مقالات آموزشی ساروگلوبال

آشپزخانه مینیمال چیست؟ کابینت آشپزخانه مینیمال

وسایل آشپزخانه مینیمال چیست

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آشپزخانه مینیمال چیست. برای اجرای این سبک دکوراسیون باید برخی قواعد را رعایت نمود. به‌طور مثال طراحی کابینت آشپزخانه مینیمال باید سایر مدل‌ها متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با چیدمان مینیمال و مزایای آن در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آشپزخانه مینیمال چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی‌های مینیمال بسیار مدرن بوده و در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اما قواعد اجرای مینیمالیسم در خانه و علی‌الخصوص آشپزخانه چیست؟ یا ویژگی کابینت مدرن در این طراحی چه خواهد بود؟
اولین اصل و ویژگی چیدمان مینیمال سادگی است. عدم به کار بردن طرح‌های شلوغ و پیچیده از الزامات مینیمالیست خواهد بود. همچنین در خرید لوازم آشپزخانه از شلوغ کردن فضا و خریدهای غیرضروری پرهیز نمایید.
با این حساب در پاسخ به سوال مزیت اصلی آشپزخانه مینیمال چیست، می‌توان گفت این سبک طراحی، فضای اطراف شما را بزرگ‌تر و چشم نوازتر نشان خواهد داد. به همین دلیل است که در خانه‌هایی با آشپزخانه کوچک، ساده‌گرایی از بهترین روش‌های چیدمان خواهد بود.

آشپزخانه مینیمال چیست

اهمیت نور در آشپزخانه مینیمال چیست

نور نقش مهمی در طراحی‌های مینیمال دارد. در واقع می‌توان وجود نور را یکی از شروط اجرای چینش ساده‌گرا دانست. اگر آشپزخانه شما دارای پنجره نورگیر است، حتما از پرده‌های نازک و رنگ روشن استفاده کنید.
اگر پنجره آشپزخانه‌تان نورگیر نیست و یا به طور کلی فاقد پنجره است حتما به نورپردازی فضا توجه کنید. برای ایجاد اتمسفر بهتر و انتقال حس آرامش حتما از نورهای روشن و سفید استفاده کنید. مزیت دیگر توجه به نور برای آشپزخانه‌های کوچک، بزرگ‌تر نشان دادن فضای آنهاست.
البته توجه داشته باشید که در صورت زیاده‌روی هنگام استفاده از نور، فضا بیش از اندازه گرم نشان داده می‌شود. این کار علاوه‌بر ایجاد حس کلافگی، دور از قواعد طراحی آشپزخانه مینیمال است.

اهمیت رنگ در آشپزخانه مینیمال چیست

علم رنگ‌شناسی به ما می‌گوید استفاده از هر رنگی می‌تواند حسی متفاوت در ما ایجاد کند. در واقع خاصیت رنگ‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. پیشتر در پاسخ به این سوال که هدف از طراحی آشپزخانه مینیمال چیست، گفتیم که ایجاد حس آرامش از اهداف اولیه در این سبک است.
با توجه به موارد گفته شده، پالت رنگی که شما برای آشپزخانه مینیمال انتخاب می‌کنید، باید روشن باشد. ذکر این نکته ضروری است که در نهایت می‌توان از ترکیب دو یا سه رنگ در در طراحی مینیمال استفاده کرد‌. وجود رنگ‌های بیشتر خلاف قواعد این سبک است. هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه شخصی خود از پالت رنگ‌های روشن، یک رنگ را برای آشپزخانه مینیمال خود انتخاب کند.
رنگ سفید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این نوع چیدمان است. همچنین استفاده از تک رنگ سفید از متداول‌ترین الگوها در اجرای آشپزخانه مینیمال است. البته شما در صورت تمایل می‌توانید از یک رنگ مکمل در کنار سفید استفاده کنید. آبی، زرد، قرمز، مشکی و سرمه‌ای از جمله رنگ‌های مکمل پرکاربرد در آشپزخانه مینیمال هستند.

کابینت آشپزخانه مینیمال

اهمیت سنگ در آشپزخانه مینیمال چیست

یکی دیگر از المان‌های پرکاربرد در آشپزخانه‌های مینیمال استفاده از سنگ‌های صاف و صیقلی است. این سنگ‌ها را می‌توان روی پیشخوان و جزیره آشپزخانه استفاده کرد.
معمولا سنگ مرمر با توجه به زیبایی و صاف بودن سطحش بهترین انتخاب برای تعبیه در آشپزخانه مینیمال است. با این کار یک آشپزخانه شیک و زیبا با طراحی مدرن خواهید داشت.

اهمیت کابینت در آشپزخانه مینیمال چیست

پیش از شروع این بخش اجازه دهید به شما اطلاع دهیم که در صورت نیاز به هرگونه تجهیزات برای نصب کابینت می‌توانید به فروشگاه سارو، مرکز پخش یراق الات کابینت مراجعه نمایید.
برای آشپزخانه مینیمال باید از تعبیه کابینت‌هایی با طرح‌های شلوغ پرهیز کرد. در این سبک همواره تاکید بر سادگی است. با توجه به این اصل، کابینت‌های بدون دستگیره می‌توانند بهترین انتخاب برای اجرای کابینت آشپزخانه مینیمال باشند.
سطح صاف و یکدست کابینت‌های بدون دستگیره جلوه بسیار زیبا و منظمی از آشپزخانه شما ارائه می‌دهد. این کابینت‌ها یا به صورت مگنتی باز و بسته می‌شوند و یا دارای دستگیره مخفی هستند‌. درباره این موضوع که مگنت کابینت چیست در مقاله‌های قبلی به طور کامل صحبت کرده‌ایم.

