اکسس کنترل

راهنمای خرید اکسس کنترل در هنگام انتخاب اکسس کنترل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انتخاب اکسس کنترل -تصویرشاخص

در این مقاله ساروگلوبال، با توضیح مختصری درباره اکسس کنترل وارد موضوع راهنمای خرید اکسس کنترل می شویم. اکسس کنترل در واقع دستگاه های کنترل تردد و عبور و مرور هستند. اکسس کنترل دارای یک یا چند رله هست که توسط نوع برنامه‌ای که در آن تعبیه شده است با تشخیص مجاز بودن فرد برای ورود و خروج به قفل برقی فرمان باز و بسته شدن می‌دهد. اکسس کنترل کاربردهای زیادی دارد و از آن می توان در مکان‌های مختلف مثل درب پارکینگ، درب‌های اتوماتیک مناطقی که نیاز به امنیت بالا دارند، استفاده کرد.

 

اکسس کنترل چیست؟

اکسس کنترل با اتصال به شبکه میتواند عبور و مرور افراد را ثبت و ضبط کند و به کارفرما امکان گزارشگیری دهد. اکسس کنترل ها انواع مختلفی دارند برخی با وارد کردن رمز و کد عمل می‌کنند، برخی دیگر دارای سیستم کارتخوان هستند و با کشیدن کارت و یا استفاده از تگ عمل میکنند.

 

راهنمای خرید اکسس کنترل

نوع دیگری از اکسس کنترل دارای ریموت بلوتوثی است و عمل باز و بسته شدن درب با ریموت بی‌سیم انجام می‌شود. بعضی از اکسس کنترل ها نیز توسط اپلیکیشن‌های مخصوصی که روی تلفن همراه نصب می‌شود مدیریت تردد را سازمان‌دهی می‌کنند.

انواع دیگر از اکسس کنترل‌ها هم وجود دارند که با پارامترهای زیستی فعال می‌شوند و عملکرد آن‌ها با استفاده از اثر انگشت یا سنسور و مکانیزم پیچیده تشیخص چهره می‌باشد. به طور کلی اکسس کنترل، نوعی کنترل دسترسی است بدین مفهوم که تعیین می‌کند چه فردی در چه زمانی، می‌تواند به یک مکان یا به یک وسیله خاص، دسترسی داشته باشد.

 

کاربردهای مختلف اکسس کنترل

  • سیستم‌های امنیتی
  • حضور و غیاب
  • کتابخانه
  • سیستم‌های پرداخت RFID
  • مدیریت انبار
  • بیمارستان و مکان‌های مراقبتی – نظارتی
  • گیت‌های فروشگاهی
  • شناسایی کاربر
  • هوشمندسازی ساختمان

 

راهنمای خرید دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی

اکسس کنترل ها با قابلیت اتصال به جک¬های پارکینگی، راهبندها و قفل برقی بهترین شیوه نظارت، مدیریت و مکانیزه کردن عبور و مرور در محیط‌های اداری و مسکونی پرتردد هستند. اما سوال اینجاست که چه نوع اکسس کنترلی برای کاربر متناسب است و در هنگام خرید اکسس کنترل به چه نکاتی باید توجه کرد؟ از این‌رو با راهنمای خرید اکسس کنترل در خدمت شما هستیم.

 

راهنمای خرید اکسس کنترل مناسب

اولین قدم در انتخاب و خرید هر نوع تجهیزاتی نیازسنجی است. به این مفهوم که ابتدا باید بررسی شود چه تعداد و چه نوع قفل برقی و اکسس کنترل برای مکان و محوطه ما مورد نیاز است. برای این منظور در قدم اول باید تمام درب‌هایی که نیاز به اکسس کنترل دارند شمارش شوند.

در هنگام انتخاب اکسس کنترل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بدین منظور باید در نظر گرفت که چه مکان‌هایی نیاز به برقراری امنیت بالایی دارند مثلا اتاق‌های سرور، دفاتر بایگانی مدارک، مکان‌هایی که داده‌ها و اطلاعات امنیتی در آن‌ها ثبت و ضبط می‌شود و یا بخش‌هایی که دارای تجهیزات گران قیمت هستند. بررسی این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و باید توسط یک کارشناس آشنا به محیط صورت گیرد.

 

انتخاب فروشنده مناسب برای خرید اکسس کنترل

در بازار پررقابت و داغ امروز افراد زیادی مدعی هستند که کارشان باکیفیت و بی¬عیب و نقص است اما این ادعا باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. در اولین قدم در راهنمای خرید اکسس کنترل؛ بهتر است یک تیم کارشناسی تشکیل شود و درباره فروشندگان و خدماتی که ارائه می‌دهند تحقیق و تفحص کنند.

