دستگیره درب کابینت

آموزش تعمیر مگنت کابینت به بهترین روش

آموزش تعمیر مگنت کابینت

طراحی و ساخت مگنت کابینت تغییر بسیاری در صنعت کابینت سازی و دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کرد. دستگیره‌های بزرگ و روکار جای خود را به مگنت‌هایی داد که به خوبی در داخل کابینت جاسازی شده و جلوه ساده و زیباتری به کابینت‌ها ‌بخشید. در این مطلب در رابطه با این مگنت‌ها، مزایا و معایب آن‌ها و نحوه تعمیر مگنت کابینت صبحت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

درباره مگنت کابینت

مگنت فشاری نام دیگری برای مگنت‌ کابینت است و در بازار این نوع مگنت‌ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد مگنت کابینت چیست؟ مگنت فشاری در واقع نوعی از ابزارآلات یراقی است که در طراحی و ساخت کشوها و کابینت‌های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که با نصب مگنت کابینت روی درب جلوه بیرونی آن را مدرن و ساده نشان می‌دهد.

 

 

تعمیر مگنت کابینت

 

مگنت در داخل کابینت بین درب و دیواره داخلی قرار گرفته و امر باز و بسته کردن درب را ساده‌تر می‌کند. در این حالت حتی تعمیر مگنت کابینت نیز آسان‌تر خواهد بود. دستگیره‌های کلاسیک از روی درب کابینت‌ها حذف می‌شود و سطح درب صاف و یک دست به نظر می‌رسد. برای باز یا بسته کردن درب کافی است با یک فشار ساده آن را لمس کنید.

 

از مگنت کابینت استفاده کنیم یا خیر

مگنت کابینت هم مانند هر تکنولوژی دیگری دارای مزیت‌ها و معایب خاص خود است. هر چند که مزیت‌های این وسیله به اندازه‌ای است که استفاده از آن را توجیه و پرسود کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مگنت کابینت ظاهر خاصی است که به کابینت‌ها می‌دهد. ظاهر یک دست و بسیار زیبا که هر گونه شیء خارجی از روی درب حذف کرده است.

 

کاربرد مگنت کابینت

همچنین این وسیله استفاده از کابینت‌ را بسیار ساده‌تر می‌کند. به طوری که برای باز یا بسته کردن درب تنها یک فشار به آن کافی است. از طرفی قیمت این مگنت‌ها نسبت به انواع دستگیره‌های موجود در بازار مقرون به صرفه‌تر است. همین امر استفاده از مگنت‌های فشاری را روز به روز افزایش می‌دهد.

در کنار چنین مزیت‌هایی، معایبی هم متوجه این مگنت‌ها است. یکی از این معایب که تعمیر مگنت کابینت را ناگزیر می‌کند، عمر کوتاه آن است. هر چند که این امر نسبی بوده و عمر مگنت کابینت در مقایسه با دستگیره‌های کلاسیک کمتر است.

از طرفی گفتیم که برای باز و بسته کردن درب کابینت مجهز به مگنت فشاری، باید به آن فشار کمی وارد کرد. این موضوع می‌تواند یکی دیگر از معایب مگنت کابینت باشد. چرا که اثر انگشت و لکه‌های باقی مانده از آن، به خصوص برای کابینت‌هایی که درب براق دارند می‌تواند آزاردهنده باشد.

 

روش تعمیر مگنت کابینت

مگنت کابینت ساختار استوانه‌ای شکل به طول تقریبی ۵ سانتی متری دارد. جنس پوشش این وسیله از پلاستیک بوده و رنگ آن اغلب توسی است. ساختار داخلی مگنت شامل سیستم آرام بند، فنر‌های قوی، صفحه ضربه گیر، مگنت مدادی و… است. هر کدام از این قطعات دچار عیب و مشکل شود تعمیر مگنت کابینت ناگزیر خواهد شد. عمر مگنت کابینت با توجه به کیفیت مگنت موجود در داخل آن و همچنین میزان کارکرد روزانه متغیر است.

با این حال برای تعمیر مگنت کابینت در ابتدا بهتر است منبع مشکل را پیدا کرد. در صورتی که هر کدام از اجزای داخلی یا خارجی خراب شده باشد می‌توان با تعویض آن مشکل را رفع کرد. به طور معمول مگنت داخلی با توجه به حساسیت بالا دچار مشکل می‌شود. می‌توان با تعویض آن تعمیر مگنت کابینت را به انجام رساند.

 

تعویض مگنت کابینت

 

در آخر گفتنی است استفاده از مگنت یا دستگیره به طور مستقیم به سلیقه مصرف کننده بستگی دارد. حتی گاهی اوقات شاهد استفاده از هر دو به طور همزمان هستیم. شما می‌توانید علاوه بر نصب مگنت، درب‌های کابینت خود را با دستگیره هم تزیین کنید. در این مطلب مگنت کابینت را معرفی کردیم. همچنین مزایا و معایب آن و نحوه تعمیر مگنت کابینت را شرح دادیم. امیدواریم پاسخ سوالات خود را به طور کامل دریافت کرده باشید.