کابینت آشپزخانه مینیمال چیست

اهمیت تجهیزات توکار در آشپزخانه مینیمال چیست

استفاده از کابینت‌های توکار و خرید تجهیزاتی مانند فر توکار گام مهمی در انجام چیدمان مینیمال است. این موارد موجب یکدستی بیشتر در نمای ظاهری آشپزخانه خواهند شد. فضای داخلی این کابینت‌ها بسیار بزرگ است. در حالی که از بیرون هیچ مورد اضافی و بی‌نظمی مشاهده نمی‌شود.

بهترین جنس برای کابینت مینیمال

در انتخاب جنس کابینت آشپزخانه مینیمال محدودیت خاصی برای شما وجود‌ ندارد‌. ساختار کابینت آشپزخانه مینیمال باید حس ظرافت را در عین سادگی به بیننده منتقل کند. با توجه به موارد گفته شده متریال متداول برای این سبک عبارت است از:
• کابینت ام دی اف
• کابینت با روکش های گلاس
• کابینت با روکش پلی گلاس
• کابینت چوبی

انواع آشپزخانه مینیمال

هزینه‌های لازم برای کابینت آشپزخانه مینیمال

مجددا تاکید می‌شود که اصل اولیه در این طرح حفظ سادگی است. در نتیجه کابینت‌ها نیز باید در ساده‌ترین حالت ممکن باشند. با توجه به این موضوع که معمولا از چیدمان مینیمال برای آشپزخانه‌های کوچک استفاده می‌شود، وجود کابینت‌های ساده کمک می‌کند فضا بزرگ‌تر از آنچه هست نشان داده شود.
ساخت و نصب کابینت آشپزخانه مینیمال هزینه گزافی به شما تحمیل نخواهد کرد. علاوه‌بر ابعاد کابینت سفارشی شما و نوع آن از قبیل جزیره، زمینی و ایستاده، نوع یراق‌آلات انتخابی نیز می‌تواند بر هزینه نهایی تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال برای ساخت و تعبیه کابینت آهن‌ربایی، میزان قیمت مگنت کابینت تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام‌شده کار دارد.

مزایای آشپزخانه مینیمال چیست

در سال‌های اخیر استفاده از چیدمان مینیمال یا ساده‌گرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. دلایل مختلفی در رواج این محبوبیت تاثیرگذار بوده‌اند. در این بخش به طور مختصر با برخی از مهم‌ترین مزایای این سبک آشنا می‌شویم.

وسعت فضا

اولین مزیت آشپزخانه مینیمال تاثیر مستقیم بر میزان وسعت فضاست. سادگی، چشم‌نوازی و خلوت بودن طراحی‌های مینیمال می‌تواند فضا را بزرگ‌تر از آنچه واقعا هستن نشان دهد. در واقع این سبک می‌تواند ذهن بیننده را فریب دهد. به همین دلیل اولین و کاربردی‌ترین انتخاب برای آشپزخانه‌های کوچک چیدمان مینیمال است.

همواره زیبا و شیک

حتما شما هم متوجه شده‌اید که هر چند سال یک بار طرحی خاص برای چیدمان داخلی رایج و اصطلاحا مد می‌شود‌. بسیاری از این طرح‌ها بعد از مدتی چشم را خسته می‌کنند.
مزیت بعدی آشپزخانه مینیمال این است که هرگز از مد نخواهد افتاد. این سبک همواره زیبایی و جذابیت خود را حفظ می‌کند. بنابراین با اجرای چیدمان مینیمال، همواره آشپزخانه‌ای مدرن و چشم‌نواز خواهید داشت.

اشپزخانه مینیمال چیست

انتخاب اقتصادی

مزیت سوم هزینه‌های کم اجرای این سبک است. در اجرای مینیمال همواره تاکید بر پرهیز از شلوغی و حفظ سادگی است. این دو نکته در پایین آوردن میزان هزینه نهایی برای یک آشپزخانه مدرن و مینیمال بسیار موثر هستند. پرهیز از خرید وسایل اضافه و خلوت نگهداشتن فضای آشپزخانه گام مهمی در مدیریت اقتصادی بودجه‌ایست که در اختیار دارید.

حفظ نظم و تناسب

نوع چینش کابینت‌ها، استفاده محدود و به‌جا از لوازم تزیینی، ترکیب رنگ‌های انتخابی همگی در یک آشپزخانه مینیمال قواعدی دارند. پایبندی به این اصول در اجرا، کمک بزرگی به حفظ نظم ظاهری آشپزخانه، ایجاد هارمونی و افزایش احساس آرامش در افراد می‌کند.

اصلاح سبک زندگی

با توجه به فراگیر شدن آپارتمان‌نشینی، محیط زندگی خانواده‌ها کوچک شده است. چیدمان‌های قدیمی به دلیل شلوغ بودن و پر کردن بیش از اندازه فضاها با وسایل مختلف علاوه‌بر بهم‌ریختگی ظاهر خانه، نظم ذهنی افراد را نیز برهم خواهد زد.
چیدمان مینیمال با شعار هرچه کمتر بهتر، با حذف مصرف‌گرایی و تمرکز بر خرید لوازم ضروری توانست سبک زندگی افراد را با شرایط محیطی آنها تطبیق دهد.

معرفی آشپزخانه مینیمالسخن پایانی
در این مطلب تلاش شد تا به این سوال پاسخ داده شود که آشپزخانه مینیمال چیست. مهم‌ترین عنصر در این سبک را می‌توان طراحی کابینت مینیمال دانست. در واقع چهره اصلی آشپزخانه شما توسط کابینت‌ها شکل می‌گیرد. بنابراین در تعبیه و ساخت آنها دقت لازم را داشته باشید.