قطعا یکی از عوامل موثر در انتخاب اکسس کنترل و قفل برقی، قیمت و کارایی آن است. با توجه به این که خرید، نصب و خدمات پشتیبانی باید از یک فروشنده صورت گیرد لذا در اولین قدم برای انتخاب فروشنده مناسب لازم است برآورد قیمت صورت گیرد.

راهنمای انتخاب اکسس کنترل

ارائه یک پیش فاکتور دقیق با ذکر جزییات و درج قیمت برای تجهیزات، نصب و خدمات پشتیبانی نشان‌دهنده این است که شما با یک فروشنده حرفه‌ای و منصف طرف هستید. معمولا شرکت‌ها برای برآورد هزینه یک متخصص به محل اعزام می‌کنند تا بررسی دقیق مکان و تعداد اکسس کنترل مورد نیاز قیمت دقیق‌تری را به کارفرما ارائه کنند. اما برآورد قیمت نیز فاکتورهای مهم خود را دارد.

 

نکات مهم در برآورد قیمت اکسس کنترل

  • بررسی و ارزیابی تعداد و نوع قفل برقی
  • تعیین محل‌های نصب اکسس کنترل و قفل برقی
  • تعبیه پنل اکسس کنترل درب ورودی برای اتصال انواع قفل برقی به اینترنت یا اینترانت
  • سیم کشی برای نصب تجهیزات و راه اندازی سیستم
  • نصب و راه اندازی نرم افزار مربوطه جهت مدیریت سیستم و پشتیبانی
  • چنین سیستم‌های نیاز به گواهی بیمه نیز دارند تا در صورت بروز مشکل و آسیب احتمالی، خسارات مربوطه پرداخت شود. بنابراین لازم است در برآورد اولیه قیمت هزینه بیمه نیز لحاظ شود.

 

در انتخاب اکسس کنترل به چه مواردی توجه کنیم؟

به عنوان راهنمای خرید اکسس کنترل به هنگام تهیه و نصب باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

 

راهنمای خرید دستگاه کنترل تردد

  1. اکسس کنترل انتخابی باید با سخت افزار و امکانات محلی که قرار است در آنجا نصب شود سازگاری داشته باشد. چرا که در صورت عدم انطباق ممکن است هزینه‌های زیادی به کارفرما تحمیل شود. بنابراین ارزیابی موقعیت و سخت افزار موجود بخش مهمی از فرایند انتخاب اکسس کنترل است.
  2. بهتر است اکسس کنترل فاقد lock-in باشد.
  3. درجه امنیت و ایمنی اکسس کنترل بسیار حایز اهمیت است و باید از ضریب اطمینان مطلوبی برخوردار باشد.
  4. در انتخاب اکسس کنترل باید دقت شود تا با مقررات و استانداردهای محلیِ مکانی که قرار است نصب شود منطبق و هماهنگ باشد.
  5. یکی از موارد مهم در انتخاب اکسس کنترل قابلیت ادغام و سازگاری با سایر سیستم‌های نظارتی و امنیتی است که در محل به کار گرفته شده است. این قابلیت انطباق در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر است.
  6. با توجه به گسترش استفاده از فضای ابری، اینترنت همراه و اینترنت اشیا بهتر است در هنگام خرید و انتخاب اکسس کنترل به این نکته توجه داشت که اکسس کنترل انتخابی از شیوه‌های نوین ارتباطی و دسترسی پشتیبانی می‌کند.
  7. اکسس کنترل معمولا به ولتاژ بالای ۱۲ ولت حساس هست بنابراین برای تامین انرژی و منبع تغذیه قفل برقی و اکسس کنترل باید از آداپتور با ولتاژ ۱۲ ولت استفاده کرد.
  8. پس از انتخاب اکسس کنترل مناسب و یافتن مکان‌های دقیق نصب و راه اندازی آن‌ها بهتر است تا از شرکت فروشنده و نصاب اکسس کنترل راهنمایی‌های لازم برای استفاده و تغییرات احتمالی آتی را دریافت کنید تا در صورت لزوم بدون مراجعه کارشناس، برخی تنظیمات اولیه مانند تغییر گذر واژه، افزودن کاربر، حذف کاربر و یا اضافه کردن پین را بتوانید انجام دهید.

 

می‌توانید هنگام نصب اکسس کنترل و مراجعه نصاب، از توضیحات کارشناس فیلم تهیه کنید تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید. برخی شرکت‌ها دارای دفترچه راهنمای فارسی هستند که در صورت بروز مشکل و یا نیاز به تغییرات می‌تواند به کارفرما کمک شایانی کند. امیدواریم مطلب مربوط به راهنمای خرید اکسس کنترل برای شما مفید بوده باشد.