیرو به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. برای فشرده کردن سیستم در ابتدای stroke نیروی کمتری نیاز است، اما در انتهای stroke به نیروی بسیار بیشتری نیاز دارید (به نمودار زیر مراجعه کنید). نیروی حاصل از strut گازی به فشار داخلی آن بستگی دارد.

تفاوت جک گازی و جک فلزی 2

نیروی release جک گازی درمقایسه با جک فلزی

خلاصه مطلب

تفاوت جک گازی و جک فلزی 4

بخشی از یکی از مقالات imovr.com را خواندید که تیم محتوا سارو آن را ترجمه و ویرایش کرده است.

مطالب مرتبط


جک کابینت سارو
مشاهده صفحه محصولات


تماس با سارو
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۷۵۱۸۹۱

اطلاعات تماس سارو

آدرس:

تهران، خیابان امام خمینی، تقاطع ولیعصر، پلاک ۳۱۱

ساعات کار:

شنبه تا پنج‌شنبه: ۹ تا ۱۸

شماره تماس:

۰۲۱۶۶۷۵۱۸۹۱

پست الکترونیک:

info@saroglobal.ir

شبکه‌های اجتماعی:

Telegram


Instagram