دستگیره درب کابینت

چگونه یراق کابینت برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟

انتخاب یراق کابینت - تصویر شاخص

مهم‌ترین نکات در انتخاب یراق آلات آشپزخانه

وقتی در تدارک طراحی آشپزخانۀ جدیدی هستید، احتمالاً به چیزهای بزرگ فکر می‌کنید: کابینت، صفحه‌های روی کابینت‌ (کانترها)، وسایل و کف‌بندی. اما به شما یادآوری می‌کنیم که چیزهای کوچک هم ممکن است بسیار مهم باشند به‌ویژه، وقتی حرف آشپزخانه به میان بیاید. این چیزهای کوچک همان یراق کابینت هستند.

یراق تأثیر بسیار زیادی بر ظاهر و حس‌وحال آشپزخانۀ شما دارند، برای همین است که برای بهبود سریع آشپزخانۀ اجاره‌ای خود یا وقتی نمی‌توانید طرح آن را تغییر دهید اغلب به شما توصیه می‌کنیم یراق را عوض کنید. پس وقتی قصد دارید آشپزخانۀ جدیدی طراحی کنید یا طرح آن را تغییر دهید، یراق آخرین چیزی نباشد که به آن فکر می‌کنید. در این‌جا چند دستورالعمل به شما می‌دهیم که در انتخاب یراق کابینت به شما کمک می‌کند.

انتخاب یراق کابینت 1

۱. سبک آشپزخانه و کابینت را در نظر بگیرید.

سبک یراقی که برای کابینت خود انتخاب می‌کنید، تا حدّ زیادی به سبک آشپزخانۀ شما و نوع کابینت‌هایی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. در کابینت‌های سنتی که نماهای پیچیده دارند، باید یراق سنتی استفاده شود. کابینت‌هایی که سبک ساده دارند یا به‌کلی نمای تخت و مسطحی دارند، با دستگیرۀ جمع‌وجور و مینیمال بهتر به نظر می‌رسند. بعضی کابینت‌های خیلی امروزی اصلاً به تعداد زیادی یراق نیاز ندارند: درعوض، شیارهایی روی لبۀ درب دارند یا با دستگیرۀ مخفی باز می‌شوند.

دستگیره‌های فنجانی(cup pulls)، مکملی زیبا برای کابینت‌های سبک شیکر(Shaker) هستند، به‌ویژه در آشپزخانه‌هایی که به سبک روستایی (Country-style) طراحی می‌شوند. یراق توکار(Recessed hardware) ظاهر آشپزخانه را مدرن و شیک می‌کنند، اما کمی هم گران‌قیمت هستند. یراق باریک و مدرنِ انگشتی(Slim)، که بالای کشو یا لبۀ کابینت نصب می‌شوند، گزینۀ خوبی برای کابینت‌های مسطح(Flatfront cabinets) در آشپزخانه‌های امروزی هستند.

انتخاب یراق کابینت 2

۲. به رنگ‌های آشپزخانه و کابینت توجه کنید.

وسایل آشپزخانه‌تان قرار است چه رنگی باشد؟ نورپردازی چطور؟ شیر آب چطور؟ ازنظر بعضی‌ها، جور بودن وسایل آشپزخانه با یراق ممکن است اهمیت ویژه‌ای نداشته باشد. آشپزخانه‌های زیادی را با دستگیره‌های برنجی و وسایل استیل دیده‌ایم. اما، اگر دوست دارید همه چیز هماهنگ باشند، هنگام انتخاب رنگ دستگیره‌ها کل آشپزخانه‌تان را در نظر بگیرید (اگر وسایل‌تان استیل است و ظاهر دستگیره‌های نقره‌ای را دوست ندارید، یراق مشکی ظاهری هماهنگ به آشپزخانه می‌دهند که خیلی هم همرنگ نیستند).

۳. محل مناسب را پیدا کنید.

وقتی سبک دلخواه یراق را با رنگی متناسب با آشپزخانه‌تان انتخاب کردید، نوبت به نصب کردن آن‌ها می‌رسد.

۱.۳. نصب دستگیره تک‌پیچ

نصب دستگیره‌های تک‌پیچ روی کابینت مسطح (فلت) نسبتاً ساده است: فقط باید دستگیره را روی گوشۀ پایینی (در کابینت‌های بالا) یا گوشۀ بالایی (در کابینت‌های پایین) درب نصب کنید. دستگیره تک‌پیچ باید از دو طرف کابینت به یک فاصله باشند. فاصلۀ دقیق به ظاهر دلخواه شما و اندازۀ دستگیره‌های‌تان بستگی دارد: قبل آن‌که به‌اندازۀ کل آشپزخانه سوراخ درست کنید، یک یا دو دستگیره را امتحان کنید.

در مورد دستگیره‌هایی که روی چهارچوب کابینت قرار می‌گیرند، مثل کابینت‌های سبک شیکر، چهارچوب را راهنمای نصب دستگیره درنظر بگیرید. اگر دستگیره آن‌قدر بزرگ است که به‌راحتی در گوشۀ تلاقی دو چهارچوب قرار نمی‌گیرد، پس دستگیره را در وسط چهارچوب عمودی نصب کنید طوری که لبۀ پایینی دستگیره با بالای چهارچوب عمودی متقاطع هم‌تراز باشد. (یا در کابینت‌های پایین، بالای دستگیره با انتهای چهارچوب هم‌تراز باشد).

۲.۳. نصب دستگیره دوپیچ

در مورد دستگیره دوپیچ در کابینت‌های مسطح (فلات)، گوشۀ انتهایی دستگیره باید از هر دو طرف کابینت به یک فاصله باشد. در کابینت‌های سبک شیکر، همان قاعدۀ مربوط به دستگیره‌های تک‌پیچ صدق می‌کند: دستگیره را وسط چهارچوب عمودی نصب کنید طوری که انتهای دستگیره با سطح بالایی چهارچوب افقی هم‌تراز باشد (یا درمورد کابینت‌های پایین، بالای دستگیره با سطح پایین چهارچوب افقی هم‌تراز باشد). این‌ها قوانین ثابتی نیستند؛ شاید بخواهید آن‌ها را متناسب با ظاهر دلخواه یراق و کابینت‌های خود تنظیم کنید-اما نقطۀ خوبی برای شروع هستند.

۳.۳. نصب دستگیره کشوها

برای نصب یراق کشوها چند گزینه وجود دارد. معمولاً، دستگیره کشوها در وسط درب کشو قرار می‌گیرند. در آشپزخانه‌های امروزی‌تر، ممکن است ترجیح دهید نزدیک سطح بالایی درب کشو نصب شوند. در کشوهای سبک شیکر می‌توانید دستگیره‌های تک‌پیچ یا دوپیچ را در وسط درب کشو یا در وسط چهارچوب بالایی آن نصب کنید. کشوهایی که طول‌شان بیشتر از نیم متر است، با دو دستگیره بهتر به نظر می‌رسند. هر سبکی را که در آشپزخانه‌تان بیشتر می‌پسندید حتماً در مورد تمام کشوها از همان سبک استفاده کنید.

یکی از مقالات www.apartmenttherapy.com را خواندید که تیم محتوا سارو آن را ترجمه و ویرایش کرده است.

مطالب مرتبط


یراق کابینت سارو
مشاهده صفحه محصولات


تماس با سارو
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۶۶۷۵۱۸۹۱

اطلاعات تماس سارو

آدرس:

تهران، خیابان امام خمینی، تقاطع ولیعصر، پلاک ۳۱۱

ساعات کار:

شنبه تا پنج‌شنبه: ۹ تا ۱۸

شماره تماس:

۰۲۱۶۶۷۵۱۸۹۱

پست الکترونیک:

info@saroglobal.ir

شبکه‌های اجتماعی:

Telegram


Instagram